۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۳۲۱۹۱۶
نویسنده عراقی:

عربستان در دشمنی با ایران گوی سبقت را از رژیم صهیونیستی گرفته است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و پژوهشگر عراقی مسائل سیاسی با اشاره به موضع گیری های وزیر خارجه عربستان سعودی نسبت به جمهوری اسلامی ایران گفت: رژیم صهیونیستی کنترل جوانان و مسؤولان خام آل سعود را به دست گرفته و آنان را به فتنه انگیزی و موضع گیری‎های جاهلانه سوق می‎دهد.
رواب عربستان و رژيم صهيونيستي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جلیل هاشم البکاء، نویسنده و پژوهشگر عراقی مسائل سیاسی، با حضور در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره همکاری ایران با عربستان به دلیل اشتراکات تاریخی و دینی و فرهنگی گفت: بیانیه و موضع گیری های مسؤولان سعودی در برهه اخیر خام و نپخته و همسو با سیاست ها و موضع گیری های رژیم اشغالگر قدس است. مسؤولان سعودی در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران از رژیم صهیونیستی پیشی گرفته و سیاست ها و خواسته های این رژیم را اجرا می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ایران دوری از مقاومت و نزدیکی به رژیم اشغالگر قدس را نشان از ناتوانی، فقدان اراده، وابستگی و عدم استقلال می داند، افزود: آل سعود همچون رژیم اشغالگر قدس اهل همزیستی در خاورمیانه نبوده و سیاستی ثابت و صلح جویانه ندارند. در سال های اخیر دیپلماسی و سیاست عربستان سعودی در دست جوانان خام قرار گرفته و موضع گیری های وزیر خارجه این کشور به هیچ وجه نشان از دیپلماسی بودن آن ندارد در حالی که در سیاست هدف آرام کردن اوضاع متشنج است.

 

البکاء با مقایسه سیاست و دیپلماسی متین ایران و سیاست و دیپلماسی تشنج آفرین عربستان سعودی اظهار داشت: رسانه های غربی از عربستان سعودی به عنوان کشور دارنده نفت یاد کرده، در حالی که در هنگام سخن درباره جمهوری اسلامی ایران به دلیل هویت تاریخی و فرهنگی مشخص از این گونه تعابیر استفاده نمی کنند.

 

پژوهشگر مسائل سیاسی با اشاره به سفر ولیعهد دانمارک به عربستان سعودی خاطرنشان کرد: این مسؤولان تشکیل کمیته هایی برای بازرسی کیفیت برنامه های درسی مدارس این رژیم که منبع و تغذیه کننده تروریسم در جهان هستند، را خواستار شدند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که آل سعود با سخنان و فعالیت های خود تروریسم را پشتیبانی می کنند، افزود: موسسه هایی که آل سعود در آنها حضور و ایده های خود را بیان می کند، فاسد و فاقد اعتبار هستند.

 

وی در پایان گفت: رژیم اشغالگر قدس کنترل جوانان و مسؤولان خام آل سعود را به دست گرفته و آنها را به فتنه انگیزی و موضع گیری های جاهلانه سوق داده و سخنان وزیر خارجه امارات علیه جمهوری اسلامی ایران از جنبه حقوقی و قانونی قابل پیگیری است./9456/ب902/د

ارسال نظرات