۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۳۲۳۴۰۱
امام جمعه عجب شیر:

بهترین راه درمان مشکلات اقتصادی تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای بیانات رهبری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که بهترین راه درمان مشکلات اقتصادی کشور و حل مسائل آن، تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب است، گفت: نیاز امروز جامعه توجه به محورهای اقتصاد مقاومتی است.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعادت جامعه را در گرو عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی طرح بومی اقتصادی برای خروج از شرایط کنونی کشور است.


وی با بیان این‌که اقتصاد کشور باید مقاوم و پویا باشد، ابراز داشت: بهترین راه درمان مشکلات اقتصادی کشور و حل مسائل آن، تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب است، نیاز امروز جامعه توجه به محورهای اقتصاد مقاومتی است.


امام جمعه عجب شیر با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی شود، گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی مقابله با بحران‌های اقتصادی در جامعه است؛ چندین سال است که رهبر معظم انقلاب هر سال را با نامی مزین می فرمایند و امسال را نیز سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» نامگذاری کردند تا اقتصادی مقاومتی در عمل تحقق یابد.


وی تحقق شعار سال را عامل ترقی و پیشرفت کشور در حوزه های مختلف دانست و ابراز داشت: نه تنها در این باره مسؤولان موظفند، تمامی اقشار جامعه نیز موظفند و باید در راه تحقق این شعار تمام تلاش خود را مبذول دارند، اتحاد و انسجام درونی مانع نفوذ دشمن است.


حجت الاسلام شربیانی اقتدار و عزت کشور را در برابر قوای خارجی و دشمنان میهن اسلامی را در تقویت درونی کشور عنوان کرد و ابراز داشت: حتی حل مشکلات اقتصادی کشور متکی به توجه به درون و رفع موانع تولید است، با وجود برجام نیز مشکلات کشور در نگاه به درون حل خواهد شد.


وی تصریح کرد: با توجه به تأکید رهبر انقلاب بر مسائل اقتصادی، باید تلاش کنیم مصرف کننده ایرانی به کالاهای داخلی اقبال داشته باشد، دولت نیز با بهره‌گیری از همدلی و همزبانی می‌تواند در زمینه رشد و توسعه کشور، عزت و غرور ملی، توسعه علمی و فرهنگی و اقتدار کشور تلاش کند.


امام جمعه عجب شیر با اشاره به ذخایر عظیم انرژی و معادن بی شمار کشور در کنار توانمندی بالای ملت ایران، تصریح کرد: با اقتصاد مقاومتی می توان به جنگ بیکاری و رکود رفت، گرانی را مهار، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی و فرصت های بسیاری برای کشور ایجاد و از آن ها استفاده کرد.


امام جمعه عجب شیر ادامه داد: برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی، باید دست در دست هم گذاشته و به صورت عملی، اقدام های لازم را انجام دهیم، نباید اقتصاد مقاومتی تنها در بنرها و پارچه نوشته ها خلاصه شود، چنانکه متأسفانه پیش از این شاهد اقدام جدی و عملی در این حوزه نبوده ایم./854/302/ب2

ارسال نظرات