۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۳۲۱۵۴۷
کارشناس مسائل تربیتی:

علم، مهارت و هنر سه اصل تربیت در زندگی هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که علم، مهارت و هنر سه اصل برای تربیت در زندگی شمرده می شوند، گفت: کلمه محبت یک کلمه ی ابتدایی نبوده، بلکه محبت دارای روش و مراحل مختلفی است تا یک زندگی خوبی برای خود داشته باشیم.
تربيت فرزند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام سید محمد بهشتی کارشناس مسائل تربیتی امشب در سلسه مباحث تربیتی در مسجد امام حسین(ع) کرمان در دیدار با مردم، گفت: مردم اصول تربیتی را یاد گرفته بعد آن ها را در زندگی خود اجرایی کنند.

 

وی افزود: پدر و مادر تربیت فرزند را با نگاه هنری به بچه های خود یاد بدهند زیرا زمانی تربیت تأثیر دارد که با دید هنر باشد.

 

حجت الاسلام بهشتی با اشاره به این که انسان عبد احسان است، اظهار داشت: انسان زمانی می تواند تربیت خوبی را در زندگی خانوادگی خود داشته باشد که با محبت رفتار کند تا تأثیر داشته باشد.

 

وی بیان داشت: محبت کردن به فرزند یک نوع مهارت شمرده می شود و محبت کردن به بوس کردن و پول دادن نیست بلکه به اندازه محبت کردن است.

 

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که برای فهمیدن کلمه محبت، چند اصل وجود دارد، یادآور شد: متأسفانه دشمن بر روی مباحث تربیتی برنامه ریزی های زیادی کرده و مردم ایران باید با بصیرت کامل فریب دشمن را نخورند.

 

وی ادامه داد: مسلمانان معتقدند که کسی می تواند تعریف واقعی محبت را بکند که انسان را بشناسد و یکی از دلایلی که دشمن محبت واقعی را ندارد این است که بر اساس روش خدا عمل نمی کنند.

 

حجت السلام با اشاره به این که شناخت محبت دارای کار کرد هایی است، خاطرنشان کرد: محبت زیادی بچه را لوس بار آورده و محبت کم بچه را دچار خلل روحی می کند.

 

وی اظهار داشت: مردم باید رمز محبت را در زندگی های خود بدانند زیرا زمانی محبت اثر دارد که شناخت کافی به محبت داشته باشیم.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که علم، مهارت و هنر سه اصل برای تربیت در زندگی شمرده می شوند، یادآور شد: پدر و مادر ها بدانند که اگر راه کار های تربیتی برای بچه های خود تأثیر ندارد، در این رابطه فکر ی را انجام دهند.

 

وی تأکید کرد: کلمه محبت یک کلمه ی ابتدایی نبوده، بلکه محبت دارای روش و مراحل مختلفی است تا یک زندگی خوبی برای خود داشته باشیم.

 

حجت السلام بهشتی با توجه به این که مردم برای مسائل تربیتی پیامبر و اهل بیت را الگوی خود قرار دهند، افزود: پیامبر در نماز خود به خاطر بازی بچه ها سجده نماز خود را طولانی کرد تا بچه نسبت به عبادت بدبین نباشد.

 

وی اظهار داشت: ذهنیت بچه ها را با بد قولی از خودمان خراب نکیم زیرا یکی از راه کارهی تربیتی این است که اگر پدر و مادر قولی را به بچه ی خود دادن، به آن عمل کنند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که محبت قبل و بعد از بلوغ تفاوت های زیادی را دارد، خاطرنشان کرد: شناخت آثار مخرب در تربیت یکی از فصل های مباحث تربیتی شمرده می شود که باید روی آن بحث شود.

 

وی افزود: پدر و مادر باید بدانند که اگر اشتباهی را در تربیت بچه خود انجام دادند، بدانند که چه طور اشتباه خود را جبران کنند.

 

وی در پایان گفت: اعتماد فرزندمان را نسبت به خود حفظ کنیم زیرا زمانی فرزند به حرف پدر و مادر خود گوش فرا می دهد که اعتماد خود را با بچه داشته باشد./9707/202/ب3

ارسال نظرات