۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۱۲۰۵۶
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام:

شهید نواب صفوی طرفدار عدم تعهد ایران در برابر قدرت‌های بزرگ بود

خبرگزاری رسا ـ عبدخدایی با بیان این‌که شهید نواب صفوی با شجاعت مثال‌زدنی و غیرت دینی و شیعی سرسپردگی رژیم طاغوت را نتوانست تحمل کند، گفت: شهید نواب صفوی طرفدار عدم تعهد ایران در برابر قدرت‌های بزرگ بود.
عبدخدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مهدی عبدخدایی، دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام امروز در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی در تبریز با اشاره به این‌که نهضت فدائیان اسلام مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 بود، اظهار داشت: شهید نواب صفوی با شجاعت مثال‌زدنی و غیرت دینی و شیعی سرسپردگی رژیم طاغوت را نتوانست تحمل کند.


وی با بیان این‌که شهید نواب صفوی طرفدار عدم تعهد ایران در برابر قدرت‌های بزرگ بود، خاطرنشان کرد: زمانی که دنیا پس از جنگ جهانی دوم، دو قطبی شده بود نواب صفوی با این استعمار مخالف بود، استعمار سنتی در کشوری مانند عربستان دیده می‌شود و پس از این استعمار که همزمان با صنعتی شدن دنیا پدید آمد استعمار نوین را مشاهده می‌کنیم.


عبدخدایی با اشاره به این‌که ایران قبل از انقلاب اسلامی، استقلال به معنای واقعی نداشت، ادامه داد: پس از جنگ جهانی دوم، استعمار نسل سوم از سوی آمریکا را شاهد بودیم، چنانکه اقتصاد کشورهای جهان سوم را وابسته خود کرد و در حال حاضر نیز دو نوع سرمایه‌داری خصوصی و عمومی در آمریکا در جریان است.


دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با اشاره به خیانت‌های رژیم وابسته طاغوت به اقتصاد و آینده کشور، تصریح کرد: راه آهنی که رضاخان به امر انگلیس‌ها در ایران احداث کرد یکی از بزرگ‌ترین خیانت‌ها بود و این خط راه آهن که از شمال به جنوب با هزینه 260 میلیون دلار کشیده شد موجب قحطی در ایران شد.


وی با بیان این‌که خط آهن رضاخانی با توجه به قحطی در کشور، موجب بحران‌های مختلف اقتصادی در لایه‌های متفاوت شد، افزود: این خط آهن در حال حاضر نیز مسافر ندارد و اگر قرار بود راه آهنی کشیده شود باید در مسیر تبریز ـ تهران ـ مشهد کشیده و یا مسیرهای کاربردی دیگر کشیده می شد.


عبدخدایی با بیان این‌که استعمار انگلیس نهایت تلاش خود را برای نفوذ در ایران و مستعمره شده کشور داشته است، افزود: به خاطر فتوای میرزای شیرازی ایران تنها کشوری بود که مستعمره نشد، در این میان تبریز و علما نقش بزرگی داشتند و تبریز اولین شهری بود که در مقابل استعمار انگلیس ایستاد.


عبدخدایی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح آثار و برکات مبارزات فدائیان اسلام و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357، اظهار داشت:  تنها انقلاب دینی جهان در ایران رخ داده و ایران پرچمدار توحید شده است، این انقلاب الهام‌بخش نهضت‌های آزادی‌بخش دینی در کشورهای منطقه بوده است./935/202/ب2

ارسال نظرات