۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۰۸۰۲۲
حجت الاسلام والمسلمین ری شهری مطرح کرد؛

پژوهش کلید پیشرفت و تولید علم در کشور است/ ضرورت پیگیری رهنمودهای رهبری در زمینه پژوهش

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، کلید پیشرفت و تولید علم در کشور را پژوهش خواند و گفت: پیگیری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای مفید فایده بودن پژوهش‌ها در فضای جامعه و بین‌الملل ضروری است.
ششمين همايش پژوهش دانشگاه قرآن و حديث با حضور آيت الله ري شهري حجت الاسلام والمسلمين محمدي ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری در اختتامیه ششمین همایش حدیث و پژوهش که در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.

 

وی با بزرگداشت هفته پژوهش اظهار داشت: بزرگداشت هفته پژوهش کار بسیار شایسته‌ای است مشروط به این که زمینه ساز پژوهش‌های بهتر و پژوهشگران برتر باشد و با تعارف و نصیحت و امثال این‌ها برگزار نشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری به پیگیری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: باید به رهنمودها و سفارشات رهبر معظم انقلاب درباره پژوهش توجه کرد و جامه عمل پوشاند، تا پژوهش‌های مفید به جامعه ارائه شود.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ابراز کرد: کلید پیشرفت در همه زمینه‌ها تولید علم است و کلید تولید علم، پژوهش است؛ وظیفه مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تولید علم در زمینه قرآن و حدیث است.

 

وی موضوع اصلی پژوهش در زمینه اسلام را کاربردی کردن معارف اسلامی دانست و ابراز کرد: پژوهش ها باید در سه حوزه بنیادی، راهبردی و کاربردی ارائه شود؛ پژوهشگاه ها باید دانشجویان و پژوهشگران را به فعالیت در موضوع های کاربردی تشویق کنند تا در جامعه و بین الملل مفید باشد./840/پ203/ف2

ارسال نظرات