۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۳۲۴۳۵۱
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

قرآن کریم و سیره اهل بیت منظومه عظیم تربیتی و تعالی اخلاقی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، ظرافت‌ها و حساسیت‌های امر تربیت و توجه به تربیت شایسته را در سایه مضامین و مبانی تربیتی درست یادآور شد و گفت: قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) منظومه عظیم تربیتی و تعالی اخلاقی در جامعه هستند.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، عصر امروز در بازدید از مراکز نگهداری بهزیستی در اردبیل با اشاره به ضرورت توجه به تربیت سالم در جامعه، گفت: باید در این زمینه با الگوهای تربیتی که اسلام ارائه کرده، خلاها و ضعف‌ها برطرف شده و امکان پرورش و تربیت شایسته نسلی با خصلت‌های نیکو فراهم آید.

 

وی افزود: قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) منظومه عظیم تربیتی و تعالی اخلاقی در جامعه است که باید چنین برجستگی‌هایی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد و خود خانواده‌ها به الگوسازی و بهبود شرایط روابط اجتماعی بیشتر کمک کنند.

 

امام جمعه اردبیل، ظرافت‌ها و حساسیت‌های امر تربیت و توجه به تربیت شایسته را در سایه مضامین و مبانی تربیتی درست یادآور شد و گفت: نباید افراد جامعه در سایه خلا عاطفی و روحی، روانی از مسیر درست تربیت باز بمانند و یا دچار نوعی مرض و بیماری اجتماعی و روحی، روانی شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بالاترین هدف انبیا و اولیای الهی را توجه به ایجاد فضای سالم تربیتی و رسیدن انسان به کمال و معرفت حقیقی توصیف کرد و بیان داشت: از شاخصه‌های پیامبر رحمت اسلام توجه به فقرا، نیازمندان و دست محبت کشیدن بر سر کودکان و نوجوانان یتیم و فاقد سرپناه بود که همواره چنین خصلت‌هایی باید مورد توجه و مرام خیرین و نیکوکاران ما باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: در استان اردبیل ظرفیت‌های خوب در زمینه انجام کارهای نیکوکارانه و حمایت از گروه‌ها و اقشار مختلف آسیب‌پذیر وجود دارد که باید این مبانی قدر دانسته شده و زمینه بهره‌گیری از توان بالای تربیتی و تعالی نسل شایسته فراهم آید.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با قدردانی از افراد خیرخواهی که سرپرستی کودکان یتیم و بی‌سرپناه را عهده‌دار هستند، خاطرنشان کرد: ‌این خود از بزرگترین فضیلت‌های جامعه و زیبایی‌های معنوی مکتب اسلام است و خود این حرکت می‌تواند یک الگو و اقدام شایسته برای دیگران باشد تا در این امر نیک ورود پیدا کنند./937/202/ب3

ارسال نظرات