۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۲۳۲۸۵
امام جمعه همدان:

جامعه از لحاظ فرهنگ سلامت فقیر است

متاسفانه جامعه به لحاظ فرهنگ سلامت بسیار فقیر است به عنوان نمونه در زمینه تغذیه سالم جامعه ما در فقر اطلاعاتی به سر می برد و ما در این زمینه بسیار ناکارامد عمل کرده ایم.
 امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، انجمن خیریه سلامت استان همدان ظهر امروز با آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان دیدار کردند.

 

در این دیدار آیت الله طه محمدی اظهار داشت: همه ما باید یاد بگیریم که در هیچ کاری در راه خیر کلمه نه از زبان ما خارج نشود و در انجام کار خیر اما و اگر نداشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: خیرین سلامت وظیفه مهمی دارد و نباید انرژی خود را صرف امور عمرانی کند چرا که برخی مسائل بر عهده دولت است و باید به اموری بپردازد که آن امور مهم بر زمین مانده اند.

 

امام جمعه همدان گفت: متاسفانه جامعه ما به لحاظ فرهنگ سلامت بسیار فقیر است به عنوان نمونه در زمینه تغذیه سالم جامعه ما در فقر اطلاعاتی به سر می برد و ما در این زمینه بسیار ناکارامد عمل کرده ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز تغذیه سالم از اولیات وظایف دولت است ولی آنچه در بازار مشاهده می شود نشان گر اوج وخامت این مساله است چون انواع غذاهای غیر استاندارد در بازار ارائه می شود که سلامت جامعه را تهدید می کنند.

 

آیت الله طه محمدی با اشاره به اهمیت اولویت بندی امور در مساله سلامت یادآور شد: یکی از معضلات جامعه امروز به ویژه جوانان مساله دخانیات است و باید بدانیم که نجات معتاد نجات جامعه است.

 

وی در پایان درباره سلامت پوشاک در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: بنا بر طب اسلامی لباس های تنگ و چسبان سبب عقیم شدن افراد می شود و  این در حالی است که آمار افراد عقیم در ایران از همه دنیا بیشتر است و در روایات داریم که لباس تنگ لباس ذلت است./202/979/ب1

ارسال نظرات