۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۳۲۴۷۰۸

تبیین شیوه صحیح دعا کردن در مسجد جمکران

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با تبیین شیوه های صحیح دعا کردن، گفت: چهار دعاست که مسلمانان همیشه باید در ذهن داشته باشند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری سه‌شنبه شب پیش از قرائت دعای توسل در مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از دعاهایی که از اهل بیت(ع) به ما رسیده، دعای ماه رجب است.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: در بخشی از این دعا آمده است که خدایا ما را در مسیری قرار بده که هدایت شدگان در آن قرار گرفتند و در واقع همان صراط مستقیم مد نظر است؛ خدایا به ما توفیق بده تلاشی که مورد قبول توست انجام دهیم، ما را از کسانی که اهل غفلت هستند قرار مده و مورد بخشش خودت قرار بده.

 

وی ادامه داد: غافل شاخ و دم ندارد و همانند دیگر انسان‏ها است؛ حاج آقا قرائتی می‏گفت که آقایی در مسجدالنبی پیش من آمد و گفت که شما که این همه به مکه و مدینه آمده‏اید، آیا ستون‏های این مسجد را شمرده‏اید؛ غافل همین کسی است که به جای استفاده کردن از مسجدالنبی به دنبال شمارش ستون‏های آن است.

 

سخنران و مبلغ برجسته حوزه علمیه قم ابراز کرد: فردی که هر روز در صف اول مسجد بود در کنار پیامبر اکرم(ص) نشست و گفت که ای فرستاده خدا من از توانایی مالی پایینی برخوردارم؛ رسول خدا به وی فرمودند که پول به درد تو نمی‏خورد، اما او اصرار کرد؛ در نهایت پیامبر اکرم(ص) مقداری پول به وی داد و با همان پول کاری در کنار مسجد راه انداخت و باعث شد که به تدریج به مسجد نیاید؛ برخی با رسیدن به صندلی ریاست از خداوند متعال دور می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تأکید کرد: خواسته همه حضار امشب این باشد که دعا کردن را یاد بگیرند؛ برخی که به شیوه دعا کردن وارد نیستند، با دعای نابجا خودشان را بدبخت می‏کنند؛ متأسفانه برخی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران می‏آیند اما دعاهایشان فقط برای همان روز است و به فکر آینده نیستند.

 

وی توصیه کرد: چهار دعاست که لازم است مسلمانان این دعاها را همیشه به یاد داشته باشند و نخستین آن دعای هدایت است؛ کسی که مهریه هزار سکه‏ای برای دخترش تعیین می‏کند، هدایت نشده است.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: اگر مسؤولان کشور هدایت شده باشند، مردم هم به صراط مستقیم می‏روند و جمله معروفی درباره این موضوع است که می‏گوید «الناس علی دین ملوکهم».

 

سخنران و مبلغ برجسته حوزه علمیه قم گفت: اگر کسی در راه هدایت قرار نگیرد، هر چه امکاناتش بیشتر باشد، زودتر از خداوند متعال دور می‏شود؛ در این جلسات و اماکن معنوی دعا کنیم که خداوند متعال همه مردم و مسؤولان کشور را در راه مستقیم قرار دهد.

 

وی افزود: دعای دیگر این باشد که از خداوند متعال بخواهیم که توان به ما بدهد تا بتوانیم تلاشی انجام دهیم که به موفقیت برسیم؛ همه مسلمانان می‏دانند که راه سعادت، راه محمد و آل محمد است، اما برای رسیدن به آن توفیق و تلاش نیاز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهار داشت: یکی از بزرگ‏ترین مشکلات ما این است که اهل تلاش نیستیم؛ رهبر معظم انقلاب چندین سال است که تأکید بر اقتصاد مقاومتی دارند اما متأسفانه نتیجه مطلوبی نگرفته‏ایم و سال جاری را در همین راستا به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‏گذاری کردند.

 

وی ادامه داد: دعای سوم این باشد که خدایا مرا از بی خبرها و غافلان قرار مده؛ در تشییع پیکر حضرت آیت الله واعظ طبسی، رهبر معظم انقلاب تا پای قبر رفتند و مشاهده کردند که یکی از مسؤولان در حال ترک کردن محل است؛ در همان لحظه رهبر معظم انقلاب دست وی را گرفتند و فرمودند که به قبر نگاه کنید، من و شما هم روزی در این جا خواهیم خوابید.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان سخنان خود گفت: اگر مرگ و قیامت را فراموش کنیم دنیا و آخرت‏مان تباه می‏شود؛ آخرین دعا باید این باشد که خداوندا ما را ببخش و مورد رحمتت قرار بده./840/پ202/ی

ارسال نظرات