۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۳۰۶۷۷۷
با بیش از 4 هزار دقیقه و به صورت زنده صورت گرفت؛

پوشش رسانه ای مراسم پیاده روی اربعین حسینی توسط شبکه جهانی الاهواز/ اهداء پرچم گنبد حرم اباالفضل العباس به مدیریت شبکه جهانی الاهواز

خبرگزرای رسا ـ مسؤول قرارگاه اربعین شبکه جهانی الاهواز با اشاره به فعالیت های شبکه جهانی الاهواز در پوشش رسانه ای پیاده روی اربعین حسینی از اهداء پرچم گنبد حرم ابالفضل العباس(ع) به مدیریت این شبکه خبر داد.
شبکه الاهواز

اسماعیل فریسی مسؤول قرارگاه اربعین شبکه جهانی الاهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تشکیل ستاد اربعین و راه اندازی 4 گروه ویژه در این خصوص تصریح کرد: 2 گروه به تهیه گزارش و یک گروه به تهیه مستند و گروه باقی مانده به تولید و اجرا برنامه زنده در کربلا و نجف پرداختند.

 

وی ادامه داد: در این سفر آقای مجید خطیب مسؤول بخش اخبار، مرتضی مطوری مسؤول واحد تولید ، اسماعیل فریسی معاون فنی و پخش و با نظارت مستقیم حجت الاسلام والمسلمین علی نژاد مدیریت شبکه جهانی الاهواز به فعالیت پرداخته و الحمدلله شبکه در خلال پوشش اربعین حسینی موفقیت آمیز عمل کرد.

 

فریسی با بیان این که 10روز قبل از اربعین حسینی کار از بصره شروع و به سماوه، حله، دیوانیه تا نجف و سپس طویریج ادامه داشت، بیان داشت: خبرنگاران و مجریان شبکه الاهواز در عمودهای 285، 1120 ، ورودی کربلا، صحن عقیله و شارع العباس همزمان با حرکت زائران به تهیه گزارش و پوشش آن می پرداختند.

 

معاون فنی و پخش شبکه جهانی الاهواز ادامه داد: روزانه بیش از 6 ارتباط با مرکز پخش شبکه الاهواز در اهواز و در ساعات 30/9 صبح برنامه جسرالابیض، 30/11 صبح بخش خبری، 13 بعد از ظهر با برنامه مسیره القلوب، 30/16 بعد از ظهر برنامه مساء الاهواز، 19 شب با بخش خبری، و 30/21 شب در برنامه لبیک یا حسین صورت گرفته و خبرنگاران شبکه الاهواز به ارائه گزارش از حال و هوای زوار و اربعین حسینی می پردازند.

 

مسؤول قرارگاه اربعین شبکه جهانی الاهواز با بیان این که ارتباط با خبرنگاران شبکه جهانی الاهواز همه روزه و از چندین مبدأ صورت می گیرد، بیان داشت: همزمان از بصره، مرز زرباطیه«مهران»، مسّیب ، بغداد و نجف ارتباط برقرار کرده و از اعزام 4 گزارشگر و 2 مجری برنامه به عراق برای پوشش مراسم اربعین حسینی و تهیه گزارش از پیاده روی زائران خبرداد.

 

معاون فنی و پخش شبکه جهانی الاهواز افزود: برنامه زنده لبیک یا حسین، 2 شب از عمود 285 (موکب امام رضا(ع)) برگزار که آیت الله موسوی جزایری و حجت الاسلام والمسلمین غرباوی از مهمانان این برنامه بودند.

 

فریسی افزود: 3 شب نیز این برنامه به صورت مستقیم از کربلا و با حضور آیت الله موسوی جزایری، نزار القطری و نیز با حضور تعدای از شعرا برگزار شد.

 

این مقام مسؤول از برقراری ارتباط زنده با آستان مقدس امام علی (ع) در برنامه لبیک یا حسین خبر داده و گفت: این برنامه به پوشش حضور یک جا و توأم مواکب اهوازی ها در حرم حضرت امام علی (ع) پرداخته و این برنامه به صورت زنده از شبکه جهانی الاهواز پخش شد.

 

وی به سفر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و دیدار ایشان با شخصیت ها ایرانی و عراقی و خارجی اشاره کرده و بیان داشت: آیت الله موسوی جزایری در مضیف امام حسین(ع) با داعیه اسلامی در لندن و کشور مغرب دیدار کرده و بر سر مزار شیخ باقر قریشی حضور یافته و همچنین و با وجودکهولت سن مسیری را به صورت پیاده حرکت که در این پیاده روی با شیخ جعفر ابراهیمی از خطبای معروف عراق دیدارکردند.

 

در ادامه نیز آیت الله موسوی جزایری با آقای محمدی از مسؤولان بلند پایه بیت رهبری در عمود 285 دیدار و با دبیر و مسؤول اتحاد رادیو و تلویزیون های عراق سید حمید حسینی نیز ملاقات کردند.

 

معاون فنی و پخش شبکه جهانی الاهواز بیان داشت: در حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) آیت الله موسوی جزایری با سید احمد صافی دیدار داشته که در این دیدار پرچم گنبد حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) از سوی متولی عتبه عباسیه به عنوان تبرک به مدیریت شبکه جهانی الاهواز اهدا شد.

 

وی، دیدار آیت الله موسوی جزایری با معاون تولیت عتبه حسینی سید افضل شامی را از دیگر برنامه های نماینده ولی فقیه در زیارت اربعین حسینی دانست و گفت: در سالن تشریفات عتبه حسینی نیز نماز جماعت به امامت آیت الله موسوی جزایری با حضور کارکنان شبکه جهانی الاهواز، معاون عتبه حسینی و برخی میهمانان بین المللی برگزار شد.

 

مسؤول قرارگاه اربعین شبکه جهانی الاهواز، با اشاره به همکاری صمیمانه و موفقیت آمیز شبکه جهانی الاهواز با اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام به ویژه اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق گفت: در این رابطه بحث اسکان و هماهنگی ها و مجوزهای تصویر برداری مورد نیاز برای گروه تصویر برداری شبکه الاهواز تهیه و خبرنگارها و مجری های شبکه الاهواز یک هفته قبل از اربعین در تمامی برنامه ها و نیز لابه لای برنامه ها ارتباط زنده با مرکز پخش برقرار می کردند.

 

معاون فنی و پخش شبکه جهانی الاهواز با بیان این که در بعضی اماکن همچون مرز زرباطیه، مصیب، بغداد شبکه الاهواز از حضور خبرنگار بی بهره بود، تصریح کرد: در این رابطه با خبرنگارهای شبکه های عضو اتحاد رادیو و تلویزیون ارتباط و از این طریق از آخرین وضعیت زوار آگاه می شدیم.

 

وی با اشاره به برنامه مسیره القلوب که یک هفته قبل از اربعین حسینی تهیه و استقبال خوبی از سوی بینندگان از آن صورت گرفت، گفت: ارتباط مستقیم با خبرنگاران شبکه جهانی الاهواز در عراق و در حال و هوای اربعین حسینی قرار دادن مخاطبان، ایجاد فضایی برای دل گویی ها و دل نوشته های کسانی که نتوانسنتد به زیارت بروند و آگاهی از بیانیه ها و اطلاعیه های نهادهای مرتبط با صدور ویزا و مرزها از این برنامه به اطلاع مخاطبان از اهداف تشکیل این برنامه است.

 

مسؤول قرارگاه اربعین شبکه جهانی الاهواز با اشاره به این که بیش از 1200 دقیقه ارتباط زنده با خبرنگاران و مجریان شبکه جهانی الاهواز در عراق و نیز بیش از 3 هزار دقیقه پوشش تصویری عمومی عتبات عالیات، بین الحرمین، پیاده روی زائران از سراسر نقاط عراق توسط شبکه جهانی الاهواز پخش شد، ابراز داشت: امیدواریم با این کار قدمی در پوشش دادن پیاده روی اربعین برداشته باشیم.

 

وی بیان داشت: در اهواز نیز نیروهای فنی و پخش در اتاق فرمان شبکه جهانی الاهواز به صورت شبانه روزی تصاویر ارسالی را دریافت و به نحو احسن پخش می کردند.

 

معاون فنی و پخش شبکه جهانی الاهواز با اشاره به آشنایی مردم عراق با شبکه جهانی الاهواز، پوشش دادن جبهه های نبرد با گروه های تکفیری را انتظار مردم عراق از این شبکه اعلام کرده و گفت: اتحاد رادیو و تلویزیون عراق در پخش برنامه های زنده بیشترین وقت و اهمیت را به شبکه جهانی الاهواز قائل شده و شناخت کامل مردم عراق از این شبکه را ستودنی دانست.

 

گفتنی است یونس راشدی تصویر بردار شبکه جهانی الاهواز در حال حاضر برای تهیه گزارش از جبهه های نبرد در عراق حضوردارد./9456/302/ب3

 

ارسال نظرات