۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۱۱۸۷۴
استاد حوزه علمیه قزوین:

بسیاری از ویژگی‌های حضرت معصومه در جامعه نهادینه نشده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به میزان شناخته شدن و نهادینه شدن ویژگی‌های حضرت معصومه(س) در جامعه، گفت: می‌توان گفت تنها 30 درصد از ویژگی‌های بارز حضرت معصومه(س) شناخته شده و جایگاه، شخصیت و برکاتشان آن طور که باید در جامعه نهادینه نشده است، که کم کاری مبلغان در شناساندن این شخصیت از جمله عوامل این امر است.
وفات حضرت معصومه

حجت‌الاسلام ابراهیم صفی‌خانی، استاد حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار  خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ویژگی‌های حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: پیش رفتن تا مرز عصمت، حج و حیا، وفاداری و در رأس تمام آن‌ها ولایت مداری از برجسته‌ترین ویژگی‌های حضرت معصومه(س) است.

 

این استاد حوزه علمیه درباره جایگاه علمی این بانوی بزرگوار بیان کرد: حضرت معصومه(س) دارای رشحاتی از علم لدنی بودند و با توجه به این می‌توان گفت که علمای بزرگ و وارسته‌ای همچون آیت الله بهجت، در طول تاریخ به آنان متوسل شده‌اند.

 

وی با بیان این‌که حضرت معصومه(س) می‌تواند درسی برای دختران امروز ما باشد، عنوان کرد: حجب و حیای حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان درسی برای دختران امروز ما باشد، زیرا آنان دختری بودند که چون کسی را هم کفو خود پیدا نکردند ازدواج نکردند.

 

حجت‌الاسلام صفی خانی سپس به برکات وجود مرقد حضرت معصومه(س) در شهر قم برای این شهر خاطرنشان کرد: به برکت و اعتبار وجود مرقد مطهر حضرت معصومه(س) در شهر قم، این شهر در جهان اسلام بویژه در جهان شیعه به عنوان یک مرکز مهم مطرح شده است، همچنین علما، مردم این شهر و سایر شیعیان از  زیات قبر مطهر این بانو بهره می‌برند.

 

وی میزان شناخته شدن و نهادینه شدن ویژگی‌های این بانوی بزرگوار در جامعه را کم دانست، ابراز داشت: می‌توان گفت تنها 30 درصد از ویژگی‌های بارز حضرت معصومه(س) شناخته شده و جایگاه، شخصیت و برکاتشان آن طور که باید در جامعه نهادینه نشده است، البته امروزه به برکت وجود مسجد مقدس جمکران در این شهر این کمبود درحال جبران شدن است.

 

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه سپس به بیان علت کم شناخته شدن حضرت معصومه(س) پرداخت و اظهار داشت: علت این امر به ما طلبه‌ها و مبلغان برمی‌گردد، زیرا گاهی ما مبلغان آن طور که باید و شاید ویژگی‌های این بانو  را بیان نمی‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام صفی‌خانی در پایان گفت: برای شناساندن بیشتر حضرت معصومه(س) لازم است بحث‌های تبلیغاتی در مساجد، تکایا، مدارس و  دانشگا‌ه‌ها افزایش یابد و معلمان، اساتید و بویژه روحانیت بیشتر به این امر توجه کنند تا این بانوی بزرگوار برای مردم، نوجوانان و جوانان بیشتر شناخته شود./955/302/ب2

ارسال نظرات