۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۳۲۲۱۱۳
فعالیت های مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت تشریح شد؛

راه اندازی کتابخانه تخصصی نقد وهابیت با بیش از 15 هزار جلد کتاب

خبرگزاری رسا ـ معاون اجرایی مؤسسه دار الاعلام لمدرسه اهل البیت، با تشریح فعالیت های این مؤسسه، از راه اندازی تخصصی کتابخانه نقد وهابیت با بیش از 15 هزار جلد کتاب خبر داد.
رونمايي از سايت تخصصي نقد وهابيت با حضور آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی موحدی پور معاون اجرایی مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی تخصصی نقد وهابیت که عصر امروز با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، گزارش کاملی از فعالیت ها و اقدامات این مؤسسه فرهنگی و پژوهشی ارائه کرد.

 

وی با تشریح تاریخچه وهابیت، تصریح کرد: وهابیت همواره به تکفیر مسلمانان پرداخته است، با پیروزی انقلاب اسلامی وهابیت برای مقابله با فرهنگ اهل بیت(ع) با تمام وجود به صحنه آمده و سرمایه گذاری بسیار زیادی کرده است.

 

وی با بیان این که مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) در سال 1389 با حمایت حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاسیس شد، گفت: هدف از تاسیس این مؤسسه علمی و فرهنگی، شناخت و نقد افکار انحرافی و تربیت نیروهای متعهد و متخصص برای مقابله با اندیشه های وهابی بوده است.

 

حجت الاسلام موحدی پور با تشریح اقدامات بخش معاونت آموزشی مؤسسه دارالاعلام، اظهار داشت: تربیت نیروی متخصص یکی از مهم ترین اولویت های این معاونت بوده است، در همین راستا تاکنون بیش از 55 نیروی متخصص تربیت شده اند.

 

وی از انتشار 10 هزار صفحه مقاله و خلاصه نویسی خبر داد و گفت: 80 مقاله علمی ما در نشریات مختلف به چاپ رسیده است.

 

معاون اجرایی مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) از برگزاری دو دوره نقد سلفیت در قم و همچنین هشتاد کارگاه نقد وهابیت و جریان های تکفیری در استان های مرزی کشور با همکاری دیگر ارگان ها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد.

 

حجت الاسلام موحدی پور راه اندازی مقطع دکترای نقد وهابیت با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب را از دیگر فعالیت های این مؤسسه عنوان کرد.

 

وی راه اندازی کتابخانه تخصصی نقد وهابیت با گردآوری بیش از 15 هزار جلد کتاب را از مهم ترین اقدامات معاونت پژوهشی مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) ذکر کرد.

 

معاون اجرایی مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) ادامه داد: در بخش منشورات نیز بیش از 75 کتاب در حوزه تخصصی به زبان های مختلف دنیا به چاپ رسیده است.

 

وی بیان کرد: در بخش مجلات نیز دو نشریه تخصصی داریم، نشریه تخصصی سراج منیر در زمینه نقد علمی وهابیت است که تاکنون 17 شماره آن به چاپ رسیده است؛ دومین مجله تخصصی مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) نیز مجله سلفی پژوهی است که هر شش ماه یکبار چاپ و منتشر می شود.

 

معاون اجرای مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) همچنین از برگزاری دو نشست عمومی، نشست های متعدد علمی و بیش از بیست نشست تخصصی به همت این مؤسسه خبر داد.

 

وی تولید کلیپ های محتوایی با مضمون نقد و شناخت وهابیت، طرح تدوین کتابچه های نقد وهابیت، همکاری علمی در برگزاری همایش های مرتبط و ارائه مشاوره به طلاب و دانشجویان به منظور انجام پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه را از دیگر فعالیت های مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) ذکر کرد.

 

معاون اجرایی مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) در پایان از حمایت های مادی و معنوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی تشکر کرد. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات