۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۲۳۳۳۶
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی:

وظیفه طلاب، صیانت از نظام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری گفت: دفاع و صیانت از آبروی نظام و اهل بیت(ع) از عمده وظایف سنگین مسلمانان به ویژه طلاب بوده که در این امر باید تلاشی وافر و روز افزون داشته باشند.
ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم، امروز در درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: «و تکذیبا لمن قصبنی» این فراز از دعای مکارم الاخلاق اشاره به سه نکته دارد.

 

وی افزود: از نکته‌هایی که در این فراز از دعا بیان شده قدرت و توانایی تکذیب شایعاتی است که مخالفان و بدخواهان بر علیه انسان گسترش می‌دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری با اشاره به معنای دیگر این فراز از دعای گرانقدر مکارم الاخلاق، بیان داشت: نکته دیگر در این فراز آن است که انسان به وسیله این قدرت بتواند از آبروی خود در برابر شایعات دفاع کند و همچنین دفاع از آبروی برادران و خواهران مومن از اخلاق و خصوصیات حسنه به شمار می‌رود.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند کسی که در صیانت از آبروی برادر مومنش تلاش کند در اصل سپری برای حفاظت از آتش دوزخ برای خود محیا کرده است.

 

این مفسر قرآن کریم درباره معنای سوم این فراز، گفت: دفاع و صیانت از آبروی نظام و اهل بیت(ع) از عمده وظایف سنگین مسلمانان به ویژه طلاب بوده که در این امر باید تلاشی وافر و روز افزون داشته باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ابن طیار از مدافعان سرسخت ائمه معصومین(ع) به شمار می‌رفت به طوری که امام صادق(ع) در مقام و منزلت ایشان فرمودند خدا او را رحمت کند او مدافع سرسختی برای حفظ آبروی خاندان رسالت بود؛ زبان گویا برای دفاع از آبروی ائمه معصومین(ع) بسیار شایسته و قابل ستایش است./813/202/ب1

ارسال نظرات