۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۳۰۸۶۸۹
امام جمعه تاکستان:

امام حسن عسکری رسالت الهی را برای مردم تبیین کردند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امام حسن عسکری(ع) به تبیین دین پرداختند، گفت: این امام بزرگوار راه مستقیم عترت و شیوه صحیح تفسیر قرآن را به مردم به ویژه اصحاب بزرگوارشان آموزش دادند.
حجت الاسلام علي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در مراسم سوگواری که به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) که عصر امروز در مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان برگزار شد، با تسلیت شهادت این امام بزرگوار به ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت و گفت: امام حسن عسکری بیانی شیرین و جذاب داشتند و شخصیتی الهی بودند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: دوره امامت امام حسن عسکری(ع) با قدرت ظاهری بنی عباس همراه شد اما این امام بزرگوار هیچ گاه دست از رسالت الهی که خدای متعال برایشان مقدر کرده بود دریغ نکردند.

 

امام جمعه تاکستان با بیان این‌که امام حسن عسکری(ع) به تبیین دین پرداختند، اظهار کرد: این امام بزرگوار راه مستقیم عترت و شیوه صحیح تفسیر قرآن را به مردم به ویژه اصحاب بزرگوارشان در ایام عمر کوتاه خود روشن کردند.

 

امام حسن عسکری رسالت الهی را برای مردم تبیین کردند

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی دوره امامت امام حسن عسکری را دوران خفقان دانست و خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) جز با خواص و شیعیان خود رفت و آمد نمی کردند، دستگاه خلافت عباسی برای حفظ و آرامش خود در بیشتر اوقات آن حضرت را زندانی و ممنوع از معاشرت کردند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) بیش از 29 سال عمر نکردند ولی در مدت 6 سال امامت آثار مهمی از تفسیر قرآن و نشر احکام و بیان مسائل فقهی و جهت دادن به حرکت انقلابی و اسلامی که از راه‌های دور برای کسب فیض به محضر امام می رسیدند بر جای گذاشت.

 

وی در پایان گفت: در طول حیات نورانی ائمه معصومین ما دشمنان و خلفای آن دوران ظلم هایی به ائمه روا داشتند اما ائمه بزرگوار ما توانستند در آن دوران خفقان رسالت الهی را برای مردم تبیین و نسل به نسل انتقال دادند./838/202/ب1

ارسال نظرات