۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۲۴۴۴۵
مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین:

روشنگری و بالابردن رشد فکری جامعه از اهداف امام کاظم بود

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین با بیان اینکه فعالیت‌های امام کاظم(ع) در روشنگری و بالا بردن رشد فکری مردم بود، گفت: این امام همام تلاش خویش را در محورهای تبلیغ دین خدا، گسترش فرهنگ اسلام، پرورش انسان‌های مستعد و تربیت شاگردان والا مقام و شاخص متمرکز ساخت.
امام کاظم ع

طاهره شاکری، مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان حضرت موسی بن جعفر(ع)، گفت: امام کاظم(ع) در هفتم ماه صفر سال سال 128 هجری قمری در ابوأ دیده به جهان گشود نام مبارک ایشان موسی و مشهورترین القاب این امام همام کاظم و صابر است.

 

وی درباره ادعای امامت دروغین برادر بزرگ تر که نخستین مشکل امام موسی کاظم(ع) بود، بیان داشت: عبدالله بن افطح برادر بزرگ امام با ادعایی کذب گروهی را به دنبال خود کشیده و فرقه فطحیه به وجود آورد که با روشنگری‌ها و برخورد امام عبدالله با شکست مواجه شد.

 

شاکری دوران امامت امام موسی کاظم(ع) را نسبت به خلفای عصر خود بسیار حساس دانست و گفت: دوران سی و پنج ساله امامت ایشان مصادف با اوج قدرت حکومت بنی عباس و همزمان با چهار تن از حاکمان عیاش و خون آشام عباسی به نام های، منصور دوانقی، مهدی عباسی، هادی عباسی و هارون الرشید بود که هرگونه ظلم و ستمی را از خاندان نبوت دریغ نکردند.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین ادامه داد: امام کاظم(ع) به فراخور شرایط زمانی هر یک از این خلفا، وظیفه سنگین امامت و هدایت امت را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

 

مدیر مدرسه کوثر ورامین با اشاره به فعالیت‌های امام در روشنگری و بالا بردن رشد فکری مردم، عنوان کرد: این امام همام تلاش خویش را در پنج محور تبلیغ دین خدا، گسترش فرهنگ اسلام و پرورش انسان‌های مستعد و تربیت شاگردان والا مقام و شاخص متمرکز ساخت.

 

وی در پایان با اشاره به نحوه شهادت آن حضرت، خاطر نشان کرد: امام موسی کاظم(ع) در 25 رجب سال 183 هجری قمری در پنجاه و پنج سالگی به وسیله خرمای زهرآلود به دستور مامون و از سوی سندی بن شاهک در زندان به شهادت رسید./302/813/ب1

ارسال نظرات