۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۳۱۹۷۸۴
آیت الله شبستری:

دشمن به دنبال بیگانگی نسل جوان با آموزه های دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: دشمن با القای شبهات از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و مسائل سرگرم کننده درصدد است تا نسل جدید را جذب کرده و آنها را با آموزه‌های دینی بیگانه کند.
 آيت الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تجلیل از فعالان امور تربیتی آموزش و پرورش استان که به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در تالار اندیشه ائل‌گلی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که از مبانی قرآنی و اسلامی برداشت می شود، تعلیم و تربیت همواره در کنار یکدیگر مورد تأکید قرار گرفته اند.


وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: تربیت در همه سنین موثر است ولی در سنین کودکی و نوجوانی موثرتر، چرا که آن ها زودتر پذیرای خیرات هستند، امام محمدباقر(ع) نیز می‌فرمایند «ای بسا افرادی که عامل وراثت‌شان خوب بوده ولی بعدا بر اثر عوامل محیطی و تربیتی منحرف شده‌اند و بالعکس.»


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نقش مربیان تربیتی بسیار مهم‌تر از دیگر دبیران در مدارس است، تصریح کرد: جایگاه و نقش تربیتی معلمان مانند نقش تربیتی انبیای الهی و اولیای الهی بسیار ارزشمند و قابل توجه است، آن مربی که صحیح تربیت کند در عبادات فردی که تحت تربیت قرار گرفته است سهیم و شریک است.


امام جمعه تبریز با تأکید بر دقت نظر در گزینش مربیان تربیتی مدارس، افزود: محیط آموزش و پرورش از محیط دانشگاه هم اثرگذارتر است و خوشبختانه در کشور ما پرورش در کنار آموزش وزارت آموزش و پرورش را تشکیل داده است و شما آموزش و پرورشی‌ها باید برای تربیت صحیح دانش‌آموزان زحمت بکشید که اجرتان با خداست.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: این سند که از سوی مقام معظم رهبری نیز تایید شده است در چند جا به مباحث تربیتی و پرورشی اشاره و تاکید کرده است، از این رو انتظار می رود، وزارت آموزش و پرورش تنها در مسائل آموزشی متمرکز نشود، چراکه مسائل پروشی و تربیتی نیز اهمیت بسزایی برخورار است.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی ایران، اظهار داشت: دشمن با القای شبهات از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی و مسائل سرگرم کننده درصدد است تا نسل جدید را جذب کرده و آنها را با آموزه‌های دینی بیگانه کند.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که معلمان می‌توانند با اصلاح دانش‌آموزان و تربیت افراد متدین‌تر برای جامعه کار خیر انجام دهند و این کارشان ذخیره آخرت است، افزود: دانش آموزان آینده‌سازان کشور هستند، امروز باید به فکر تربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد، متخصص و ولایت‌مدار برای انقلاب اسلامی ایران باشیم./935/203/ب1

ارسال نظرات