۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۱۲۰۴۸
آیت الله شبستری:

شهید نواب صفوی درس غیرت دینی به همگان داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر بزرگداشت مقام شهدای فدائیان اسلام، گفت: شهید نواب صفوی و یارانش درس غیرت دینی به همگان دادند.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار اعضای شورای مرکزی فدائیان اسلام در تبریز با بیان این‌که مردم آذربایجان و تبریز همواره پیشگام و یاور حرکت‌های انقلابی و مبارزاتی علیه رژیم شاهنشاهی در سراسر کشور بوده‌اند، اظهار داشت:  60 سال از شهادت فدائیان اسلام می‌گذرد اما آرمان آن شهدا هنوز ادامه دارد.

 


وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در مورد فدائیان اسلام بیان خاصی دارند و شهید نواب صفوی را موجب جرقه اولیه انقلاب دانسته‌اند، خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی در آن شرایط کفر و تاریکی با اعدام افرادی چون کسروی به مبارزه علیه بی‌دینان و ستمگران رفتند.

 


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که اعدام‌های انقلابی از سوی جمعیت فدائیان اسلام موجب شد تا شر افراد خبیث از سر ملت ایران کوتاه شود، تصریح کرد: این اقدامات شجاعانه در شرایطی بود که هنوز انقلاب اسلامی وجود نداشت، اما غیرت دینی این افراد به جوش آمد و نهضتی بزرگ را پایه‌گذاری کردند.

 


آیت الله شبستری با تأکید بر بزرگداشت مقام شهدای فدائیان اسلام، گفت: شهید نواب صفوی و یارانش درس غیرت دینی به همگان داد، در حقیقت این شهدا مظلومانه به شهادت رسیدند و امیدواریم مجالس بزرگداشت در شهرهای مختلف موجب عبرت گرفتن مردم و طلاب باشد.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان خاطراتی از مبارزات روحانیان و بزرگان حوزوی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: شهید مدنی خرج سفر نواب صفوی برای آمدن به ایران را تامین کرد و مسجد امام حسن(ع) قم مرکزی برای مبارزات ایشان و همفکرانش بود.

 


همچنین محمدمهدی عبدخدایی، دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با بیان این‌که مجالس، محافل و ویژه برنامه های مختلف و متعددی در سراسر کشور برای بزرگداشت شهدای فدائیان اسلام برگزار می شود، اظهار داشت: این مجالس برای نخستین بار به همت ائمه جمعه در کشور برگزار می‌شود.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح خاطراتی از تاریخ مبارزات مردم شهر تبریز علیه رژیم طاغوت اظهار داشت: شهید آیت‌الله مدنی در حمایت از نهضت شهید نواب صفوی نقشی ماندگار و بسیار ارزشمند داشته است، ایشان مبلغی را که برای ازدواج خود پس‌انداز کرده بودند برای خرج سفر شهید نواب صفوی به ایران هزینه کردند./935/202/ب1

ارسال نظرات