۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۰۸۶۸۰
مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین:

امام حسن عسکری برای حفظ جان امام زمان تلاش‌های بسیاری انجام داد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین گفت: شرایط در عصر امام عسکری(ع) به گونه‌ای بود که هم باید تولد امام زمان(عج) مخفی می‌ماند و هم این‌که مسأله غیبت برای مردم تشریح می‌شد و ایشان برای تحقق این اهداف و همچنین حفظ جان امام زمان(عج) تلاش‌های بسیاری را انجام دادند.
امام حسن عسگري

حجت‌الاسلام درگاهی، مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، پیرامون سیره امام حسن عسکری(ع)، گفت: امامان(ع) وظیفه تبیین دین و تفسیر شریعت را برعهده داشتند.

 

وی در ادامه افزود: برای اینکه انسان به سر منزل مقصود برسد، خداوند قوانینی دارد و امامان معصوم(ع) این قوانین را برای مردم تفسیر و تبیین می‌کردند.

 

امام حسن عسکری در خفقان هم دست از تفسیر دین و شریعت بر نداشتند

حجت الاسلام درگاهی با بیان این‌که امام حسن عسکری(ع) در خفقان آن زمان همواره از هجمه‌ها علیه دین دفاع می‌کردند، تصریح کرد: ایشان از جهت خفقان موجود در عصر خود، در جوی قرار داشتند که انگار امام را در یک پادگان نظامی قرار داده بودند اما با وجود این شرایط حضرت دست از تفسیر دین و شریعت برنداشتند.

 

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین ابراز کرد: امام حسن عسکری(ع) در عصری قرار داشتند که باید برای شیعیان مسأله غیبت را تبیین و تشریح می‌کردند، مسأله‌ای که برای شیعیان به طور کامل نامأنوس بود.

 

این استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: شرایط در عصر امام عسکری(ع) به گونه‌ای بود که هم باید تولد امام زمان(عج) مخفی می‌ماند و هم این‌که مسأله غیبت برای مردم تشریح می‌شد و ایشان برای تحقق این اهداف و همچنین حفظ جان امام زمان(عج) تلاش‌های بسیاری را انجام دادند.

 

وی در پایان گفت: امام یازدهم شیعیان به گونه‌ای اهداف و کارها را پیش بردند که امروز شیعیان به خوبی امام عصر(عج) خود را می‌شناسند و این مهم به واسطه تلاش‌ها و فداکاری‌های ایشان صورت گرفته است./873/303/ب2

ارسال نظرات