۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۳۲۵۰۴۴
عضو هیأت مدیره انجمن قرآن پژوهی حوزه:

تقویت کرسی‌های نظریه‌پردازی بسترساز تحول در علوم انسانی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره انجمن قرآن پژوهی حوزه گفت: تقویت کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی به ویژه در حوزه علوم انسانی یکی از آن بایسته های مهم است که کشور برای رشد علمی و پیشرفت تمدنی خود به آن نیاز دارد.
سيد رضا مؤدب

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا مؤدب با بیان این‌که تقویت کرسی‌های نظریه‌پردازی بسترساز تحول در علوم انسانی است، اظهار داشت: گرچه در سال های اخیر شاهد تحرکات خوبی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها در زمینه برپایی کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی بوده ایم اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

 

وی با بیان این که بی شک یکی از دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی، اهتمام به مقوله علم و بهادادن به علما و اندیشمندان بوده است، گفت: اساساً پرداختن به مقولات علمی در روایات و آیات مورد توجه جدی قرار گرفته ، کما این که همواره بین کسانی که صاحب علم هستند و یا کسانی که از علم به دور می باشند در دنیا و مراتب قرب الهی، تفاوت قابل توجهی وجود دارد.

 

عضو هیئت مدیره انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه با اشاره به این که انقلاب اسلامی ، زمینه های تولید علم را در کشور فراهم کرد، افزود: کشوری که بخواهد به عزت و استقلال برسد یکی از لوازمش همین بها دادن به مساله تولید علم است که به لطف الهی در سی و چند سال از عمر انقلاب اسلامی، سنگ بناهای خوبی در این راستا گذاشته شده و به موفقیت های خوبی هم رسیده ایم که این روند باید کماکان ادامه یابد.

 

وی اضافه کرد: تقویت کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی به ویژه در حوزه علوم انسانی یکی از آن بایسته های مهم است که کشور برای رشد علمی و پیشرفت تمدنی خود به آن نیاز دارد./920/102/ب2

 

منبع: دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه

ارسال نظرات