۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۳۲۵۸۷۰
با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

نمایشگاه عکس دومین جایزه جهانی اربعین در خانه‌ هنرمندان برپا می‌شود

خبرگزاری رسا- نمایشگاه عکس دومین «جایزه جهانی اربعین»، اول اردیبهشت به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خانه‌ هنرمندان برپا و پنجم اردیبهشت از برگزیدگان بخش فیلم و عکس، تقدیر به عمل می‌آید.
نمايشگاه عکس دومين «جايزه جهاني اربعين» نمايشگاه عکس دومين «جايزه جهاني اربعين»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نمایشگاه عکس این دوره از مسابقات، روز چهارشنبه، اول اردیبهشت‌ماه به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل خانه‌ هنرمندان ایران برپا می‌شود.

 

‌در این رویداد فرهنگی 300 نفر شرکت و سه هزار و 250 عکس از کشورهای عراق، پاکستان، لبنان، سوریه، ایران، الجزایر و ... با موضوع «اربعین حسینی» به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که 60 اثر از آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

پنجم اردیبهشت‌ماه؛ تقدیر از برگزیدگان

مراسم اهدای جوایز در روز یکشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه ساعت 10 صبح در محل خانه هنرمندان ایران برگزار و از برگزیدگان در دو بخش فیلم و عکس این جشنواره، با اهدای تندیس جشنواره، لوح افتخار و جوایز نقدی تقدیر به عمل می‌آید.

 

ارزیابی و داوری آثار ارسالی به جشنواره توسط هیئت داوران متشکل از «جواد رمضان‌‌نژاد»، «علی ملاقلی‌پور» و «سلیم غفوری» در بخش فیلم و همچنین، «مجتبی آقایی»، «رسول اولیازاده» و «امیرعلی جوادیان» در بخش عکس، صورت گرفته است.

 

هیئت داوران در دو بخش فیلم و عکس، بلافاصله بعد از اتمام مهلت فراخوان ارسال آثار در 30 بهمن‌‌ماه سال گذشته، به انتخاب، ارزیابی و داوری آثار اقدام کردند که اغلب آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره را موضوعاتی چون راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و جلوه‌های ماندگار زیارت اباعبدالله الحسین(ع)، برگزاری مراسم اربعین در ایران و دیگر کشورهای جهان، صحنه‌‌های دلدادگی و ابراز ارادت به حضرت اباعبدالله ‌الحسین(ع) در ایام اربعین در جای جای جهان و رخدادهای مهم در ارتباط با اربعین در کشورهای مختلف جهان به خود اختصاص می‌دادند.

 

نمایشگاه عکس دومین «جایزه جهانی اربعین» از 1 تا  5 اردیبهشت‌ماه دایر است و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه، می‌‌توانند طی روزهای مذکور از ساعت 14 تا 21 به نگارخانه تابستان خانه‌ هنرمندان ایران مراجعه کنند.

 

بنابر اعلام این خبر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی فراخوانی، «جایزه جهانی اربعین» را در دو بخش عکس و فیلم با موضوع «اربعین حسینی» هرساله با محوریت راهپیمایی عظیم دلدادگان آستان مقدس امام حسین(ع) از سراسر جهان به سوی کربلای معلی، در ایران و دیگر کشورهای جهان برگزار می‌کند.

 

اسامی راه یافتگان به نمایشگاه و اهدای جوایز

اباصلت بیات، وحید بیات، احمد جلالیان، حسین حاجیلری، حسین بهرامی، حمید فروتن، مهدی طاهری، مهدی تیرانی، محمدرضایی، سعیده باقری فرد، محمد حسین فاضل هرندی، محمد علی مرزاد، محمد امینی، محمد رضا درگاهی پور، حمیرا عاشق، حامدسوداچی، حمید رضاحبیبی، داود جلیلوند، احسان مهدیان، میثم منیعی، بهزادعلی پور، علی حسن علی زاده، محمد اخلاقی، علی مختاری، کمال الدین شاهرخ، وحید مهرجو، امیر عنایتی، علی تیموری، عطا رنجبر زیدانلو، زینب عربی، اردلان حسن علی زاده، مجید آزاد، محسن راستانی، علی دهقان، امیر حسین کمالی، محمد حسین، فاطمه سعید، محمد موسی اکبری، سعید نجاتی، سید حجت التجا، امیر حیدری، نواب محمودی احمد جان میرزایی./874/د102/ی

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات