۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۳۰۹۶۰۷
حجت الاسلام پناهیان:

انقلابی گری چیزی جز واقع بینی نیست/ برخی سیاستمداران جلوی پیشرفت انقلاب را گرفتند اما طلبکار هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که باید مطالبه گری داشته باشیم، گفت: تا کنون باید ده برابر وضع الان پیشرفت می کردیم اما برخی از سیاستمداران اجازه ندادند و به جای پذیرش اشتباهات خود طلبکار نیز هستند.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امشب در نشستی سیاسی که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که مشهور و محبوب بودن صرف نباید سبب کاندیدا شدن افراد شود، گفت: متأسفانه فضای سیاسی کشور بسیار برهم ریخته و افراد بسیاری برای برنده شدن از انواع روش ها استفاده می کنند.


وی افزود: در انتخابات دوم خرداد به گونه ای تبلیغ شد که انگار آن شخص می خواست اوضاع را تغییر دهد اما مملکت بازی خورد و دوباره افراد دولت قبلی با همان تفکرات روی کار آمدند، خوشبختانه در کشور تا حد زیادی جلوی ثروت و باندهای مخوف در انتخابات گرفته شده اما باید بیشتر تلاش شود.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مشکلات سیاسی کشور ناشی از عملکرد ناصحیح سیاسی است، اظهار داشت: در فضای سیاسی جمهوری اسلامی هیچ کس نباید با افشا گری رأی بیاورد، باید معلوم شود در کشور چند حزب وجود دارد و نوع تفکر آن ها چگونه است.

 

وی ادامه داد: فضای سیاسی کشور نباید به سمتی برود که مردم حذف شوند و نباید به گونه ای باشد که فعالیت ها مجهول باشد، باید توجه داشت گاهی می شود که افرادی محبوب و مشهور باشند اما مبانی فکری آنها معلوم نباشد.

 

نباید اجازه داد عده ای با مردم بازی کنند
حجت الاسلام پناهیان با بیان این که کشور باید از نظر فضای سیاسی آرام و عالی باشد، ابراز داشت: برای حل مشکلات باید بستر مناسب برای عمل سیاسی مشخص فراهم شود، نباید به گونه ای باشد که دولت ها در عمل سیاسی همانند یکدیگر بوده اما در تظاهرها و شعار های سیاسی با یکدیگر متفاوت باشند؛ نباید اجازه داد عده ای با مردم بازی کنند.


وی عنوان کرد: اردوغان رییس جمهور ترکیه با بازی دادن مردم کشور خود اهدافش را پیاده می کند، اردوغان با بازی ضد اسرائیلی زمینه را برای از پای در آوردن سوریه فراهم کرد که امروزه می بینیم که چگونه علیه کشور سوریه فعالیت می کند.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برخی شعارهای انتخاباتی خود را بر اساس خواسته های مردم مطرح می کنند اما در عمل روش خود را پیش می گیرند، نباید اجازه داد تا کسی در فضای سیاسی جامعه را بازی دهد؛ دشمن در هر انتخاباتی در پی زیر سؤال بردن اصل انقلاب است.


وی اضافه کرد: در سال 88 خانم کسی که کاندیدا شده بود برخی از فضای برهم ریخته سیاسی سوء استفاده کرد تا با اصل نظام مخالفت کنند؛ متأسفانه کسی در عرصه اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی برنامه ای ندارد.


حجت الاسلام پناهیان با بیان این که اگر فضای سیاسی برهم ریخته باشد دشمن سوء استفاده کرده و نفوذی ها کار خود را انجام می دهند، گفت: بنابر توصیه رهبر انقلاب بدون ذکرنام باید روشنگری کرد که برای این کار نیاز به بازخوانی و بازگویی تاریخ اسلام داریم.

 

نفوذ از مسائل مهم تاریخ اسلام است
وی افزود: یکی از منابع مهم دین تاریخ اسلام به شمار می رود که مردم باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، مباحثی همانند نفوذ و دیگر موارد بسیار در تاریخ اسلام وجود دارد که باید تبیین شود؛ ارزش های دینی و احکام الهی ثواب و گناهش در عرصه های سیاسی و اجتماعی بیش از مسائل فردی است.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که گاهی اوقات درس اخلاق ها تحریف دین است، اظهار داشت: پیامبر اسلام صرفا یک پیامبر عقیدتی نیست بلکه جنبه های مهم دیگری همانند سیاسی دارد، حضرت امام(ره) فرمود همه اسلام سیاست است اما اسلام سیاسی معرفی نشده است.


وی ادامه داد: چرا در ماه رمضان مسائل سیاسی تبیین نمی شود، چگونه مردم باید با گناه و توبه سیاسی آشنا شوند؛ اسلام را باید به گونه ای که هست معرفی کرد، باید تلقی های عمومی را تغییر داد، باید به عنوان خط صحیح انقلاب جلوتر از دیگران اشکالات را بیان کرد.


حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که باید مطالبه گری داشته باشیم، ابراز داشت: اصل مطالبه گری برای روحانیت و افراد انقلابی است وگرنه ضد انقلاب ها محافظه کار بوده و سعی دارند انقلاب را در وضعیت کنونی ثابت نگه دارند.


وی عنوان کرد: مردم نباید تصور کنند که کار روحانیت صرفا مربوط به قیامت است، تا کنون باید ده برابر وضع الان پیشرفت می کردیم اما برخی از سیاستمداران اجازه ندادند و به جای پذیرش اشتباهات خود طلبکار نیز هستند؛ امروزه عده ای روحانیت را به ارزشی نامگذاری کردند تا خود را واقع بین بنامند.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این درحالی است که اسلام انسان را واقع بین بار می آورد، مردم بدانند که روحانیت واقع بین هستند؛ انقلابی گری چیزی جز واقع بینی نیست./1323/پ202/ج

ارسال نظرات