۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۳۱۹۷۸۱
کارشناس عراقی مسائل سیاسی منطقه:

انتخابات ایران بهترین الگو برای کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد عراقی دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انتخابات 7 اسفند و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی گفت: انتخابات در نظام اسلامی الگو و سرمشقی برای کشورهای مسلمان مدعی حقوق بشر و دموکراسی است.
حضور مردم قم پاي صندوق هاي راي انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ابوادیب ساعدی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی از عراق، با حضور در برنامه «صوت الشعب» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با ابراز خرسندی و تبریک نسبت به انتخاب مجدد آیت الله موسوی جزایری در پنچمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: پیروزی ایشان در انتخابات 7 اسفند را به ملت ایران به ویژه خوزستانی ها تبریک گفته و آن پیام آشکار انقلاب اسلامی است.

 

استاد دانشگاه با اشاره به این که در انتخابات بسیاری از کشورهای جهان بی نظمی و کمبودهایی مشاهده می شود، خاطرنشان کرد: بنده در انتخابات 7 اسفند چندین مورد مثبت را در قیاس با دیگر انتخابات در سایر کشورها مشاهده کردم.

 

ساعدی با اشاره به شفافیت و صداقت مثال زدنی در انتخابات 7 اسفند اظهارداشت: عدالت، پیگری ها و عدم دخالت نامزدها از نکات برجسته در انتخابات جمهوری اسلامی ایران است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به حضور پرشور مردم ایران در انتخابات 7 اسفند و مهم دانستن این حضور افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی قابل تأمل است؛ زیرا در بسیاری از کشورهای جهان با گذر زمان جدایی و دودستگی و بی میلی در میان ملت و مسؤولان صورت می گیرد.

 

وی تأکید کرد که امام خمینی(ره) نور هدایت در جهان اسلام را با توجه به توسعه تمدن ها روشن و ملت ها را به راه راست و درست هدایت کرده و می توان گفت که ایشان مکمل قیام امام حسین(ره) هستند.

 

کارشناس مسائل تصریح کرد: انقلاب اسلامی نقش واقعی خود را برای ملت ایران انجام داده و به همین دلیل است که حضور مردم در پای صندوق های رأی با گذشت بیش از 30 سال از تاریخ انقلاب اسلامی وصف ناشدنی و متفاوت با کشورهای مدعی آزادی و دموکراسی به ویژه همسایگان آن است.

 

وی با اشاره به این که انتخابات در نظام اسلامی، سرمشق و بهترین در خاورمیانه است، ابرازداشت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با توجه به عدالت، شفافیت و دموکراسی، بهترین انتخابات در کشورهای اسلامی مدعی حقوق بشر و دموکراسی است.

 

ساعدی با مهم دانستن اهتمام و توجه مردم به مسأله انتخابات بیشتر از کاندیدهای انتخاباتی گفت: اینجانب در دیدار با آیت الله موسوی جزایری به این نکته دست یافتم که ایشان اهتمام و توجه چندانی به رأی آوری نداشته در حالی که مردم خوزستان نسبت به این مسأله اهتمام بسیاری داشتند./9456/ب903/د

ارسال نظرات