۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۱۲۰۶۷
استاد حوزه و دانشگاه:

حوزه‌های مهد پرورش شهید نواب صفوی‌ها باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری با انتقاد از این‌که حوزه‌های علمیه طی سال‌های اخیر در برخی مسائل تربیتی به اهداف نرسیده است، گفت: حوزه‌های علمیه باید مهد پرورش شهید نواب صفوی‌ها باشد.
حجت-الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی در تبریز، با بیان این‌که حوزه‌های علمیه بایستی همچون دوران قبل از انقلاب بستر لازم برای پرورش علمای مجاهد، اندیشمند، مهذب و فاضل را فراهم کنند، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید مهد پرورش شهید نواب صفوی‌ها باشد.


حجت الاسلام نظری با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی به برکت حوزه های علمیه بوده و تداوم آن نیز نیازمند نقش‌آفرینی علما و حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم حوزه‌های علمیه در کشور حرکت مبارکی را که امثال شهید نمر به وجود آوردند، ادامه دهند.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که نگاه تک‌بعدی به شخصیت شهید نواب صفوی جایز نیست، گفت: اگر شهید نواب صفوی را از پدیده تاریخی بودن نجات داده و به عنوان یک جریان معرفی کنیم و مبانی روحی و عظمت شخصیت وی را معرفی کنیم موفق خواهیم بود.


حجت الاسلام نظری با انتقاد از این‌که حوزه‌های علمیه طی سال‌های اخیر در برخی مسائل تربیتی به اهداف نرسیده است، خاطرنشان کرد: باید نواب صفوی‌ها در تاریخ اسلام تکرارپذیر باشد، باید کاری کنیم که امثال شهید مطهری‌ها و نواب صفوی‌ها در جامعه زیاد باشند و تنها یک نفر در تاریخ نباشد.


این استاد حوزه و دانشگاه‌ تبریز با بیان این‌که متأسفانه نگاه یک سویه به نواب صفوی در جامعه رخ داده است و بُعد معنوی شهید نواب صفوی برجسته نشده است، گفت: شهید نواب صفوی با چشم تیز و رصدگر خود توطئه آمریکا را پیش‌بینی کرد و از آن زمان با دیده‌بانی تحولات امروز را پیش‌بینی می‌کرد.


حجت الاسلام نظری ادامه داد: شهید نواب صفوی در زمینه خاورمیانه نیز نظرات مختلف و مهمی دارد و می‌توان وی را علمدار بیداری اسلامی نامید، آن عالم مجاهد شجاعتی داشت که به قول آیت الله جوادی آملی موضوعی ذاتی بود و نمی‌توان با آموزش امثال شهید نواب صفوی را پدید آورد.


استاد حوزه و دانشگاه‌های تبریز با تأکید بر این‌که امروز نیازمند ده‌ها نواب صفوی در جامعه هستیم، گفت: اگر حوزه های علمیه به رسالت تربیتی خود عمل کنند، هر ساله باید شاهد ده‌ها شهید مطهری‌ها، شهید بهشتی‌ها و شهید نواب صفوی‌ها باتشیم، در این صورت می توان گفت حوزه به رسالت تاریخی خود عمل کرده است./935/202/ب2

ارسال نظرات