۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۳۱۳۷۳۲
استاد حوزه علمیه:

زندگی مشترک بر مبنای محبت استوار است/ سرزنش کردن؛ بالاترین آسیب زندگی مشترک

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که استحکام پایه‎های زندگی مشترک بر مبنای محبت استوار است، گفت: زن باید خود را شریک همسر بداند و در همه مراتب زندگی در کنار او باقی بماند و بی توقع به او مهربانی کند.
خانم فروغ نيلچي زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فروغ نیلچی‌زاده استاد حوزه علمیه امروز عصر در همایش سبک زندگی اسلامی که در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: خداوند مهارت محبت کردن را در ذات زن قرار داده است.

 

وی افزود: اهمیت و اجرای این مهارت در مواقعی که همسر دچار بحران کاری، بیماری، فکری و مالی و... می‌شود بسیار حائز اهمیت و سبب دلگرمی همسر است.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: اگر زن در این امر خدا پسندانه موفق عمل کند موجب اطمینان همسر و عبور آسان او از بحران پیشرو می‌شود و زن در دیدگاه همسر بسیار ارزشمند می‌شود.

 

وی افزود: همسر نیز بانوی خود را در مواقع سختی و بحران‌ها درک می‌کند و در همه عرصه‌های عاطفی همراه و غمخوار او می‌شود.

 

نیلچی‌زاده با اشاره به اینکه زنان در زندگی مشترک باید رفیق همسر خود باشند نه رقیب، گفت: اگر زنان با همسران خود رفیق نباشند سبب رقابت آنان در عرصه زندگی می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: زنانی که همانند درخت پر بار و در عین حال متواضع هستند و امتیازهای خود را به رخ همسر نمی‌کشند زندگی موفقی خواهند داشت و این زمینه رفاقت در زندگی مشترک می‌شود.

 

وی افزود: رقابت در زندگی مشترک به سبب عدم توازنی است که زوجین ایجاد می‌کنند به همین دلیل باید رشد زن و همسر متناسب و متوازن هم باشد.

 

نیلچی‌زاده با بیان اینکه زوجین با سرزنش کردن یکدیگر بالاترین آسیب را به زندگی مشترک‌شان وارد می‌کنند، اظهار داشت: زن باید خود را شریک همسر بداند و در همه مراتب زندگی در کنار او باقی بماند و بی توقع به او مهربانی کند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه یک زن باید نقش همسری خود را با همه لطافت روحی، فکری و عاطفی ... فراموش نکند، عنوان کرد: استحکام پایه‎های زندگی مشترک بر مبنای محبت قرار می‌گیرد./813/202/ب1

ارسال نظرات