۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۱۱۱۹۴

خودداری آل‎سعود از تحویل پیکر شهید نمر و ادامه اعتراضات مردمی

خبرگزاری رسا ـ مقامات رژیم سعودی با وجود گذشت دو هفته از جنایت خود در اعدام شیخ نمر باقر النمر از تحویل پیکر این شهید و سه جوان شیعی دیگر به خانواده‌هایشان خودداری می‌کنند تا عمق وحشت و نگرانی آنها از تاثیرات تحویل پیکرهای شهدای مظلوم نمایان شود.
 شيخ نمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جهانیان هنوز در شوک جنایت ضد بشری آل سعود در اعدام یک روحانی انقلابی و سه همراه وی آن هم به جرم بیان نظراتی که مخالف این رژیم است و درخواست برای برخورداری همه شهروندان عربستان از حقوق برابر و پایان یافتن تبعیض نژادی و بی‌ عدالتی بود، به سر می‌برند، جنایتی که موجی از خشم و نارضایتی در جهان علیه آل سعود به سبب سرکوب فعالیت‌های اعتراضی مسالمت‌آمیز مردم عربستان به راه افتاد .

 

رژیم آل سعود در اولین ساعات اولین روز سال جدید میلادی(2016میلادی) با سوء استفاده از سرگرم شدن جهانیان به تعطیلات و مناسبت‌های سال نوی میلادی و با تکیه بر چشم‌پوشی مدعیان غربی دفاع از حقوق بشر به ویژه آمریکا از جنایات پیاپی این رژیم در کشورهای اسلامی و عربی به ویژه یمن، جنایت هولناک دیگری مرتکب شد و شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته و انقلابی شرق عربستان را تنها به جرم بیان اعتراضات مسالمت‌آمیز و درخواست برای برخورداری مردم شرق این کشور از حقوق شهروندی برابر و پایان یافتن رفتارهای تبعیض‌آمیز‌،نژادپرستانه و تعصبات جاهلانه به همراه سه جوان شیعی دیگر گردن زدند، آل سعود برای منحرف کردن  افکارعمومی از این جنایت، این چهارشیعی مظلوم را در کنار گروهی از تروریست‌های تکفیری دست پرورده خود اعدام و اینگونه القا کردند که همه کسانی را که اعدام کردند، تروریست بودند.

 

با این حال این رژیم پس از  اعدام شیخ نمر و سه همراه وی، از تحویل پیکرهای مطهرشان به خانواده‌های آنها خودداری کردند و همچنان از این کار خودداری‌می‌کنند و خبرها از آن حکایت دارد که سعودی‌ها برای مهار خشم مردمی و جلوگیری از تاثیرات به خاک‌سپاری پیکر شهید نمر در شرق عربستان، پیکر وی را در مکانی نامعلوم دفن کرده‌اند.

 

با این حال درخواست خانواده‌های شهدا و جامعه شیعی عربستان و جهان از رژیم آل سعود برای تحویل پیکرهای شهید نمر و سه همراهش همچنان ادامه دارد.

 

خانواده شهید نمر در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که مقامات امنیتی سعودی به آنها اطلاع داده‌اند که شیخ نمر در گورستان به خاک سپرده شده است که این اقدام سعودی‌ها بدون اجازه خانواده شهید صورت گرفته است.

 

خانواده‌های شهیدان الصویمل، الربح و الشیوخ هم در بیانیه‌های جداگانه از مقامات آل سعود خواسته‌اند پیکرهای شهدای خود را تحویل آنها دهند تا بر اساس احکام شرعی اسلامی به خاک سپرده شوند.

 

با این حال تمام تلاش‌های مردم و خانواده‌های شهدا و فعالان دینی و موسسات حقوق بشری با بی‌اعتنایی محض آل سعود روبرو شده است تا نشان دهد این رژیم برای اموات هم هیچ حرمت و ارزشی قائل نیست و احساسات خانواده‌های شهیدان را هم جریحه‌دار می‌کند و اعتنایی هم به آن نمی‌کند.

 

فعالان و معترضان عربستانی تاکید کرده‌اند از اقدامات آل سعود در دفن پیکرهای شهدا در مکانی نامعلوم بدون اجازه خانواده‌هایشان نگران هستند و آن را در چارچوب شیوه انتقامجویانه رژیم قلمداد می‌کنند و این اقدام نشان می‌دهد که رژیم از صدای مخالف وحشت دارد و برای سرکوب آن به شیوه‌های مختلف تلاش می‌کند.

 

مخالفان آل سعود تصریح کرده اند ماده نهم بیانیه جهانی حقوق بشر تصریح می‌کند که انجام آزمایش‌های پزشکی یا علمی بر روی هر فرد یا سوء‌استفاده از اعضای پیکرش بدون رضایت وی(پیش از مرگ) ممنوع است و ضوابط اخلاقی و انسانی و حرفه‌ای و تدابیر پزشکی باید برای تضمین سلامت شخصی فرد بر اساس مسائل شرعی هر دولتی رعایت شود و تجارت اعضای پیکر انسان تحت هیچ شرایطی جایز نیست.

 

معترضان عربستانی با محکوم کردن اعدام‌های بدون محاکمه و ناعادلانه فعالان و معارضان سیاسی و جریحه دار شدن احساسات خانواده‌های اعدام شدگان به سبب خودداری رژیم سعودی از تحویل پیکرهایشان و دفن آنها در مقابر ناشناس از هیئت‌ها، سازمان‌های حقوق بشری و موسسات دینی خواسته‌اند رژیم سعودی را برای تحویل سریع پیکرهای شهدا به خانواده‌هایشان تحت فشار گذاشته و از این رژیم بخواهند به پیروان تمام مذاهب و طوایف مختلف اجازه دهد شعائر و آیین مخصوص امواتشان را آزادانه انجام دهند و به مسائل حقوق بشر احترام بگذارد.

 

ادامه تظاهرات و اعتراضات مردم شرق عربستان علیه آل سعود

 

با وجود گذشت دو هفته از جنایت آل سعود در اعدام شیخ نمرباقر النمر و سه جوان شیعی دیگر، اوضاع شرق عربستان از جمله قطیف همچنان ملتهب است و مردم همچنان به اعتراضات و تظاهرات خشم خود علیه رژیم ادامه می‌دهند.

 

بر اساس گزارش شبکه نباء، ساکنان قطیف با برگزاری تظاهرات در خیابان‌های شهر قطیف بار دیگر خشم و نفرت خود را از رژیم آل سعود و جنایت اعدام شهید نمر ابراز کردند.

 

مردم با آتش زدن لاستیک‌ها، دست به تشییع جنازه نمادین در خیابان الثوره قطیف زده و بار دیگر از آل سعود خواستند پیکرهای مطهر شهید النمر و سه جوان شیعی دیگر را تحویل خانواده‌هایشان دهند./1321/ب102/د

ارسال نظرات