۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۲۲۶۲۴

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ افزایش تعداد خانه های عالم البرزبه ۱۴ عدد در سال ۹۵، ۵ مسجد بین راهی در نکا برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی فعال هستند، ۱۵۸گفتمان دینی درسال ۹۴ در شهرستان خرم آباد برگزار شد، دوره های آموزشی ویژه روحانیون مستقر در سال ۹۵ افزایش می یابد
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، علی عبد اللهی،سرپرست معاونت اداری و مالی تبلیغات اسلامی البرز از افزایش تعداد خانه های عالم به 14 عدد در سال 95 خبر داد.

 

وی ادامه داد:با توجه به توسعه فعالیت های فرهنگی دینی توسط روحانیون مستقر البرز در صدد هستیم که تعداد خانه ها ی عالم را در سطح شهر ها و روستا های این استان از 11 عدد به 14 عدد افزایش دهیم.

 

عبداللهی،گفت:با توجه به بودجه اختصاص یافته در این سال تلاش می‌کنیم که این خانه ها عالم را جهت فعالیت های تبلیغی ویژه روحانیون مستقر البرز تجهیز و راه اندازی کنیم.

 

وی ادامه داد:این معاونت تمام تلاش خود را در راستای حمایت مالی از توسعه و ترویج فعالیت های فرهنگی دینی در سطح استان بکار خواهد گرفت و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نیست.

 

5 مسجد بین راهی در نکا برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی فعال هستند

 

هادی عاشوری 3 فروردین  95 با اعلام اینکه 5 مسجد بین راهی و شبانه روزی در نکا برای خدمت به مسافران در ایام نوروز 95 فعال هستند، گفت: در اواخر سال گذشته جهت بررسی وضعیت مساجد بین راهی و ساماندهی این مساجد برای استقبال از مسافرین نوروزی جلسه ای با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا، روابط عمومی شهرداری و  هیئت امنای برخی از مساجد این شهرستان برگزار و برای استقبال از مسافرین و اعزام روحانی به این مساجد برنامه ریزی شد.

مسئول امور مساجد اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود: مساجد جامع، توفیق، مسجد النبی (ص) طالب آباد، قمر بنی هاشم (ع) و امام رضا (ع) پایانه نکا 5 مسجدی هستند که تحت عنوان مساجد شبانه روزی و بین راهی معرفی و با اعزام روحانی، نماز جماعت  وبرنامه های فرهنگی دینی در این اماکن مقدس برگزار می‌شود.

 

158گفتمان دینی درسال 94 در شهرستان خرم آباد برگزار شد

 

حجت‌الاسلام منصوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان  خرم آباد،گفت:به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان 158گفتمان دینی درسال 94 در شهرستان خرم آباد برگزار شد.

 

وی افزود: این گفتمانها در دانشگاه‌ها، مدارس راهنمایی و دبیرستان، انجمن اولیا و مربیان، مساجد و تشکلهای مردم نهاد با هدف برسی و رفع آسیبها و چالشهایی که نوجوانان و جوانان با آنها مواجه هستند و ارائه دیدگاهها و پرسشهای شرکتکنندگان برگزار شده است.

 

وی اظهار داشت: جلسات گفتمان با موضوعاتی همچون مهارت های زندگی، نحله های فکری و عرفان های انحرافی و فروع دین، هویت دینی و ملی، آسیب های اجتماعی، عفاف و حجاب، زن و خانواده در اسلام برگزار شده است.

 

وی یکی از نشانه های موفق بودن اجرای طرح گفتمان دینی درسال 94 را استقبال بسیار خوب معلمان، مربیان، اولیاء، دانشجویان و دانش آموزان از این طرح اعلام و تصریح کرد: هدف ازبرگزاری جلسات گفتمان های دینی بالابردن سطح بینش وآگاهی و ایجادبسترهای لازم جهت بسط وگسترش فرهنگ دینی از طریق دفع شبهات و دغدغه های ذهنی باتوجه به تهاجم فرهنگی غرب ودشمنان اسلام است.

 

دوره های آموزشی ویژه روحانیون مستقر در سال 95 افزایش می یابد

 

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی،مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: دروه های آموزشی ویژه روحانیون مستقر در سال 95 افزایش می یابد  وبا توجه به اینکه روحانیون مستقر در استان البرز به‌عنوان بازوی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی قلمداد می شوند این اداره کل در راستای افزایش توان این روحانیون در زمینه تبلیغ دین مبین اسلام و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام دوره های آموزشی در چارچوب مفاهیم ومطالب مختلف با حضور اساتید برتر کشوری و استانی برگزاری می‌کند.

 

مسعودی ادامه داد: این اداره کل با همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی  بیش از 80 دوره آموزشی را ویژه این روحانیون در سال 94 برگزار کرد که نقش اثر گذاری در راستای بالار فتن توان تبلیغی این روحانیون داشت./1325/د101/س

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات