۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۳۰۸۶۳۵
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

رسالت شیعه در عصر غیبت جهانی‌سازی معارف اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی در شرح حدیثی از امام حسن عسکری(ع) در وظیفه شیعه در رسیدن به جامعه اسلامی، گفت: مهم‌ترین وظیفه یک شیعه جهانی کردن معارف اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف آباد، سیره و کلام ائمه معصومین(ع) را نقشه راه جامعه اسلامی برشمرد و گفت: ائمه طاهرین به عنوان پدران معنوی جامعه هستند که اطاعت از کلامشان واجب و تنها راه رسیدن به جامعه اسلامی است.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام عسکری(ع) در ویژگی‌های رسیدن به جامعه اسلامی، افزود: وصیت به تقوا اصلی ترین گام در جهت حفظ جامعه اسلامی و مهم‌ترین سفارشی است که ائمه اطهار(ع) در کلامشان به آن اشاره کرده اند که در سایه شناخت حریم و حدود الهی و دین که ناموس خداوند و اصل آفرینش است، به رشد و کمال خواهیم رسید.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: کسب روزی حلال که 90درصد عبادات است و دوری از تکدی گری و کوشش در جهت کسب روزی، طبق روایات همانند جهاد فی سبیل الله است و اگر هر کس در هر مسؤولیتی که دارد وظیفه شناس و متعهد باشد، هیچ گاه جامعه دچار ضربه نخواهد شد و هر کس از جهاد عملی در هر پستی که باشد، دوری کند، جامعه از همان نقطه ضربه می خورد.

 

وی صداقت و امانتداری را دیگر سفارش های امام عسکری(ع) بیان داشت و افزود: این دو صفت جزء نشانه‌های قطعی یک شیعه واقعی است که حتی اگر قاتلی، امانتی به شما سپرد، نباید به آن خیانت کنید و امانتداری گاهی نسبت به مردم یک شهر و یک کشور است که مسؤولان هر جامعه ای، امانتداران حریم آن جامعه هستند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد از دیگر خصوصیات اخلاقی را سجده طولانی و نیکی به همسایگان بیان کرد و گفت: حسن معاشرت با دیگران که از مهم‌ترین و اصلی ترین عوامل جذب و گرایش به دین اسلام است و این خوش رفتاری در سیره ائمه اطهار که حتی در جلسات درسشان از دیگر فرق ها نیز حضور داشتند.

 

وی در ادامه بیان داشت: آنچه امروز گروهی به عنوان دین و در اصل انحراف از دین در قالب سب و لعن بزرگان اهل سنت به راه انداخته اند، نه در سیره معصومین(ع) و نه در علمای سلف هیچ گاه وجود نداشته است و اگر جهان تشنه معارف اهل بیت(ع) شده است، تنها به خاطر روش و فکر و اندیشه آن معصومین است.

 

حجت الاسلام حسناتی زینت ائمه بودن را دیگر وظیفه یک شیعه بیان کرد و گفت: گستردگی فضاهای ارتباطی و از میان رفتن مرزها از یک سو و توطئه های دشمنان که در رأس دستور آن شیعه هراسی قرار دارد و دشمنان قسم خورده اسلام هستند، حتی یک رفتار ناآگاهانه شیعه می تواند، ابزاری در دستان دشمنان باشد.

 

وی برگزاری انجمن وکلا و جلساتی در جهت آشنایی امت با غیبت امام زمان(عج) را از جمله فعالیت های امام عسکری(ع) بیان کرد و افزود: وظیفه امروز ما نیز پیروی از همان سیره است که باید نسبت به آشنایی با منطق و کسب معارف اهل بیت(ع) که متاسفانه در بین ما غریب مانده است، مهم‌ترین تکلیف شیعه در عصر غیبت است./1306/202/ب2

ارسال نظرات