۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۳۲۴۴۱۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

افزایش تولید مهم ترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان افزایش تولید را مهم ترین عامل تحقق جهاد اقتصادی و استقلال اقتصادی بیان کرد و گفت: برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی باید امنیت و عدالت اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با موضوع اقتصاد، بیان داشت: اقتصاد در کشور دارای مشخصات متنوع و گوناگونی است که هریک بیانگر بُعدی از ابعاد گسترده اقتصاد اسلامی است.

 

وی هدف از نظام اقتصادی اسلام را حاکمیت توحید، بندگی خدا و برپایی قسط و عدل در جامعه عنوان کرد و گفت: توحید و عدالت محور اصلی و هدف نخست ادیان آسمانی به ویژه دین مقدس اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که در اقتصاد اسلامی سعی بر حاکمیت توحید و برقراری عدالت اجتماعی است، افزود: منظور از این جمله این است که مردم بتوانند بندگی خدا را به جا آورده و با تأمین زندگی، رفاه عمومی و زدودن فقر از جامعه عدالت را برقرار کنند.

 

وی با اشاره به این که در دین اسلام سیاست های اقتصاد مقاومتی همراه با ارزش های معنوی است، اظهار داشت: اسلام به مسائل اقتصادی، رنگ معنوی و عبادی داده است و دستور داده تلاش های مادی با انگیزه الهی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که در اسلام سیاست های اقتصادی و مالی جدای از مسائل عبادی و معنوی نیست، گفت: در دین اسلام مال و کار وسیله تقرب به خدا است و در مسائل اقتصادی قصد قربت اعتبار دارد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: احکامی همچون زکات، خمس، انفاق و دیگر واجبات و مستحبات اقتصادی در آنها قصد قربت شرط است.

 

روابط اقتصادی در اسلام بر پایه اصول اخلاقی استوار است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که در اسلام روابط اقتصادی بر پایه اصول اخلاقی و زیر چتر اخلاق است، عنوان کرد: ممنوع بودن برخی معاملات در راستای رعایت مسائل اخلاقی است و اسلام می خواهد سایه اخلاق و عاطفه بر روابط اقتصادی حاکم باشد.

 

وی با بیان این که نظام اقتصادی اسلام در سه حوزه تولید، توزیع و مصرف براساس تولید بیشتر، توزیع عادلانه و صرفه جویی در مصرف پایه گذاری شده است، ادامه داد: تولید مهم ترین عامل استقلال اقتصادی است.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان این که اعتقاد اسلام بر این است که با حداقل منابع و سرمایه حداکثر تولید را داشته باشیم، تصریح کرد: بالا بردن تولید مهم ترین عامل تحقق جهاد اقتصادی است.  

 

وی با اشاره به بیان موانع تولید در اسلام، ظلم، ناسپاسی، فسوق، خوردن مال دیگران و کفر را از موانع تولید عنوان کرد و گفت: در تولید باید ارزش ها رعایت شود و تقوا و یادخدا در تمام ابعاد تولید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) بیان کرد: با توجه به گفته امام علی(ع) تقسیم عادلانه، امکانات و درآمدها سه موردی است که اگر به آن عمل شود همه امور سامان می یابد و اگر ترک شود فعالیت ها و اقدامات بی اثر است.

 

وی با اشاره به تأکید اسلام بر صرفه جویی، مصرف به اندازه و پرهیز از اسراف و تبذیر عنوان داشت: مصرف درست و مناسب برای ایجاد تعامل میان درآمد و توزیع و هزینه ها نقش کلیدی دارد.

 

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: نگاه قرآن به مصرف، نگاه اعتدال و میانه روی، استفاده صحیح از نعمت های حلال خداوند و دوری از زیاده روی، اسراف، اتراف و اتلاف اموال است.

 

وی با بیان این که در اسلام کار امری مقدس و عبادت بیان شده است، افزود: در نظام اقتصاد اسلام کار افزون بر این که ارزش مادی دارد و باید اجر فرد پرداخت شود، دارای ارزش معنوی نیز است.   

 

امنیت اقتصادی شرط تحقق نظام اقتصادی اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با بیان این که امنیت اقتصادی، عدالت اقتصادی و رشد و شکوفایی اقتصادی سه اصل مهم در نظام اقتصادی است، خاطرنشان کرد: این سه اصل افزون بر تأمین سطح معیشت مطلوب مردم زمینه رشد و تعالی انسان ها را برای رسیدن به کمال فراهم می کند.

 

وی مقصود از امنیت اقتصادی را ایجاد فضایی بیان کرد که در آن سرمایه و سرمایه گذار، صنعت و صنعتگر، کار و کارگر و دیگر قشرها در برابر انواع فشارهایی که خارج از کنترل آنها است، حفاظت می شوند و در جهت کار و تلاشی که برای شکوفایی اقتصاد انجام می دهند، احساس اطمینان و آرامش داشته باشند./9459/302/ب1

ارسال نظرات