۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۳۲۴۲۷۹
آیت الله حیدری:

دولت برای رفع موانع تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به این که دولت باید با برنامه ریزی و قانون گذاری صحیح و رفع موانع در تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد، گفت: انتقال آب کارون اقدامی و مانعی در اجرای اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
 آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که تغذیه و تأمین امنیت غذایی از احتیاجات ضروری انسان بوده و زندگی بدون آن غیرممکن است، افزود: عقل و شرع بر تلاش انسان ها برای تأمین غذا تأکید می کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری کشاورزی را مناسب ترین شیوه برای تأمین امنیت غذایی دانست و ابراز داشت: مردم باید از جهت تأمین غذای کافی و سالم مطمئن بوده و به هیچ عنوان نگرانی به خود راه ندهند.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که خوزستان از جهت منابع آبی و زمین های مستعد و حاصل‌خیز برای تأمین امنیت غذایی کشور مهیا است، خاطرنشان کرد: کارشناسان اجرای درست طرح 550 هزارهکتاری رهبر معظم انقلاب در استان خوزستان را تأمین کننده نیمی از محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور دانستند.

 

آیت الله حیدری با بیان توان بالای استان خوزستان و برخورداری جوانان روستایی و عشایری این استان از استعدادهای بی نظیر خدادادی، اظهار داشت: مسؤولان و مدیران باید شرایطی برای آموزش های لازم و تشویق این جوانان فراهم کنند تا به آنها اطمینان داده شود در صورت اشتغال به کشاورزی آینده روشنی خواهند داشت.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پشتیبانی از جوانان روستایی و عشایری را خواستار شد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 92 موافقت خود را برای صرف نیمی از اعتبارات صندوق توسعه ملی در جهت طرح 550 هزار هکتاری اعلام کردند.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب پس از اجرای طرح 550 هزار هکتاری آن را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی کردند، بیان داشت: شرایط از هر لحاظ برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهیا شده و مهم ترین رکن تأمین امنیت غذایی صرف نظر از امکاناتی همچون زمین و آب، نیروی انسانی بومی است که ان شاءالله دولت آموزش های لازم را در جهت پیشبرد اهداف به آن ها خواهد داد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با غیرقانونی و غیر منصفانه دانستن انتقال آب خوزستان در سال های اخیر از سرشاخه ها به استان های دیگر، ادامه داد: باید جلوی این اقدام ظالمانه، اجحاف و تصرف ناروا گرفته شده و آب این استان برای خوزستانی ها باقی بماند.

 

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بیان کردند؛ با حرف و شعار اقتصاد مقاومتی عملی نمی شود.

 

آیت الله حیدری همت و عزم دولت برای تحقق راهبرد رهبر معظم انقلاب را خواستار شده و اظهار داشت: دولت باید راهبرد رهبر معظم انقلاب را در مرحله عمل و در میدان به منصه ظهور برساند.

 

وی با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب و اجرای آن، گفت: دولت می بایست با برنامه ریزی، قانون گذاری و اقدام مقتضی در تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه تأمین امنیت غذایی گام برداشته و بر رفع موانع اجرای مطلوب طرح همچون عدم انتقال آب از سرشاخه های کارون به استان های دیگر اقدام کند./9456/302/ب1

ارسال نظرات