۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۲۴۴۷۰
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

قاچاق و تولید بی کیفیت سم اقتصاد ایران است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی قاچاق و تولید بی‌کیفیت را سم اقتصاد ایران توصیف کرد و گفت: مشکلات اجتماعی و اقتصادی در کشور ما با هم مخلوط شده‌اند، با حل مشکلات اقتصادی مشکلات اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد نیز از بین برود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مسائل و پدیده‌های اجتماعی را در جمهوری اسلامی ایران اموری در هم تنیده توصیف کرد و گفت: شرط توفیق در پیشبرد یک طرح یا عملیاتی ساختن یک ایده مهم اجتماعی در گرو توجه به ابعاد مختلف آن مسأله است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارائه مثالی گفت: اگر قرار است یک اتفاق بزرگ به نام استقلال اقتصادی و رهایی از وابستگی به دولت‌ها و کشورهای اجنبی به طور موفق تحقق پیدا کند لازم است مسائل مختلفی در کشور حل شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: مثلاً باید ایده و مدل اقتصادی با عنوان اقتصاد مقاومتی، انضباط و وجدان کاری، ارتقای سطح کیفی و کمی تولید و محصولات داخلی، رواج و فراگیری قانون قناعت، نهادینه شدن صرفه‌جویی در استفاده از ثروت و سرمایه‌های ملی، رونق کشاورزی، دامداری، نساجی و دارو سازی، خارج شدن از اقتصاد تک درآمدی، جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی مخصوصاً اجناس لوکس و مبارزه جدی و فراگیر با قاچاق کالا مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: در کنار این باید از پدیده‌های ناگوار و غم انگیزی همچون طلاق که در بعضی از شهرها به پنجاه درصد رسیده است، مسأله تعطیل شدن کارگاه‌ها، چرت صنعت و تولید، رواج اعتیاد به مواد مخدر بویژه جوانان و شاید در مواردی هم دانش آموزان و فراگیر شدن پدیده رنجش آور بیکاری در سطح عموم جلوگیری شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: تمام مسائل یاد شده از بیکاری و قاچاق کالا تا طلاق و اعتیاد به هم مرتبط هستند اما باید کارشناسی شوند که هر کدام در چه حد می‌توانند مسائل مختلف کشور را حل کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: اگر رهبر معظم انقلاب که همواره به عنوان دیده‌بانی بیدار، خطر یا احتمال خطر را پیشاپیش هشدار می‌دهند، در مورد از رونق افتادن تولیدات داخلی به خاطر قاچاق بی‌رویه کالاهای خارجی، قاچاق کالا را سم تولید داخلی می‌دانند که این حقیقت بایستی مورد بررسی کارشناسان امر قرار گیرد.

 

وی فرمایش رهبر معظم انقلاب را بسیار متین و واقعیتی انکار ناپذیر توصیف کرد و گفت: هر چند تلخ اما باید به این واقعیت نیز اشاره کرد که تولید فاقد کیفیت لازم نیز سم محصولات داخلی است؛ تولید ممکن است انبوه باشد اما وقتی فاقد کیفیت و استاندارد است سم تولید داخل محسوب می‌شود چون مشتری قاعدتاً در پی تهیه کالای دارای کیفیت با طول عمر بیشتر است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توجه ویژه به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعیت واردات کالاهای خارجی که نمونه داخلی دارند را ضروری دانست و ابراز داشت: باید جواب این سئوال را یافت که این سخنان رهبر معظم انقلاب در حکم یک فتوا یا یک حکم حکومتی است یا خیر؛ ولی در ادامه می‌توان به این مطالب اضافه کرد که استفاده از اجناس لوکس و تشریفاتی خارجی مخصوصاً توسط مسؤولان نظام که زندگی شان مورد توجه ملت است نیز یک سم کشنده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار داشت: دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب گاهی در نامگذاری سال‌ها و گاهی در مراسم مختلف مورد ظهور و بروز می‌یابد اما نکته مهم این است که همانطور که ایشان فرمودند این مطالب تنها تکه کلام‌هایی بی‌فایده یا سخنانی از روی عادت نیست بلکه دغدغه‌هایی است جدی که به خاطر اهمیت فراوانش تکرار و تأکید می‌شود.

 

وی ادامه داد: این دغدغه‌ها از نامگذاری سال‌ها تا هشدارها در رابطه با مقاوم سازی اقتصاد کشور، طرح اقتصاد مقاومتی، جدی گرفتن مقابله با قاچاق کالا، واردات اجناس احیاناً لوکس و غیر ضرور همه و همه این واقعیت را حکایت می‌کنند که مسؤولان نظام باید معضل بیکاری را که مایه نگرانی خانواده‌های بسیاری است، علاج کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: معضل رکود اقتصادی و عدم تحرک در عرصه ساخت و ساز، مشکل نیمه فعال شدن یا تعطیل شدن کارگاه‌های تولیدی، طلاق، اعتیاد، زورگیری‌ها و جیب‌زنی‌ها و دغدغه مردم نسبت به کار و اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی در حد توان علاج شود و در نهایت با وجود تبلیغات سوء و ناجوانمردانه دشمنان این نظام و ملت در نگاه مخالفان متهم به ناکارآمدی نشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در پایان گفت: فاجعه بزرگ این است که بر اثر غفلت در علاج مشکلات اقتصادی، معیشتی، نظام قدرتمند و اسلامی ما در بوق‌های تبلیغاتی شیاطین متهم به ناکارآمدی شود و این یک وظیفه دینی، ملی و انقلابی است که مسؤولان محترم و دولتمردان همه توان را به کار بسته و این معضلات را با یک ناگاه کلان جدی فراتر از نطق، سخنرانی و سمینار علاج کنند./836/ت302/ج

ارسال نظرات