۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۲۵۹۶۹
حجت الاسلام والمسلمین ارسطا تأکید کرد؛

دستورات مدیریتی نهج البلاغه راهگشای مدیران کشور

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه گفت: حضرت علی(ع) دستورات مدیریتی بسیار خوبی در نهج البلاغه آورده است که می تواند الگوی خوبی در حکومت داری باشد.
حجت الاسلام ارسطا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین جواد ارسطا پیش از ظهر امروز در پیش نشست هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با بیان اینکه موضوع این کنگره با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که عهدنامه مالک اشتر دارد، به این موضوع اختصاص دارد، اظهار کرد: نهج البلاغه و بویژه عهدنامه مالک اشتر و دستوراتی که حضرت علی(ع) داده است ویژگی های بسیار زیادی دارد و اگر انسان هر یکی از زاویه های آن را بررسی کند باز هم زوایای ناشناخته بسیار زیادی باقی خواهد ماند.


وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی های نهج البلاغه مغفول مانده است، فقه اجتماعی آن است، افزود: حقوقی که افراد در مقابل حکومت و حکومت در مقابل مردم دارند فقه اجتماعی است که دستورات مهمی در رابطه با آن در نهج البلاغه آمده است.


دبیر علمی هفدهمین کنگره بین المللی نه
ج البلاغه ادامه داد: حضرت علی(ع) دستورات مدیریتی بسیار خوبی در نهج البلاغه آورده است که می تواند الگوی خوبی در حکومت داری باشد.


وی با بیان اینکه یکی از مهمترین توصیه هایی که این امام همام در نهج البلاغه و عهدنامه مالک اشتر آورده است، محبت ورزیدن به مردم است، تصریح کرد: داشتن رابطه پدرانه رهبر جامعه نسبت به مردم جایگاه مردمی حکومت را تقویت خواهد کرد .


حجت الاسلام والمسلمین ارسطا گفت: عهدنامه مالک اشتر یک منشور حکومت داری برای تمام زمان ها است و پندهای بسیار زیادی برای مدیران کشور به همراه خواهد داشت./858/پ203/س

ارسال نظرات