۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۳۲۰۹۰۱
مدیر کل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه:

بالا بردن بینش فکری مخاطب از ابزار مهم حوزه تربیتی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور با تأکید بر مخاطب شناسی در حوزه تربیتی و تبلیغی دین، گفت: در حوزه تربیتی باید توانایی بینش فکری مخاطب را بالا برد تا بتوان از فرد انتظار عمل مورد نظر را داشت.
تربيت ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسین مردان پور، مدیر کل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور، ظهر امروز در گردهمایی یک روزه مدیران، معاونان، مربیان پرورشی مدارس وابسته به حوزه های علمیه و مبلغان اعزامی به مدارس در قالب طرح امین که در سالن تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: معلمی شغل انبیا است.

 

وی با بیان این که شغل معلمی و مربیان هم رسالت با شغل انبیا است، افزود: باید قدر این توفیق که نصیب ما شده است را بدانیم و از فرصت های تبلیغی به خوبی بهره مند شویم.

 

حجت الاسلام مردان پور عنوان داشت: کسب موفقیت ها و شکست ها در زندگی انسان بیش از این که مربوط به استعداد و توانمندی انسان باشد، مربوط به استفاده کردن از فرصت ها و یا غافل شدن از آن است.

 

وی از تربیت انسانی به عنوان احیا یاد کرد و گفت: اگر بتوانیم اخلاق یک نفر را براساس آموزه های قرانی هدایت کنیم، آن فرد را احیا کرده ایم.

 

مدیرکل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور بیان کرد: باید به این امر توجه داشته باشیم که اگر در امر تبلیغ دیر حرکت کنیم و نوجوان و جوان در مسیری قرار گیرد که سخنان ما روی مخاطب اثرگذار نباشد، می توان تعبیر مرده را در این راستا به کار برد.

 

وی با اشاره به این که از نگاه دین اگر اخلاق نباشد، راست قامتان مرده اند، خاطرنشان کرد: اگر فضائل اخلاقی و رفتاری از بین رفت انسان مرده است.

 

حجت الاسلام مردان پور در ادامه با بیان این که تا فردی دانش کافی و گرایش فکری به یک عمل را نداشته باشد نمی توان از او انتظار داشت، گفت: در بحث تربیتی باید توانایی کافی بینشی و فکری مخاطب را تقویت کرد.

 

وی با تأکید بر توجه مبلغان در کلاس های پرورشی به تبیین و تقویت فکر و بینش دانش آموز، خاطرنشان کرد: زمانی می توان از دانش آموز انتظار رفتار هنجار داشت که مقدمه انجام عمل درست را فراهم کنیم.

 

مدیرکل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به این که انسان از بدو تولد در حال تغییر و تحول است، اظهار داشت: فردی موفق است که در ابعاد جسمی، عقلانی، اجتماعی و سیاسی به صورت همزمان تغییر کند.

 

وی مدیریت صحیح را رمز موفقیت یک مربی و مبلغ عنوان کرد و بیان داشت: یک مربی و مبلغ افزون بر دارا بودن شرایط خاص مربی بودن باید یک مدیر باشد و بتواند در راستای هدایت دانش آموزان نقش افرینی کند.

 

حجت الاسلام مردانی تصریح کرد: یک مربی و مبلغ باید بتواند با هماهنگ کردن شرایطی که بر تربیت دانش آموز دخیل و اثرگذار است، با توانمندی خویش مدیریت کند./9459/202/ب1

ارسال نظرات