۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۳۲۱۵۱۵

استاد دانشگاه کویت قانون اساسی را بالاتر از قرآن خواند

خبرگزاری رسا ـ اظهارات ضدقرآنی استاد فلسفه دانشگاه کویت با واکنش تند نمایندگان مجلس امت این کشور مواجه شد.
کويت

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخة‌ الجاسم، استاد فلسفه دانشگاه کویت اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی در اظهاراتی ضدقرآنی مدعی شد که «هرکس قرآن را بالاتر ازقانون اساسی می‌داند، خائن به کویت است و تهدیدی برای دولت محسوب می‌شود».

 

اظهارات موهن این استاد زن کویتی با واکنش تند شماری از نمایندگان مجلس امت کویت مواجه شد تا حدی که خواستار اخراج وی از دانشگاه کویت شدند.

 

«عبدالرحمن الجیران»، از نمایندگان مجلس امت کویت، اظهارات این استاد دانشگاه را توهین به قرآن و به چالش‌کشیدن این کتاب الهی دانست و از «بدرالعیسی»، وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی این کشور خواست که فعالیت علمی شیخة‌ الجاسم را به خاطر این اظهارات موهن متوقف کند.

 

وی افزود: «ما از وجود این گونه افراد در نظام آموزشی شگفت‌زده شده‌ایم، چرا که هر از چندگاهی افرادی پیدا می‌شوند که در اعتقادات و اصول دینی مردم شبهه و تشکیک ایجاد می‌کنند».

 

این نماینده مجلس کویت در ادامه، بازجویی این استاد دانشگاه کویت را به خاطر ایجاد تشکیک و شبهه در مقدسات و توهین به اعتقادات مسلمانان را خواستار شد.

 

«احمد مطیع العازمی»، از دیگر نمایندگان مجلس کویت نیز از وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی این کشور خواست که کمیته‌ای فوری برای تحقیق درباره تمامی پدیده‌های کفرآمیز تشکیل دهد.

 

وی در نشست مطبوعاتی گفت: اظهارات این استاد دانشگاه کویت مغایر با آموزه توحید به‌عنوان اصل شریعت اسلامی است و وی باید به درگاه خداوند توبه کند‌، چرا که او به برتری‌دانستن کلام بشر بر کلام و شریعت آفریننده بشر دعوت کرده است.

 

این در حالی است که با وجود اعتراض گسترده نمایندگان کویت به این اظهارات، ائتلاف ملی دموکراسی به‌عنوان یکی از جریان‌های لیبرال پارلمان کویت از شیخة الجاسم دفاع کرد.

 

«بشار الصایغ»، دبیرکل این ائتلاف با صدور بیانیه‌ای نسبت به آن‌چه وی آن را استدلال‌های خطرناک تکفیری در شبکه‌های اجتماعی علیه این عضو هیئت علمی دانشگاه کویت خواند، هشدار داد.

 

بشار الصایغ همچنین، از وزیر آموزش و پروش و آموزش عالی کویت خواست از تروریسم فکری جلوگیری کند و تسلیم درخواست‌هایی که خواهان اتخاذ اقدامات علیه این استاد دانشگاه است، نشود./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات