۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۰۵۴۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

زندگی سالم و به دور از گناه در دنیا سبب مرگ آسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: اگر انسان در این دنیا به دور از گناه به سلامت زندگی کند از مرگ که همچون پلی به سرای آخرت است به راحتی عبور خواهد کرد و در قیامت بعد از ورود به بهشت به صورت جاودانه در شادی و سرور زندگی خواهد کرد.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه امروز به مناسبت دهه دوم صفر در مسجدالنبی تهران با اشاره به بحث مرگ و معاد، گفت: انسان با مرگ از دنیا به آخرت سفر می‌کند که در قرآن کریم از این سفر تعبیر به موت می‌شود.

 

وی افزود: در تمام سی جزء قرآن و کل روایات وارده مربوط به مرگ یا عالم برزخ و قیامت ما لغت عدم نداریم ممکن است به ذهن برخی خطور کند که لغت فنا در قرآن آمده است اما فنا نیز به معنای نابودی یا عدم انسان نیست بلکه خاموش شدن زندگی انسان در این دنیا و انتقال او به جهان آخرت است.

 

این استاد حوزه عملیه عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم تنها ذات اقدس باری تعالی فانی نخواهد شد در واقع هیچ انتقالی در او صورت نمی‌گیرد اما همه موجودات بدون استثنا با مرگ از وضعیتی به وضعیت دیگر انتقال خواهند داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به آثار قیامت در قرآن کریم، بیان داشت: زمانی که قرآن کریم آثار قیامت را بیان می‌کند از تعبیر عدم برای  موجودات استفاده نمی‌کند بلکه می‌گویند از جای خود به جای دیگر منتقل می‌شوند، با رجوع به قرآن می‌توان پاسخ سوالات خود درباره مرگ را به تمام و کمال کسب کرد.

 

وی افزود: مادی‌گرایان اعتقاد دارند که انسان و موجودات با مرگ نابود می‌شوند اما قرآن کریم ساختمان حرف‌های بی‌اساس آنها  تخریب کرده و می‌گوید هیچ موجودی در اثر مرگ معدوم یا نابود نمی‌شود بلکه از وضعی به وضع دیگر تغییر شکل می‌دهد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به سیر وضعیت انسان از دنیا به آخرت، اظهار داشت: انسان از زمانی که چون نوزاد پا به عرصه وجود می‌گذارد تا زمانی که مرگ را درمی‌یابد در حال تغییر وضعیت است بعد از مرگ نیز تبدیل به خاک شده اما نابود نمی‌شود و هنگام قیامت با اراده الهی به مانند انسانی زنده وارد صحنه قیامت می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه بیان داشت: اگر انسان در این دنیا به دور از گناه به سلامت زندگی کند از مرگ که همچون پلی به سرای آخرت است به راحتی عبور خواهد کرد و در قیامت بعد از ورود به بهشت به صورت جاودانه در شادی و سرور زندگی خواهد کرد.

 

وی با اشاره به شهادت امام حسین(ع) و یاران او در روز عاشورا، گفت: حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در روز عاشورا به همه یاران خود فرمودند مرگ مانند پلی است که ما را از این دنیا به سرای آخرت وصل می‌کند.

 

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: مؤمنان واقعی در برزخ و قیامت راحت و سلامت هستند، خداوند سیئات آنها را تبدیل به حسنات می‌کند مرگ و قبض روح آنها سخت نخواهد بود، آنها راضی، خندان و شاد وارد خانه ابدی خود می‌شوند و اگر خانواده آنها نیز از نیکان باشند همراه او خواهند بود./813/202/ب2

ارسال نظرات