۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۳۱۹۲۰۵
مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس:

تنها راه ضربه زدن به کشورهای اسلامی رواج بی بندوباری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس با بیان اینکه استکبار جهانی، حجاب را سد راه خود می داند، گفت: تنها راه ضربه زدن به کشورهای اسلامی رواج بد حجابی و بی حجابی در این کشورها است.
عفاف و حجاب

حجت الاسلام روح الله اولیایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجاب و عفاف را پدیده ای مذهبی و ارزشی در تعالیم اسلامی دانست و گفت: توجه به زمینه‌های فرهنگی اجتماعی به عنوان بستر مناسبی برای ترویج و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه بسیار شایسته و لازم است.

 

وی، اشاعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب را نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع دانست و افزود: تحقق این امر مهم نیازمند مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه‌ها به صورت مستمر و هدفمند است.

 

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس، ابراز داشت: بسیاری از آسیب‌هایی که به دختران و زنان جامعه وارد می‌‌شود، ناشی از نداشتن حجاب و عفاف است.

 

وی، مقاومت زنان و دختران در برابر انحرافات احتمالی را نیازمند درونی کردن فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک ارزش بین دختران و زنان دانست.

 

حجت الاسلام اولیایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه سردمداران استکبار جهانی حجاب را سد راه می دانند، اذعان داشت: دشمنان اسلام، رواج بد حجابی و بی حجابی در کشورهای اسلامی را تنها راه ضربه زدن به این کشورها می دانند.

 

وی، با اشاره به اهمیت خاص رعایت عفت برای زن و مرد و حفظ حدود و حریم محرم و نامحرم در آیین اسلام بیان داشت: این امر تا آنجا مهم و اساسی است که حجاب زن در برابر بیگانه از ضروریات دین شمرده شده است. 


 

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس، داشتن بصیرت و آگاهی نسبت به انجام یک کار را عامل مهم دوام و قوام بیشتر آن عمل ذکر کرد و ابراز داشت: روش بصیرت بخشی و دادن راهکارهای علمی روش موثری برای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه است.

 

وی در پایان ضمن بیان راهکارهای قرآنی برای جلوگیری از بد حجابی و بی حجابی؛ آشکار نکردن زینت‌ها، راهکار ترویج فرهنگ غیرت در مردان، تبیین فلسفه حجاب برای جامعه و عدم حضور غیر ضروری زن در جامعه را از اهم این راهکارها برشمرد./851/303/ب1

ارسال نظرات