۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۰۹۸۶۹
مسجد جامعی:

ایران در نشر آثار قرآنی گوی سبقت را از دیگر کشورهای اسلامی ربوده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبق بررسی ها، ایران در مجموعه آثار قرآنی منتشر شده بالاترین رقم به خود اختصاص داده است، گفت: یعنی دقیقا همان کشوری که مهد مکتب اهل بیت(ع) است، توجه به این مکتب مقدس نه تنها سبب کمی و کاستی در تألیفات آثار، انتشارات و هنرهای قرآنی نمی شود بلکه بالاترین رقم را با فاصله معنا داری دارد.
مسجد جامعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران ظهر امروز در دومین همایش قرآنی یاسین در آینه معرفت که در دار القرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با تقدیر از برگزاری این همایش قرآنی بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از معارف ناب قرآن کریم تأکید کرد.


وی افزود: گاهی این فکر وجود دارد که در میان پیروان مکتب اهل بیت(ع) توجه به ساحت قرآن کریم نسبت به سایر گروه های اسلامی کمتر است، این فکر سعی می کند بگوید که پیروان آن تأکیدی که بر مجامع روایی و حدیثی دارند نسبت به قرآن کریم ندارند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که گاهی برخی می گویند توجه به روایات مانع توجه به قرآن کریم می شوند، اظهار داشت: در طی سال های اخیر مجموعه آثار قرآنی منتشر شده در جهان اسلام مورد توجه قرار گرفت و آثار چاپ شده در کشورهای اسلامی شمارش شد.


وی ادامه داد: در مجموعه آثار منتشر شده بالاترین رقم به کشور جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد یعنی دقیقا همان کشوری که مهد مکتب اهل بیت(ع) است، توجه به این مکتب مقدس نه تنها سبب کمی و کاستی در تألیفات آثار، انتشارات و هنرهای قرآنی نمی شود بلکه بالاترین رقم را با فاصله معنا داری دارد.


مسجد جامعی با بیان این که سنت تاریخی ایران در زمینه قرآنی این چنین بوده است، ابراز داشت: اگر موزه های بزرگ در جهان مشاهده شود می بینیم که در لیست کتاب های معتبر حتما قرآنی یا قرآن هایی به خط ایرانیان وجود دارد.


وی عنوان کرد: بیشترین تألیفات و فعالیت های قرآنی مربوط به جمهوری اسلامی است که پایبندی ویژه ای به مکتب اهل بیت(ع) دارد، در بین شهرهای ایران تا چند سال گذشته بیشترین آثار قرآنی مربوط تهران و قم بوده است و شهرهایی همانند بیروت، اسلام آباد و قاهره پایین تر از شهرهای ایران قرار دارند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر به آمار فعالیت ها و آثار نگاه شود سستی سخن که پیروان اهل بیت(ع) اهمیت کمی برای قرآن قائل هستند معلوم می شود، توجه به قرآن و رواج فعالیت های قرآنی هیچ منافاتی با عشق جامعه به اهل بیت(ع) ندارد بلکه کاملا هم راستا هستند؛ پیامبر اسلام(ص) فرمودند که قرآن و سنت اهل بیت(ع) تحت پشتیبانی و تکمیل یکدیگر هستند./1323/پ202/ف

ارسال نظرات