۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۲۳۹۴۲
آیت الله دری نجف آبادی:

بانک ها از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی حمایت کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی گفت: بانک ها باید به جای صرف سرمایه در واسطه گری، دلال بازی و بورس بازی به حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی بپردازند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در خطبه های نماز جمعه اراک بیان کرد: اگر خواستار تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی در کشور هستیم باید سرمایه های بانکی در مسیر حمایت از تولید به کار گرفته شود.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی و تکمیل ظرفیت صنایع

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: اگر خواستار آن هستیم که به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی جامعه عمل بپوشانیم، باید هم آحاد جامعه در هر عرصه ای به این مساله کمک کند و در این مسیر دستگاه ها و نهادهای مختلف همچون دولت و مسؤولان اجرایی، متولیان تولید و صنعت، سرمایه گذاران و شرکت های تولیدی و صنعتی و بانک ها نیز وظیفه سنگینی دارند.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خالی بودن 60 درصد ظرفیت صنایع استان و با تاکید بر پتانسیل های فراوان استان مرکزی افزود: این پتانسیل ها باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تکمیل ظرفیت صنایع بکار گرفته شود و همه باید با تمرکز توانمندی های و انرژی مضاعف در این مسیر گام برداریم.

 

سرمایه 900 هزار میلیارد تومانی بانکها در کشور

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به سرمایه 900 هزار میلیارد تومانی بانکها در کشور گفت: این سرمایه رقم بسیار بالایی است و در حالی که بسیاری از بنگاه های اقتصادی از مشکل نقدینگی رنج می برند باید این سرمایه ها را صرف خروج این واحدها از مشکلات اقتصادی و ایجاد زمینه تولید و اشتغال کرد.

 

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: بانکها باید به جای صرف سرمایه در واسطه گری، دلال بازی، بورس بازی، به حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی بپردازند.

 

بیستم فروردین ماه، روز انرژی هسته ای

امام جمعه اراک با بیان اینکه برخی عملکردهای بانکها قابل توجیه و قابل قبول نیست، افزود: آنچه باید در واقع توسط بانکها انجام شود حمایت از تولید به جای واسطه گری و دلال بازی یا بورس بازی است. باید گره های موجود در مسیر تولید شناخته شده و راهکار باز شدن این گره ها پیدا شود.

 

جنایت های و خونریزی های آل سعود در یمن

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به بیستم فروردین ماه، روز انرژی هسته ای و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای کشور بیان داشت: دستاوردهای هسته ای که امروز در زمینه غنی سازی اورانیوم و به کارگیری دانش هسته ای در زمینه صنعت و پزشکی در کشور به دست آمده، ثمره تلاش های دانشمندان و شهدای هسته ای و همچنین استقامت و بزرگی مردم ایران است.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با انتقاد از جنایت های و خونریزی های آل سعود در یمن با وجود قرار گرفتن در ماه حرام، اظهار داشت: رژیم غاصب و جنایتکار آل سعود با وجود قرار داشتن در ماهی که اسلام جنگ و خونریزی را در آن حرام می داند، از قتل و کشتار وحشیانه مردم مظلوم یمن دست برنداشته و همچنان مشغول تجاوز و غارت گری است.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه همچنین به هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد شهید آوینی اشاره و بر خلق و آفرینش هنر فرهنگی برگرفته از معانی والای دینی و مولفه های انقلاب اسلامی در جامعه تاکید کرد./842/201/ب2

ارسال نظرات