۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۳۲۳۳۹۷
کارشناس مسائل سیاسی:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همت همه ملت است/ رفع موانع تولید ملی؛ مهم‌ترین گام در اجرای اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی را در حوزه اقتصاد کشور راهبردی هوشمندانه خواند و گفت: با توجه به سیاست های خصمانه جبهه استکبار در جنگ اقتصادی علیه نظام اسلامی تحقق این راهبرد، نیازمند همت مجاهدانه تک تک افراد جامعه است.
اقتصاد مقاومتي

قدرت الله عظیم پور، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که  به حرکت در آوردن چرخ‌های اقتصاد مقاومتی در میدان اقدام و عمل مهم ترین و مؤثر ترین عامل برای رونق تولید و شکوفایی اقتصاد کشور است، گفت:  اقدام عملی در حوزه مقاوم سازی اقتصاد کشور با برداشت از ظرفیت ها و پتانسیل ها موجب اقتدار ملی شده و این حرکت را دانشمندان داخلی و جوانان انقلابی در انرژی هسته‌ای، هوا فضا و صنعت پزشکی به اثبات رسانده‌اند. 


وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از موانع بر سر راه تولید ملی بلاتکلیف مانده و از این رو می توان با ظرفیت سازی جدید همراه با منابع داخلی و خارجی و با توجیه اقتصادی که دارد، بخش عمده ای از مشکلات بیکاری و تورم را در کشور برطرف کرد.


کارشناس مسائل سیاسی اقتصاد مقاومتی را مولد و غیروابسته خواند و تصریح کرد: در شکوفایی اقتصادی عواملی چون نیروی انسانی، دانش و فناوری، مواد اولیه، انرژی، سرمایه و بازار دخیل هستند که این نیروها امروز در کشور حضور دارند اما مستلزم مدیریت جهادی و اقدامی انقلابی در حوزه اقتصاد است.


عظیم پور راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی را در حوزه اقتصاد کشور راهبرد هوشمندانه و مدبرانه خواند و خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست های خصمانه جبهه استکبار در محاصره و جنگ اقتصادی علیه ملت و نظام اسلامی  تحقق این راهبرد، نیازمند همت مجاهدانه تک تک افراد جامعه بوده تا از این برهه حساس سربلند بیرون آییم.


وی با بیان این که دولتمردان و وکلای ملت اولویت اصلی برنامه های عملیاتی را نظم  دادن به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی متمرکز کنند، تاکید کرد: یکی از موانع عظیم در مسیر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ارتباط لازم دولت و مجلس بوده و باید با درک صحیح نسبت به شرایط ارتباط گیری مستمر و جناح بازی را برطرف کرد تا به قدرت اقتصادی در منطقه تبدیل شد. /864/303/ب2

ارسال نظرات