۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۳۱۷۷۴۱
حجت الاسلام تقوی:

مخالفت با راهیابی فتنه گران و نوکران آمریکا به مجلس، یک مطالبه ملی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که مخالفت با راهیابی فتنه گران و نوکران آمریکا به مجلس یک مسأله ملی است و به هیچ عنوان جناحی نیست، گفت: خط قرمز ما فتنه گران و کسانی هستند که به دنبال حضور آمریکا در این کشور هستند.
حجت‌الاسلام سيد رضا تقوي رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه شامگاه شنبه در جمع دانشجویان اصولگرای دانشگاه های مشهد به بیان اظهارات مهمی پیرامون اتحاد اصولگرایان در انتخابات هفتم اسفند پرداخت و گفت: مخالفت با راهیابی فتنه گران و نوکران آمریکا به مجلس یک مسأله ملی است و به هیچ عنوان جناحی نیست. خط قرمز ما فتنه گران و کسانی هستند که به دنبال حضور آمریکا در این کشور هستند.

 

تمام رسانه های معاند علیه تفکر اصولگرایی بسیج شده اند

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در تبیین شاخصه ها اصولگرایی اظهار کرد: اصولگرایی یعنی این که کسی به اصولی دل بسته و پیوند خود را با آن ها مستحکم کند. در این صورت هیچ چیز نمی تواند او را از اصول جدا کند.

 

وی اصولگرایی را یک تفکر بنیادین دانست و افزود: در تاریخ اسلام نمونه های فراوانی از پیروان این تفکر داریم که اگر بخواهیم آن ها را بیان کنیم، مثنوی هفتاد بند خواهد شد. ما اصولگرا هستیم. اصولگرا اول با خدای خود پیوند برقرار ساخته، با امام، ولی و پیشوایش بیعت می کند و میگوید رضای خدا رضای ما است.

 

حجت الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: تمام رسانه های معاند داخل و خارج، علیه این روحیه بسیج شده اند. در منطقه داعش را ایجاد کردند تا این روحیه را بشکنند؛ عوامل نفوذی اول انقلاب نیز با همین هدف به بدنه نظام راه پیدا کردند اما امام هوشمند ما دست آن ها را خواند.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فتنه 88 را توطئه ای در ادامه توطئه های پیاپی دشمنان برای ایجاد چالش در برابر تفکر اصولگرایی خواند و یادآور شد: دشمن فکر کرد این جا شوروی است و می تواند با انقلاب مخملی بساط انقلاب اسلامی را جمع کنند اما رهبر فرزانه ما و این مردم هوشمند و ولایی توطئه آن ها را خنثی کردند. البته باید توجه کرد که توطئه ها یکی پس از دیگری برای آینده طراحی شده و این طور نیست که دشمن دست از سر ما برداشته باشد.

 

فتنه گران سال 88 همان نمایندگان مجلس ششم بودند

وی با یادآوری اقدامات ساختارشکنانه فتنه گران در سال 88، هدف اصلی این توطئه را براندازی نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد:  فتنه 88، اختلاف بین دو کاندیدا در جریان انتخابات نبود، حرکتی برای برچیدن بساط انقلاب اسلامی بود. شعار هایی مانند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و «نه غزه، نه لبنان» شعارهای انتخاباتی نبود.

 

حجت الاسلام تقوی افزود: روزه خواری فتنه گران در روز 25 ماه رمضان در ملأ عام، حمله آن ها به خیمه های عزاداری سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا، اشغال پایگاه های بسیج، کشیدن چادر از سر زنان متدین، آتش زدن مسجد لولاگر و اقداماتی از این دست، توطئه ای برای تکرار تجربه انقلاب مخملی بود، نه برنامه های انتخاباتی.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: متأسفانه عده ای از فتنه گران پس از آزادی از زندان در دستگاه های دولتی بر سر کار آمده اند و عده دیگری از آن ها فرار کرده اند. این ها همان کسانی بودند که در مجلس ششم نماینده بودند. مبادا مجلسی مانند مجلس ششم تشکیل شود که هدفش این بود که اصل ولایت فقیه را از قانون اساسی پاک کند. باید هوشیار و هوشمند باشیم و در مسیری که انتخاب کرده ایم مقاومت بورزیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در فتنه 88 عده ای که در کف خیابان آمدند، شناخته شدند اما آن ها که در لایه های زیرین بودند، برای توطئه های بعدی دشمن باقی مانده اند و برخی از آن ها حتی وجهه خوبی دارند. امیدوارم فضایی فراهم شود که اسناد منتشر نشده فتنه نیز منتشر شود.

 

جریان دلبسته به آمریکا به دنبال دلسرد کردن نیروهای حزب اللهی است

حجت الاسلام تقوی با اشاره به این که دشمنان به نفوذ در کشور از روزنه مذاکرات هسته ای و برجام دل خوش کرده اند، گفت: بعد از برجام برخی به بنده پیشنهاد می کردند «مرگ بر آمریکا» را از نماز جمعه حذف کنیم و به ائمه جمعه سفارش کنیم دیگر از آن استفاده نکنند. پرسیدیم مگر چه اتفاقی افتاده است؟ آمریکایی که جنایت هایش در منطقه افزایش یافته و در حین مذاکرات ما را تهدید می کرد، تغییری کرده است؟

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به برخی از ابعاد شیطنت جریان های داخلی در همراهی با دشمنان اشاره و خطاب به دانشجویان اظهار کرد: این جریان ها اتاق فکری تشکیل می دهند، خبر دروغی را می سازند و درباره آن تحلیل های گسترده ارائه می دهند برای این که شما را سرخورده و مردد و مضطرب کنند اما شما بانشاط و قوی راهی را که انتخاب کرده اید که همان راه شهدا است، ادامه دهید. این راه هیهات منا الذله است. ما هرگز نخواهیم گذاشت که دست پاک و مطهر وارثان شهدا را در دست پلید و نجس آمریکا قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: از همان روز اول گفته ایم «نهضت ما حسینی است» و این مهم هویت انقلاب ما است. کارها با وادادگی و تردید جلو نمی رود. بسیجی های پاک دل با یک اشاره امام در خط مقدم حماسه می آفریدند اما در همان زمان هم عده ای به این می اندیشیدند که آیا اشاره امام(ره) خطاب به آن ها بوده یا خیر.

 

حجت الاسلام تقوی با انتقاد از برخی جریان های موسوم به اصولگرا که در جریان اتحاد اصولگرایان سهم خواهی کردند، گفت: اصولگرایی که نتواند از منافع شخصی خود برای دستیابی به مصالح جمعی بگذرد، اصولگرا نیست. مصالح و منافع جمعی باید همواره مقدم باشد. حزبی که روی سهم خواهی پافشاری می کند، از اصولگرایی کم دارد. ما مجلسی اصولگرا ولایی و مؤمن می خواهیم و هرکسی ولو از حزب ما نباشد، باید این ویژگی ها را داشته باشد.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از همگرایی اصولگرایان در انتخابات هفتم اسفند ابراز خرسندی کرد و افزود: در همگرایی موفق بوده ایم و از دل آن ائتلافی به وجود آمد. در حال حاضر در حدود 272 شهر توانسته ایم به هماهنگی برسیم. ما این همگرایی را رها نمی کنیم. فضا فضای خوبی شده است. البته این به معنای رها کردن صحنه نیست. مجلسی می خواهیم که پیرو ولی فقیه باشد و در راه امام و شهدا قدم بردارد. هر کسی با این ویژگی ها اصولگراست و ما از او حمایت می کنیم./820/202/ب1

ارسال نظرات