۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۳۱۸۴۸۳
عضو کمیته مرکزی جبهه خلق فلسطین:

رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان درپی سرکوب انتفاضه هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد که انتفاضه قدس وارد مرحله تازه ای شده است و به حالت رکود حاکم بر کرانه باختری پایان داده است و تا این لحظه برخی اهداف آن از جمله جلوگیری از تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی محقق شده است.
انتفاضه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، لیلی خالد، عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در گفت‎وگو با الرساله نت اظهار داشت که انتفاضه کنونی از نظر استفاده از ابزارها و شیوه های مبتکرانه با انتفاضه های قبلی تفاوت های زیادی دارد و توانسته ضرباتی سخت و دردناک به دشمن وارده کرده و نقاط ضعف آن را بر ملا کند.

 

وی افزود که هنوز فرصت زیادی پیش روی جوانان انتفاضه وجود دارد تا نوآوری های دیگری در شیوه رویارویی با دشمن صهیونیستی داشته باشند و به ویژه در پرتو توطئه هایی که از جانب برخی طرف ها چیده شده است، همچنان به ثبات، مقاومت و پایداری ادامه دهند.

 

خالد ضمن هشدار در مورد تلاش های صورت گرفته برای سرکوب انتفاضه قدس، تصریح کرد که دشمن صهیونیستی و تشکیلات خودگردان به هر شیوه ای در صدد مهار انتفاضه هستند، همانگونه که اخیرا نیز محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان و ماجد فرج مدیر سرویس های امنیتی در کرانه باختری بر این مساله تاکید کرده بودند.

 

وی اشاره کرد که این اظهارات بیانگر تمایل تشکیلات خودگردان به سرکوب و مهار انتفاضه قدس و تلاش برای دستیابی به راه حلی سیاسی با دشمن صهیونیستی است. وی بر ضرورت ادامه درگیری ها با اشغالگران صهیونیست در شرایط کنونی به منظور به شکست کشاندن تمامی طرح ها و توطئه ها برای سرکوب انتفاضه تاکید کرد.

 

عضو کمیته مرکزی جبهه خلق ادامه انتفاضه قدس را دلیلی بر مخالفت ملت فلسطین با پروژه مذاکرات سازش با دشمن صهیونیستی دانست و گفت که انتفاضه در واقع اعلان خشم و عصبانیت فلسطینیان نسبت به سیاست های تشکیلات خودگردان و همکاری آن با دشمن صهیونیستی است.

 

لیلی خالد در رابطه با ادامه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که تشکیلات خودگردان با توجه به اینکه به معاهده اسلو که مخالف هرگونه مبارزه مسلحانه است، پایبند است، بر ادامه همکاری با اشغالگران تاکید دارد. وی تصریح کرد که شکست مذاکرات سازش و همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی برای همه ثابت شده است اما رهبران سازمان آزادی بخش نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند. وی از تمامی گروه های فلسطینی خواست با انتفاضه قدس همراه شده و از ان حمایت کنند.

 

در همین راستا، خالد تلاش های تشکیلات خودگردان برای ازسرگیری مذاکرات سازش با دشمن صهیونیستی از طریق به اصطلاح طرح پاریس و دیگر طرح های مطرح شده در این باره را بسیار خطرناک خواند.

 

وی گفت که تقلای تشکیلات خودگردان برای احیای روند مذاکرات سازش با اشغالگران بیانگر شکست سیاست های این تشکیلات و بی نتیجه بودن تمامی گزینه های سیاسی مد نظر آن است. خالد پیش بینی کرد که طرح فرانسه نیز همانند دیگر طرح های مطرح شده در گذشته بی نتیجه بماند، زیرا تشکیلات خودگردان هیچ برگه قدرتی در اختیار ندارد تا دشمن صهیونیستی را وادار به قبول خواسته های خود کند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح فرانسه نیز با طرح های قبلی هیچ تفاوتی ندارد، تصریح کرد که آمریکا در پرتو سکوت و موضع ضعیف کشورهای عربی همچنان از رژیم صهیونیستی جانبداری می کند و همین مساله موجب شده است تا این رژیم با هرگونه راه حل و راهکار سیاسی که منجر به حل و فصل مشکلات و اختلافات موجود شود مخالفت کند.

 

لیلی خالد عنوان کرد که هرگونه راه حل سیاسی در مرحله کنونی صرفا با هدف نجات رژیم صهیونیستی و بهبود وجهه این رژیم که دستانش به خون هزاران بی گناه در کرانه باختری آغشته شده است، مطرح می شود و حتی اگر هم مذاکرات سازش ازسرگرفته شود، هیچ فایده ای برای تشکیلات خودگردان ندارد، زیرا این رژیم هرگز حاضر به توقف شهرک سازی و یا تجاوزاتش علیه ملت فلسطین نخواهد بود.

 

خالد تشکیلات خودگردان را به بازنگری در مذاکرات سازش و همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی فراخواند و خواستار سر و سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین شد.

 

وی همچنین تاکید کرد که تحقق نهایی آشتی ملی مسلتزم گفتمان ملی و جدیت تمامی طرف ها است و هر توافقی که منجر به حل بحران های سیاسی و اجتماعی نشود، بی نتیجه بوده و به موفقیت نخواهد رسید.

 

خالد در پایان بر ضرورت گسترش دامنه انتقاضه و همسویی تمامی گروه های فلسطینی با آن تاکید کرد و خواستار بهبود اوضاع داخلی از طریق تحقق وحدت ملی شد و لازمه این امر را وجود عزم و اراده جدی نزد تمامی طرف ها دانست./994/ب103/د

ارسال نظرات