۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۴۲۴۵۳۵
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی در گفت وگو با رسا:

خبرگان انقلابی روزنه های امید دشمن را می بندد/ مجلس خبرگان فراتر از جناح ها است

عضو جامعه روحانیت مبارز عدم تسلیم در برابر فشارها، شجاع بودن، مؤمن بودن، خودباوری، اعتقاد به استقلال مملکت و عزتمندی مسلمانان، زمنیه سازی برای تمدن و حاکمیت اسلامی را از ویژگی های رییس خبرگان برشمرد و گفت: این مسائل باید به صورت شاخصی در فرد مطرح باشد تا بتواند ریاست خبرگان را برعهده گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی عضو خبرگان رهبری حجت الاسلام والمسلمین کازرونی عضو خبرگان رهبری حجت الاسلام والمسلمین کازرونی عضو خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی منتخب مردم استان البرز در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و همه نظام در قالب انقلاب اسلامی تحقق و نقش پیدا کرده است.

 

خبرگان باید معنای انقلابی بودن را بیش از هر نهاد دیگر عملی کند

وی افزود: اگر انقلاب اسلامی در نظر گرفته نشود قهرا دیگر مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و دیگر ارکان های نظام معنا ندارد چون همه این ها در بستر انقلاب و انقلابی بودن شکل گرفته است، مجلس خبرگان که وظیفه ای بسیار مهم و اساسی یعنی تعیین رهبر و بررسی استمرار شرایط رهبری دارد از هر نهاد و سازمان دیگر باید معنای انقلابی بودن را عملی کند.

 

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با اشاره به مبانی انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن اظهار داشت: همان پایه های که انقلاب بر آن استوار شد می تواند پایه های انقلابی ماند باشد، یکی از پایه های اساسی انقلاب حاکمیت اسلام ناب محمدی بود.

 

وی ادامه داد: اسلام ناب محمدی یعنی اسلامی که التقاطی نیست بلکه از منابع وحی و موضوعات متعارف در استنباط احکام بهره می برد، کسانی وارد خبرگان می شوند ابتدایی ترین مسأله این است که به حاکمیت اسلام ناب محمدی ایمان و اعتقاد داشته باشند و التقاطی فکر نکنند.

 

عدم تسلیم در برابر فشارها از ویژگی های خبرگان انقلابی است

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که در حاکمیت اسلام ناب محمدی مسأله ولایت فقیه مطرح است، اظهار داشت: توسعه و اطلاق معنای ولایت در اسلام ناب مطرح است که از اساسی ترین پایه ها به شمار می رود، اگر کسی معتقد به این پایه نباشد اصلا در انقلاب و تصمیماتی که می خواهد بگیرد قدرت لازم را نخواهد داشت.

 

وی عنوان کرد: یکی از شاخصه های انقلاب که خبرگان نیز باید این چنین باشند عدم تسلیم در برابر فشارها است، اگر همیشه در مسائل تحلیل های مادی صورت گیرد بسیاری از موارد باید شجاعت و ایمان خود را از دست بدهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی خاطرنشان کرد: انقلاب ما در زمانی که جهان به دو گروه شرق و غرب تقسیم شده و از حاکمیت اسلام خبری نبود توسط حضرت امام خمینی(ره) پی ریزی شد و به پیروزی رسید، یکی از شاخصه های  انقلاب شجاعت و ایمان به وعده های الهی است؛ در سخنان مقام معظم رهبری نیز بارها آیاتی که نصرت الهی را مطرح می کند بسیار بیان شده است.

 

روایتی از دیدار اعضای خبرگان با رهبر معظم انقلاب و طرح مشکلات

وی اضافه کرد: زمانی با اعضای خبرگان خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و مسائل و مشکلات بسیار بود، ایشان فرمودند زمانی که رییس جمهور بودم زمان جنگ و سختی های فراوان بود و کمی مکدر بودم، خدمت حضرت امام رسیدم و امام راحل فرمودند آقای خامنه ای من از زمانی که انقلاب را شروع کردم احساس کردم یک دست غیبی پشت انقلاب وجود دارد و هرچه جلوتر رفتیم ایمان من به این مسأله بیشتر شده و وضوح بیشتری پیدا کرد؛ مقام معظم رهبری فرمودند که پس از آن جلسه باورمندی عجیبی برای من پیدا شد.

 

منتخب مردم استان البرز در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خبرگان باید با سختی ها، مشکلات، فشارها مقابله کرده و در برابر تهدیداتی که صورت می گیرد شجاعت داشته باشد، گفت: مسأله دیگر خود باوری است که ما می توانیم حکومت را تنظیم و تأمین کنیم.

 

شخص واداده و منفعل صلاحیت رهبری را ندارد

وی افزود: پایه های انقلاب وقتی در تفکر و منش انسان دیده شود می توان گفت که شخص انقلابی است، انقلابی بودن یک لفظ است ولی معنای بسیاری دارد، دیدگاه مقام معظم رهبری که اگر خبرگان بر فرض تقدیر بخواهند فردی را انتخاب کند شخصی که واداده و منفعل بوده و شجاعت و ایمان به وعده های الهی نداشته باشد  قطعا به درد رهبری نمی خورد؛ البته امیدواریم که سایه رهبر معظم انقلاب سالیان سال بر انقلاب مستدام باشد.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن برای همه نظام ضرورت دارد اما برای خبرگان ضرورت بیشتری دارد چون کارش حساس تر است، اظهار داشت: علت مخالفت دشمنان با مجلس خبرگان بستن درهای امید به روی آن ها است.

 

وی با اشاره به ویژگی های رییس آینده مجلس خبرگان که بتواند روزنه های امید دشمن را ببندد، ادامه داد: ریاست جایگاه ویژه ای در خبرگان دارد که باید از ویژگی های بیان شده بهره مند باشد، رییس خبرگان باید به حاکمیت اسلام بدون التقاط اعتقاد داشته باشد.

 

چتر مجلس خبرگان باید تمام فرزندان انقلاب را در برگیرد

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی عدم تسلیم در برابر فشارها، شجاع بودن، مؤمن بودن، خودباوری، اعتقاد به استقلال مملکت و عزتمندی مسلمانان، زمنیه سازی برای تمدن و حاکمیت اسلامی را از دیگر ویژگی های رییس خبرگان برشمرد و ابراز داشت: این مسائل باید به صورت شاخصی در فرد مطرح باشد تا بتواند ریاست که بالای هرم مجموعه خبرگان است را برعهده داشته باشد؛ رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این موارد به خبرگان تذکر دادند که توجه داشته باشند.

 

وی با یادآور شدن تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که مجلس خبرگان جای مسائل جناحی و خط بازی های سیاسی نیست، عنوان کرد: جریانات سیاسی قابل تقسیم بندی هستند و چه بسا جریاناتی وجود داشته باشد که معتقد به نظام و ولایت فقیه نباشد که معنایی ندارد کسی طرفدار چنین جناح هایی باشند چون این ها در تقسیم های براندازی شکل می گیرد.

 

رییس هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: جناح های متعددی نیز وجود دارد که اصل اسلام، انقلاب، حاکمیت اسلام و ولایت فقیه را قبول دارند اما ممکن است در تصمیم گیری ها و جهت ها متفاوت فکر کنند؛  مهم این است که چارچوب نظام را می پذیرند.

 

وی اضافه کرد: جناح بندی ها و بازی های سیاسی نباید در خبرگان اثر بگذارد و یک تفکر خاص این مجلس را هدایت کند، چتر مجلس خبرگان باید تمام فرزندان انقلاب را در برگیرد؛ جناح ها ممکن است که در مجلس شورای اسلامی یا دولت معنا پیدا کند اما در مجلس خبرگان جایی ندارد.

 

منتخب مردم استان البرز در دوره پنجم خبرگان این مجلس را به تیم ملی تشبیه کرد و گفت: خوبان تیم های دسته ها در تیم ملی جمع می شوند و این تیمی می شود که برای عزت و سربلندی کشور تلاش می کند، گرچه در تشبیه جهات نقض موجود است اما مجلس خبرگان فراتر از جناح ها است./1323/ت301/ج

ارسال نظرات