۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۱۳۶۱۹
آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای ستاد انتخابات قم:

مراقب باشیم افراد نا اهل و فاقد صلاحیت در رأس امور قرار نگیرند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی خواستار دقت همه جانبه مردم و مسؤولان در انتخابات پیش رو شد و با تاکید بر انتخاب افراد اصلح، گفت: مراقب باشمن افراد نا اهل و فاقد صلاحیت در مصدر امور قرار نگیرند.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار اعضای ستاد انتخابات استان قم با بیان این که ستاد انتخابات وظیفه ای خطیر و بسیار مهمی را بر عهده دارد، گفت: سرنوشت مردم در گرو عمل ستاد انتخابات است زیرا اگر در امور قانونی این ستاد مقداری کوتاهی صورت گیرد، تغییر در سرنوشت مردم ایجاد خواهد شد و اعضای این ستاد نیز باید در قیامت پاسخ گو باشند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در دیدار با تعدادی از اعضای شورای نگهبان که در چند دوره قبل صورت گرفت تذکر دادم اگر شورای نگهبان و ستاد انتخابات در کار خود کوتاهی کنند و فردی که لیاقت و شایستگی لازم را نداشته باشد معرفی کنند و مردم نیز به او رای دهند و سرنوشت آنها دگرگون شود مسؤول خواهند بود.

 

وی با تأکید بر این که هر روز صبح قبل از شروع کار به خداوند توکل کنید تا در برنامه های خود دچار مشکل نشوید، بیان داشت: منظور از اشتباه، اشتباه عمدی نیست بلکه ممکن است در اثر بی توجهی نیز مشکلی ایجاد شود؛ هدف از دیدار با مراجع نیز این است که مراجع ندای خداوند را به مسؤولان می رسانند که موجب حیات جامعه می شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر افراد نا لایق بر سر کار آیند مردم با تقوا و متدین اعتراض خواهند کرد گرچه ممکن است عده ای از افراد مادی و دنیاپرست را دوست داشته باشند اما در صورت انتخاب چنین افرادی باید پاسخ گوی پیامبراکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) باشید.

 

وی با بیان این که همه شما را دعا خواهیم کرد تا در مسؤولیت خود موفق باشید، گفت: از شما عزیزان تقاضا می کنیم در انجام کار خود از تعهد بیشتری استفاده کنید تا در آینده برای انقلاب مشکل ایجاد نشود زیرا دیده شده است هنگامی که در مسائلی کوتاهی می شود مشکلاتی برای کشور و نظام ایجاد می شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه حق الناس بودن انتخابات بیان داشت: حق الناس فقط مربوط به مردم نیست بلکه شامل همه جنبه های انتخابات حتی نامزدهای انتخاباتی نیز می شود.

 

وی با اشاره به جایگاه و مقام سلمان فارسی بیان داشت: شخصی از سلمان سؤال کرد دلیل این جایگاه تو چیست که گفت حق هر صاحب حقی را ادا کردم؛ برخی موارد دیده می شود افرادی را  بیش از حد بالا می برند و یا این که پایین می آورند در حالی که هر شخصیتی را باید در جایگاه خود قرار داد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: یکی از مشکلات ستاد انتخابات نیز این است که باید هر فرد را در جایگاه خود قرار دهد زیرا نامزدهای انتخاباتی دارای جایگاه های مختلف هستند؛ ستاد انتخابات باید به گونه ای عمل کند که آبروی نامزدهای انتخاباتی بعد از انتخابات حفظ شود./1324/پ202/ج

ارسال نظرات