۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۳۲۲۹۸۸
حجت‌الاسلام تقوی مطرح کرد؛

الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی/ همه برنامه‌ها زیر سایه اقتصاد مقاومتی تدوین شود

خبرگزاری رسا - رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تنویر افکار عمومی و آگاه‌سازی و آماده‌سازی مردم، ایجاد روحیه جهادی، اتحاد و انسجام ملی، تقویت معنویت و پرهیز از طرح مسائل حاشیه‌ای در جامعه، پرهیز از برخورد شعاری و وضع و اصلاح قوانین مناسب را از الزامات اقتصاد مقاومتی برشمرد.
حجت الاسلام سيد رضا تقوي، رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی را مقابله در برابر جنگ اقتصادی طراحی شده از سوی دشمن تعبیر کرد و گفت: باید به اقتصاد مقاومتی باور داشت و در عمل و نه در زبان و شعار اقدام کرد.

 

وی تصریح کرد: همان‌طور که در جنگ نظامی همه سیاست‌ها و امکانات باید در راستای پیروزی رزمندگان و جبهه‌ها انجام گیرد، در جنگ اقتصادی نیز همه سیاست‌ها باید در این سمت جهت‌گیری شود و این‌طور نیست که تنها یک بخش بخواهد اقتصاد مقاومتی را دنبال کند.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که اگر دشمن یک جنگ اقتصادی را آغاز کرده است ما هم با اقتصادی مقاومتی باید در این میدان حاضر شویم و تمام سیاست‌های ما در کشور تحت تأثیر این امر قرار گیرد، اظهار داشت: توزیع پول بین واحدهای تولیدی کافی نیست، دستگاه‌های فرهنگی و خدماتی هم باید سهم خود را در اقتصاد مقاومتی مشخص کنند.

 

وی با اشاره به این‌که برخی در صحبت‌ها و مقالات خود، اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد ریاضتی تعبیر می‌کنند، این تعبیر را نادرست خواند و افزود: اقتصاد مقاومتی با فشار بیرونی روبه‌رو است؛ از بیرون فشار می‌آورند تا ما را فلج کنند اما اقتصاد ریاضتی یک فشار درونی است.

 

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: وقتی اروپا با مشکلات اقتصادی روبه‌رو شد سیاست اقتصاد ریاضتی را در پیش گرفت که الآن هم آن را دنبال می‌کند اما اقتصاد مقاومتی فشار از بیرون است و باید طرح‌های ما در این جهت آماده شود.

 

وی با بیان این‌که تحقق هر شعار و شکل‌گیری هر ایده نیازمند ایجاد زمینه‌هایی است که تا فراهم نشود آن شعار محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی فعال است که تکیه بر توانایی‌های داخلی دارد اما در اقتصاد ریاضتی، این اقتصاد منفعل عمل می‌کند و انفعالی است.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تنویر افکار عمومی و آگاه‌سازی و آماده‌سازی مردم، ایجاد یک روحیه جهادی، اتحاد و انسجام ملی، تقویت معنویت در جامعه، پرهیز از طرح مسائل حاشیه‌ای در جامعه، پرهیز از برخورد شعاری، وضع و اصلاح قوانین مناسب و لازم و جلب اعتماد فعالان اقتصادی را از الزامات اقتصاد مقاومتی برشمرد.

 

وی با بیان این‌که مردم باید نسبت به اقتصاد مقاومتی توجیه شوند بر ایجاد یک روحیه جهادی تأکید کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی بدون روحیه جهادی تحقق پیدا نمی‌کند؛ مدیریت‌ها باید مدیریت جهادی شود. وقتی می‌گوییم اقتصاد مقاومتی باید در فضای جهادی تحقق پیدا کند یعنی تلاشی فراتر از انگیزه‌های سازمانی و سودهای شخصی ملاک عمل باشد.

 

حجت‌الاسلام تقوی روحیه جهادی را تلاش پیگیر برای ناامید کردن دشمن دانست و تصریح کرد: روحیه جهادی با توجه به فرهنگ اسلامی یعنی تلاش برای خشنودی خداوند و خدمت خالصانه به مردمی که عیال الله هستند، صورت می‌گیرد.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به نقش وضع و اصلاح قوانین مناسب و لازم در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، گفت: بسیاری از گیر و بندهای قانون به کمک مجلس باید برداشته شود، اقتصاد مقاومتی باید در فضای روان محقق شود و اگر جامعه ما بخواهد به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کند بسیاری از قوانین باید اصلاح شود.


وی همچنین افزایش بهره‌وری و توجه به اصل مردمی کردن اقتصاد در کشور، اصل گسترش بخش خصوصی، تشکیل سرمایه‌گذاری‌های بزرگ از طریح تعاونی‌ها، صرفه‌جویی در مصرف مواد اساسی به ویژه انرژی، تکیه بر تولیدهای داخلی، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید و تقویت کالاهای استراتژیک مانند گندم و فولاد را از راهکارهای موفقیت در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام تقوی تأکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید به کمک برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بیایند، نمازهای جمعه، مساجد، منبری‌ها و وعاظ، حوزه علمیه قم، نشریات و روزنامه‌ها و به ویژه رسانه ملی باید به کمک این اندیشه رهبر معظم انقلاب آمده و دولت نیز علمدار و پرچمدار آن باشد به میدان آید و وظایف همه را در این قرارگاه و ستاد اقتصاد مقاومتی مشخص و همه برنامه‌ها زیر سایه اقتصاد مقاومتی تدوین شود./920/پ202/ی

ارسال نظرات