۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۳۲۰۹۵۸
مدیر کل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه:

فروتن تربیت کردن دانش آموز امری مهم در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور با بیان این که فروتن تربیت کردن دانش آموز امری مهم در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: وقتی دانش آموز فروتن بار بیاید سرتعظیم جلوی دشمن فرو نمی آورد و اجازه نمی دهد دیگران جامعه را هدایت کنند.
گردهمايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسین مردان پور، مدیر کل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور، بعد از ظهر امروز در گردهمایی یک روزه مدیران، معاونان، مربیان پرورشی مدارس وابسته به حوزه های علمیه و مبلغان اعزامی به مدارس در قالب طرح امین که در سالن تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: تعلیم و تربیت فرایندی پیچیده است که عناصر و موانع فراوانی پیش رو دارد.

 

وی با بیان این که مربی پرورشی و یک مبلغ که در حوزه تربیتی فعالیت می کند باید همه حواشی پیش روی تربیتی را به خوبی بشناسد، افزود: شناخت موانع و آسیب ها امری مهم برای رسیدن به هدف در حوزه تربیتی است.

 

حجت الاسلام مردان پور اجتماع، سیاست، اقتصاد و خانواده را از عوامل اثرگذار در حوزه تربیتی خواند و عنوان کرد: برای اثرپذیری یک فرد مربی و یک مبلغ باید پنج رسالت مهم را مورد توجه قرار دهد.

 

وی در ادامه با بیان این که سه رسالت مهم در حوزه تربیتی مربوط به مربی و دو رسالت نیز برعهده مخاطب است، اظهار داشت: ارتباط برقرار کردن، تفهیم و تفاهم و تأثیرگذاری در حوزه اندیشه رسالت و وظیفه مهم مربی و مبلغ است.

 

مدیر کل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور در ادامه تصریح کرد: احساس و رفتار، تصمیم گیری و تصدیق در امر تربیت نیز برعهده مخاطب قرار دارد که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی عنوان داشت: اگر مخاطب ما تصمیم گرفت و در حوزه تربیتی به مرحله تصدیق رسید، در این صورت تلاش مبلغ اثرگذار خواهد بود و مبلغان ما باید زمینه تصمیم گیری مخاطب را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام  مردان پور خاطرنشان کرد: مبلغان و مربیان پرورشی باید بتوانند توان تجزیه و تحلیل مخاطب را بالا برده و قدرت تصمیم گیری دانش آموزان را تقویت کنند.

 

وی در ادامه مهم ترین مانع تهدید کننده در حوزه تربیتی را جهل خواند و اظهار داشت: جهل ریشه همه بدی ها است، با تبلیغ مؤثر و افزایش آگاهی مخاطب باید ریشه جهل از بین برود.

 

مدیر کل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور با بیان این که انسان دو نوع زندگی می کند یا فروتن است و یا فرومایه، تأکید کرد: در حوزه تربیتی باید پرورش فروتن بودن دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تأکید کرد: اگر می خواهیم جامعه را هدایت کنیم باید دانش آموزان را فروتن بار بیاوریم که برای کشور خودشان تصمیم بگیرند و سر تعظیم جلوی دشمنان فرو نیاورند.

 

حجت الاسلام مردان پور در ادامه تصریح کرد: در حوزه تربیتی اگر دانش آموز فرومایه تربیت شود دیگران هدایت جامعه را در دست خواهند گرفت و نقشه دشمن در جبهه جنگ نرم عملی خواهد شد.

 

وی یادآور شد: ربانی بودن، در راه خدا سستی نکردن، بالا بردن قدرت علمی، دوری از ناله و تضرع و یار ولایت بودن از جمله مواردی است که در حوزه تربیتی فروتن بودن دانش آموز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مهم ترین بستر در حوزه اندیشه مخاطب، بستر کلام است

مدیر کل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور در ادامه با بیان این که در حوزه تربیتی باید در کلاس درس و بیرون از کلاس درس نوع تربیت درنظر گرفته شود، اظهار داشت: در کلاس درس باید موضع اخلاقی تبیین شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: در بیرون از فضای کلاس همچون ساعات تفریحی و اردویی باید حوزه گرایش دانش آموز را تقویت کرد.

 

حجت الاسلام مردان پور با بیان این که بزرگ ترین وظیفه یک مربی و مبلغ حوزه تربیتی بالا بردن قدرت تفکر مخاطب است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهید مخاطب را به یک رفتار و عمل عادت دهید باید به امیال او توجه داشته باشید./9459/202/ب1

ارسال نظرات