۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۰۸۴۷۷
عارف در نشست خبری:

لیست مشترک با رقیب نداریم

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان تاکید کرد: حرکات افراطی در کشور ارتباطی با اصولگرایان ندارد، زیرا اصولگرایی یک خط ریشه‌دار در انقلاب است
محمدرضا عارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا عارف، فعال اصلاح طلب بعد از ظهر شنبه 28 آذر در نشست خبری شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در محل بنیاد امید ایرانیان، گفت: ما امروز در جهان معاصر با پدیده‌های عجیبی همچون نسل کشی مسلمانان مواجه هستیم، در روزهای اخیر نیز شاهد بودیم که در کشور نیجریه شعیان را به طرز وحشیانه‌ای مورد حمله قرار دادند، به نظر ما تنها راه مقابله با این‌گونهئ رفتارها حفظ وحدت و انسجام میان مسلمانان است.

وی ادامه داد: باید در خصوص به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و بسته شدن پرونده «پی ام دی» نیز تبریک بگوییم و از زحمات دکتر روحانی، محمدجواد ظریف و آقای صالحی نیز تشکر کنیم.

مشارکت حداکثری مدنظر باشد
عارف در خصوص انتخابات اسفندماه امسال، بیان داشت: در شرایط کنونی که کشور وضعیت خوبی دارد و منطقه نیز اوضاع حساسی را پشت سر می‌گذارد باید همگی کمک کنیم تا ایران بتواند نقش مهم همیشگی خود را بازی کند.

رییس شورای شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان اضافه کرد: همان‌گونه امام راحل(ره) می‌فرمودند مجلس در راس امور است باید تلاش کنیم مجلس از خبرگان تشکیل شود تا در آن خواسته‌های مردم و همچنین جوانان و زنان در راس توجهات قرار بگیرد.

عارف در خصوص راهبرد اصلاح طلبان در دو سال اخیر، بیان داشت: راهبرد اصلی ما این است که مردم در انتخابات به صورت حداکثری شرکت کنند و رای های خاکستری نیز زنده شوند و با اجرای قانون و پرهیز از افراط و تفریط یک مجلس پویا تشکیل شود.

فعال اصلاح طلب تاکید کرد: منش فکری ما این است که رقیب را کاملا به رسمیت بشناسیم و به هیچ عنوان نیز به دنبال حذف رقیب نخواهیم بود.

وی در خصوص همگرایی با سایر گروه‌ها، اظهار کرد: حاضریم با حفظ هویت اصلاح طلبی خود با سایر گروه‌ها نیز به گفتگو بپردازیم.

عارف درباره برنامه‌های اصلاح طلبان برای مجلس آینده، ابراز داشت: برنامه‌های کلی ما تا دو هفته آینده ابلاغ می‌شود، ضمن این‌که در برنامه‌های ما زنان و جوانان در اولویت خواهند بود.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با پرداختن به راهبردهای فکری اصلاح طلبان، عنوان داشت: خط فکری ما به این گونه است که در حوزه‌های انتخابیه به صورت مستقل عمل شود و اگر اختلافی پیش آمد در آن زمان شورا به صورت یک داور حضور پیدا کند.

شورای سیاست‌گذاری به تازگی تشکیل شده است
وی گفت: فعالیت رسمی شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان از 40 روز قبل آغاز شد اما به دلیل زمان نتوانستیم از ظرفیت تمامی احزاب و شخصیت‌های برجسته اصلاح طلبان استفاده کنیم از این‌رو بنا را بر این گداشتیم که در کارگروه‌های مختلف از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

فعال اصلاح طلب در خصوص وظایف شورا، بیان داشت: به هیچ عنوان شورای سیاست‌گذاری وارد مصادیق نمی‌شود و در جلسات ما نیز اصلاح طلبان و حامیان دولت هم حضور دارند.

رسانه ملی به جریان اصلاح طلبی بی مهری می‌کند
عارف تصریح کرد: در شرایطی که باید برای رسیدن به منافع نظام تمام گروه‌ها تلاش کنند، رسانه ملی اعمال یک‌سویه انجام می‌دهد اما ما شاهد هستیم که رسانه ملی به هیچ وجه حتی در خصوص تشکیل شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان مطلبی را عنوان نکرده است، این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که جناح رقیب سهم بسیاری را برنامه‌های رسانه ملی دارد.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در بخش پرسش و پاسخ این نشست در خصوص برخی نظرات اعضای کارگزان در خصوص خودش، گفت: به هیچ وجه نباید نظرات افراد را به حزب آن‌‎ها تعیم داد، ضمن این‌که ما تلاش داریم به یک لیست با 290 نفر عضو فعال برسیم.

وی در خصوص نگاه اصلاح طلبان به مدل انتخاباتی سال 92، عنوان داشت: قطعا در انتخابات پیش‌رو از مدل سال 92 استفاده می‌کنیم، ضمن این‌که در برنامه‌های خود برای مجلس در صورت پیروزی احتمالی یکی از اولویت‌ها را موضوع اقتصادی قرار خواهیم داد از مدلی که در دوران اصلاحات استفاده می‌شد سود خواهیم برد.

عارف در خصوص وضعیت کنونی اقتصادی کشور نیز، گفت: به هیچ عنوان کسی نمی‌تواند ادعا کند ما در دوران رونق اقتصادی قرار داریم اما مساله اصلی اینجاست که دولت تورم را کنترل کرده است و تلاش می‌کند از رکود کاملا خارج شود، رکودی از دولت قبل با رشد منفی اقتصادی به ارث مانده است.

نفر مشترک با اصولگرایان نداریم/حرکات افراطی ربطی به اصولگرایان ندارد
وی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از ظرفیت آقایان ناطق نوری و علی لاریجانی، عنوان داشت: در ابتدا تلاش می‌کردیم تا با استفاده از ظرفیت افراد شاخص و تعامل با جناح مقابل به یک جمع‌بندی کلی برسیم تا در دو لیست ما 10 درصد افراد مشترک باشند اما به دلیل بی اعتنایی طرف مقابل به این پیشنهاد از طرح خود صرف نظر کردیم و قطعا به استفاده از تمام ظرفیت اصلاح طلبی فکر می‌کنیم.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان درباره اتفاقات اخیر در لغو میتینگ‌های انتخاباتی، بیان داشت: قطعا حرکات افراطی به منافع ملی ضرر می‌زند اما آن‌چه که مسلم است این است که به هیچ عنوان افراد افراطی ریشه در جریان ریشه‌دار اصولگرایی ندارند.

مردم حرف نهایی را خواهند زد
عارف با توصیه به جریان مقابل، گفت: من امیدوارم در جبهه اصولگرایی یک وحدت شبیه اردوگاه اصلاح طلبان ایجاد شود و بر این مبنا مردم بتوانند از میان دو لیست قوی از هر دو طیف یک مجلس کارامد را انتخاب کنند و خودشان سرنوشت‌ساز باشند.

وی بار دیگر به انتقاد از رسانه ملی پرداخت و افزود: امروز هر شبکه‌ای از تلویزیون را رصد می‌کنید یک اصولگرا را پیدا می‌کنید در حالی که هیچ اصلاح طلبی در رسانه ملی جایی ندارد و این موضوع نیز محدود به سیاسیون اصلاح طلب هم نمی‌شود.

عارف در خصوص ممنوع التصویری رییس جهمور دروان اصلاحات، تاکید کرد: رییس جمهور تلاش اعلام می‌کند که از مصوبه شورای امنیت در خصوص ممنوع التصویری خاتمی بی اطلاع است، من از شخص رییس جمهور و تمام مسؤولان ذیربط می‌خواهم این موضوع را پیگیری گنند و آن‌را برطرف کنند.

لاریجانی فردی بسیار ارزشمند است
رییس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با تمجید از علی لاریجانی، عنوان داشت: حضور لاریجانی به دلیل تجربه بالای وی بسیار ارزشمند است و ما امیدواریم مجلسی با حضور تمام نخبگان تشکیل شود.

وی در خصوص شاخص‌های نامزدهای اصلاح طلب، گفت: باید نامزدهای اردوگاه اصلاح طلبان از پیشنه اصلاح طلبی برخوردار باشند، اشتهار به پاک دستی داشته باشند، از نخبگان با رعایت سن و جنس باشند، از تجربه علمی و اجرایی برخوردار باشند، حسن شهرت و قابلیت برای گرفتن رای بالا داشته باشند و در آخر نیز قطعا میثاق نامه تنظیم شده در شورا را تایید و امضا کنند.

سخنان مقام معظم رهبری مورد توجه قرار بگیرد
عارف با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، عنوان داشت: باید تمامی افراد به این جمله مقام معظم رهبری توجه کنند که فرمودند انتخابات حق الناس است و باید همگی برای رسیدن به این سفارش تلاش کنند.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در خصوص رایزنی خود با رییس دولت، گفت: بنده علاوه بر روحانی با بسیاری از افراد سرشناس رایزنی داشته‌ام و در هر حال این موضوع را مد نظر داشته‌ایم که منافع ملی بر منافع حزبی ما مقدم است.

وی در خصوص استفاده از انتخابات سال 92 و جریان سهم خواهی از دولت، تصریح کرد: باید واقعا دید که آیا اصولگرایان بودند که روحانی را پیروز کردند یا جوانان رصلاح طلبی که در شرایط نامناسب سال‌های 91 و 92 تلاش کردند، بنده نمی‌خواهم وارد بحث‌های حاشیه‌ای شوم اما به هیچ عنوان جریان اصلاح  طلبی قصد سهم خواهی از دولت را ندارد.

عارف تاکید کرد: به هیچ عنوان در جریان اعلام کاندیداها از استان‌ها دخالت نمی‌کنیم اما قطعا سر لیست ما در استان تهران یک اصلاح طلب خواهد بود.

برنامه‌ای برای مجلس خبرگان نداریم

عارف در پایان تاکید کرد: به هیچ عنوان شورای سیاست‌گذاری برنامه‌ای برای مجلس خبرگان ندارد و این موضوع را به بزرگان سپرده است./856/پ201/ج

ارسال نظرات