۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۳۲۳۵۴۵
حجت الاسلام حسینی قمی:

آثار تخریبی موشک فرهنگی دشمن خطرناک‏تر از موشک نظامی است

خبرگزاری رسا ـ سخنران مسجد مقدس جمکران با تأکید بر مخرب بودن وجود ماهواره در خانه گفت: تأثیر و تخریب موشک فرهنگی دشمن بسیار خطرناک‏تر از موشک نظامی است؛ چرا که فرزندانمان را به فساد اخلاقی و تباهی می‏کشاند.
حجت‌الاسلام حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، سه‌شنبه شب در مسجد مقدس جمکران پیش از تلاوت دعای توسل به سخنرانی پرداخت و گفت: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که وقتی نام حضرت حجت(عج) برده می‏شد، ایشان می‏فرمودند که «پدر و مادرم فدای او باد»؛ شبیه همین تعبیر از امام علی(ع) و امام صادق(ع) نیز موجود است.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کوتاه‏ترین و زیباترین جمله درباره امام زمان(عج) را امام صادق(ع) فرموده‏اند که اگر من عصر امام زمان(عج) را درک می‏کردم، تا پایان عمر، خودم را خادم مهدی(عج) قرار می‏دادم.

 

وی ادامه داد: امام باقر(ع) نیز می‏فرمایند که اگر من عصر امام زمان(عج) را می‏دیدم، جان خود را در خدمت او قرار می‏دادم؛ علی بن بابویه در زمان غیبت صغری صاحب الزمان(عج) از طریق نواب خاص به ایشان نامه نوشتند که آقا جان دعا کن فرزندان صالحی داشته باشم.

 

کارشناس مسائل اخلاقی و تربیتی افزود: حضرت حجت(عج) در جواب ایشان نوشته بودند که خداوند متعال دو پسر به تو می‏دهد که هر دو فقیه و خیّر می‏شوند؛ ابو عبد الله و ابو جعفر که همان شیخ صدوق است دو فرزند علی بن بابویه بودند که شیخ صدوق نزدیک به 300 کتاب نوشت و به شیخ المحدثین معروف است.

 

حجت الاسلام حسینی قمی ابراز کرد: پدر و مادر باید به امام زمان(عج) متوسل بشوند و از ایشان بخواهند که فرزندان صالحی به آن‏ها عطا کند تا شیخ صدوق‏ها، آیت الله بروجردی‏ها و مطهری‏ها به دنیا بیایند؛ من حسرت می‏خورم به توفیقی که شما دارید و هر هفته با تحمل سختی‏ها به مسجد مقدس جمکران می‏آیید.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال به حضرت ابراهیم(ع) خطاب کرد که به مردم اعلام کن به حج بیایند؛ خداوند متعال در قرآن کریم وقتی می‏خواهد نام حجاج بیت الحرام را ببرد، ابتدا نام پیاده‏ها را می‏برد و سپس نام افرادی را می برد که با مرکب به حج می‏آیند؛ یقین بدانید سختی‏ها به اجر و پاداش اعمال شما فزونی می‏بخشد.

 

کارشناس مسائل اخلاقی و تربیتی گفت: در روایتی آمده است که بیشترین دعای امیرمؤمنان(ع) آیه 74 سوره مبارک فرقان «رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً» بوده است و یکی از حاجت‏های معنوی ما شیعیان باید همین دعا باشد.

 

وی برای تربیت فرزندان صالح به خواندن نماز اولاد توصیه کرد و اظهار داشت: نماز امام صادق(ع) در انتهای مفاتیح الجنان برای اولاد را سعی کنید هر شب بخوانید که بسیار ساده و همانند نماز صبح است؛ در رکعت اول بعد از سوره مبارک حمد، سوره مبارک قدر و در رکعت دوم بعد از سوره حمد، سوره مبارکه کوثر خوانده شود.

 

حجت الاسلام حسینی قمی ابراز کرد: خانواده‏ها باید زمینه‏های خوبی را برای پرورش فرزندان خود مهیا کنند؛ اینطور نباشد که از راه‏های دور به مسجد مقدس جمکران بیایید اما فرزندانتان در خانه تنها باشند؛ مراقب باشیم چشم و گوش فرزندانمان را به ماهواره و رسانه‏های دشمن نسپاریم.

 

وی هشدار داد: در حال حاضر موشک فرهنگی دشمن بسیار خطرناک‏تر از موشک جنگی است؛ موشک فرهنگی دشمن فرزندانمان را به فساد اخلاقی و اعتیاد می‏کشاند و تلفاتش چندین برابر موشک نظامی دشمن است؛ از راه دادن موشک فرهنگی دشمن به خانه پرهیز کنید.

 

کارشناس مسائل اخلاقی و تربیتی تصریح کرد: جوان 22ساله دانشجوی بهترین دانشگاه و بهترین رشته تحصیلی در تهران در حضور من گریه می‏کرد و می‏گفت که 11 سال است دچار یک گناه مخفیانه هستم و الان حدود 6 ماه است که توبه کرده‏ام و دلیل آن را تماشای یک سریال ماهواره‏ای عنوان می‏کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: منشأ و منبع این اقدام که وقتی نام و القاب امام زمان(عج) را می‏شنویم، قیام می‏کنیم و دست بر روی سر خود قرار می‏دهیم، از کتاب عیون اخبار الرضا(ع) است که امام رضا(ع) در برابر شعر شاعری که درباره امام زمان(عج) می‏سرود، قیام کردند و دست بر روی سر گذاشتند و سه مرتبه دعا کردند «اللهم عجل فرجه»./840/پ202/ی

ارسال نظرات