۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۳۲۲۷۲۷

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری ۲۰ محفل انس با قرآن کریم از ابتدای سال ۹۵ توسط موسسات قرآنی البرز، اعزام۱۷۰ مبلغ در مناسبتهای مختلف در سال۹۴ در حاجی آباد، اجرای ۱۴۹۲۰نفر روز تبلیغ در گلوگاه، آموزش رایگان ۲۰۰۰ قرآن آموز درسال۹۴توسط اداره تبلیغات اسلامی سبزوار از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضارودسرابی،رئیس دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرزاز برگزاری 20 محفل انس با قرآن کریم از ابتدای سال 95 توسط موسسات قرآنی البرزخبر داد. 

 

 وی ادامه داد:همزمان با آغاز سال جدید 84 موسسه قرآنی البرز نقش اثر گذاری را در توسعه فعالیت های قرآنی  ایفاء می‌کنند.

 

رودسرابی،افزود:به منظور توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی،موسسات قرآنی البرز همزمان با سال جدید تعداد 20 محفل انس با قرآن کریم را در سطح استان اجرا که با استقبال خوب اقشار مختلف جامعه روبه رو شد.

 

وی در پایان گفت:این دارالقرآن طی سال 95 با در نظرگرفتن شعار سال مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تمام تلاش خود را در راستای توسعه فعالیت های قرآن اثر گذار بکار خواهد گرفت.

 

 اعزام170 مبلغ در مناسبتهای مختلف در سال94 در حاجی آباد

 جت‌الاسلام درویشی چهارشنبه 5 فروردین 95 اظهار داشت:هدف از اعزام مبلغان به مناطق مختلف شناخت بیشتر مردم از زندگی ائمه (ع) و تبیین و تشریح فرامین اسلامی به منظور تقویت بنیان‌های اعتقادی مردم است.

 

وی یکی از سیاست سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مبلغ در مناسبت‏های خاص سال به‌ویژه محرم و صفر است افزود:اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد170مبلغ و مبلغه در سال 94 به بیش از 100 مسجد و هیئت مذهبی اعزام کرده است.وی افزود: این آمار نسبت به اعزام مشابه سال گذشته افزایش 30در صدی داشته و این امر نشانه اهتمام مجموعه تبلیغات اسلامی بر احیای باورهای دینی و زنده نگه‏داشتن و تبین قیام حسینی در جامعه است.

 

حجت‌الاسلام درویشی خاطر نشان ساخت:این اعزام‏ها به درخواست مردمی صورت گرفت و تمامی این مبلغان در مساجد، حسینیه‏ها و هیئت‏های مذهبی در ایام ماه محرم برنامه خواهند داشت.تعمیق باورهای دینی در جامعه، گسترش فرهنگ عاشورا، تبیین اهداف قیام امام حسین (ع)، آگاه‏سازی مردم به‌ویژه جوانان، مبارزه با شبیخون و هجمه‏های فرهنگی دشمن از مهم‏ترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی برای اعزام مبلغ در مناسبت‏های مختلف مذهبی است.

 

اجرای 14920نفر روز تبلیغ در گلوگاه

حجت‌الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره روز شنبه 7فروردین ماه 95 بااعلام این خبرگفت: یک بعد ازفعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی،محور حوزه اعزام واستقرار روحانی درمناطق محروم وفاقد روحانی وطلبه است.مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مذهبی شهرستان گلوگاه افزود: در شهرستان گلوگاه 48 نفر مبلغ ومبلغه وجود دارند و به فعّالیت می پردازند.

 

وی با اشاره به این که حضور روحانیون و طلبه ها درمناطق فاقد روحانی ومحروم،منشاء خدما ت واثر درآن خطه می‌شود،تاکیدکرد: در عرصه ترویج فرهنگ دینی، خدمات فرهنگی،جذب جوانان وهدایت وحمایت از آنها در مسائل فرهنگی،آشنایی مردم با احکام دینشان وهمچنین برای رفع بسیاری از معضلات اجتماعی که در سطح جامعه مشاهده می‌شود و حضور روحانیون مستقرو بومی کمک بسیار بزرگی می باشد.حجت‌الاسلام فعّالی اظهار داشت: در کنار برنامه حضور روحانی مستقرو بومی  در مناطق مختلف شهرستان، اعزام های فصلی نیزدر دستور کار این اداره بوده است به طوری که 14920 نفرروز تبلیغ توسط48مبلغ ومبلغه دینی در طی سال 1394 در شهرستان گلوگاه اجرا شده است.

 

آموزش رایگان 2000 قرآن آموز درسال94توسط اداره تبلیغات اسلامی سبزوار

مصطفی رحیمی با اعلام این خبرگفت: 2000 هزار نفر ازعلاقه مندان به علوم قرآنی،طی سال1394به صورت رایگان در دوره های مختلف آموزش قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سبزوار آموزش دیده اند.

 

وی گفت:این آموزش ها در رشته های صحیح خوانی،حفظ سوره یاسین،آموزش تخصصی تربیت معلم و آموزشیار قرآن کریم و بازآموزی معلمین قرآن،توسط کانون قرآن و با همکاری تشکل های فعال قرآنی این اداره به اجرا درآمده و به قبول شدگان این دور ها،گواهینامه معتبر اعطاء و به برترین های آن جوایزی اهداء شده است.

 

وی افزود: طرح های مذکور با هدف زمینه سازی فراگیری فنون و آموزه های قرآنی درعامه مردم،ایجاد انس و الفت عمومی با فرهنگ انسان ساز قرآن و روشمند نمودن آموزش قرآن درسطح این شهرستان برگزار گردیده است./1325/ن604/ی

 

منبع:  روابط عمومی تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات