۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۰۵۳۷۸

آخرین اخبار از کاروان اعزامی خدام آستان قدس رضوی به کربلا

خبرگزاری رسا ـ تشکیل حلقه های معرفت در جمع زائران اربعین، اعزام کاروان 170 نفری خادمان بارگاه منور رضوی، ورود دومین کاروان خدام آستان قدس رضوی به نچف و غبارروبی حرم مطهر علوی از سوی خادمان بارگاه منور رضوی عناوین آخرین اخبار کاروان خادمان آستان قدس رضوی در راهپیمایی اربعین است.
 کاروان خدام آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، خادمان آستان قدس رضوی در اولین روز حضور خود در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، اقدام به تشکیل حلقه های معرفت در جمع زائران کردند.

 

ظهر روز چهارشنبه تعدادی از خادمان آستان قدس رضوی با لباس و نشان خدمت در موکب و حسینیه «صراط المستقیم» در ستون شماره 940 مسیر نجف – کربلا حضور یافته و ضمن اهدای پرچم متبرک رضوی، اقدام به برگزاری حلقه های معرفت کردند.

 

اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به صورت مجزا برای خواهران و برادران، اهدای کیک، آب معدنی و شیر رضوی به زائران حسینی، حضور صمیمی در میان زائران و ایجاد شور و نشاط معنوی از جمله برنامه های گروه خادمان مستقر در این موکب به شمار می رود.

 

یادآور می شود، گروه 200 نفره خادمان رضوی در سومین شب راهپیمایی خود به سمت کربلای معلی، در این موکب استقرار خواهند یافت.

 

کاروان 170 نفری خادمان بارگاه منور رضوی عازم کربلا شد

گروه 170 نفری خادمان بارگاه منور رضوی یعنی دومین گروه برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی عازم کربلای معلی شدند.

 

آیین بدرقه دومین گروه خادمان بارگاه منور رضوی در میان اشک شوق زائران و مجاوران در رواق مبارکه دارالکرامه و صحن انقلاب حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

 

در این مراسم پس از مرثیه سرایی ذاکر اهل بیت(ع)؛ محمد خوش چهره، خادمان امام رضا(ع) با کسب اجازه از محضر ولی نعمتشان و قرائت صلوات خاصه به سمت فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد حرکت کردند.

 

در حاشیه مراسم بدرقه خادمان اعزامی به راهپیمایی اربعین حسینی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی به خبرنگار ما گفت: در مجموع 211 نفر از خادمان حرم مطهر رضوی برای نخستین بار در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت خواهند کرد.

 

سید خلیل منبتی با تقدیر از عنایت ویژه آیت الله واعظ طبسی؛ تولیت عظمای آستان قدس رضوی و حمایت های بی دریغ مهدیعزیزیان قائم مقام وی تصریح کرد: 32 تریلر و کامیون حاوی بسته های مواد غذایی اهدایی آستان قدس رضوی که در شرکت‌های وابسته به این آستان مقدس تولید شده، وارد کشور عراق شده اند و در 4 موکب این آستان مقدس و سایر موکب‌های مسیر راهپیمایی توزیع خواهد شد.

 

وی افزود: خادمان امام رضا(ع) با به اهتزاز درآوردن پرچم گنبد و بارگاه حرم مطهر رضوی و توزیع بسته بندی های متبرک، مسیر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را با شمیم رضوی معطر نموده اند و شور و شعف وصف ناپذیری در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ایجاد شده است.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تاکید کرد: افراد اعزامی از بین شش هزار و 500 نفر از خدام به صورت قرعه کشی انتخاب شده اند و همگی با لباس متحدالشکل خدمت در این راهپیمایی شرکت می کنند.

 

منبتی گفت: با همکاری معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی یک هزار پرچم متبرک بارگاه منور رضوی به موکب ها اهداء خواهد شد و اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی نیز تیم خبری و مستندسازی را برای ثبت این رویداد عظیم به کربلا اعزام کرده است.

 

دومین کاروان خدام آستان قدس رضوی وارد نجف شد

دومین کاروان از خدام آستان قدس رضوی به منظور شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی شامگاه جمعه وارد نجف شدند.

 

170 نفر از خادمان حرم مطهر رضوی آخرین دقایق روز جمعه در میان استقبال مدیران بارگاه منور علوی، فضای فرودگاه نجف اشرف را معطر به شمیم رضوی کردند.

 

این گروه پس از ورود به نجف اشرف، به کاروان 50 نفره خادمان رضوی که روز سه شنبه وارد نجف شده بودند، پیوستند.

 

زیارت مضجع منور حضرت امیرمؤمنان(ع) و حضور در مراسم اهدای پرچم بارگاه منور رضوی به آستان مقدس علوی از جمله برنامه های این گروه قبل از شروع پیاده روی بود.

 

گفتنی است، حرکت کاوران پیاده 220 نفری خادمان رضوی از بعدازظهر امروز(شنبه) از جوار حرم مطهر علوی آغاز می شود و تا روز چهارشنبه ادامه می یابد.

 

خادمان بارگاه منور رضوی غبارروبان حرم مطهر علوی شدند

خادمان بارگاه منور رضوی که به منظور شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در نجف اشرف حضور دارند، در مراسم غبارروبی و سربرداری ضریح مطهر حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام حضور یافتند.

 

جمعی از خادمان و مدیران آستان قدس رضوی در معیت حجت الاسلام والمسلمین سید نزار هاشم حبل المتین؛ تولیت آستان مقدس علوی و خادمان بارگاه منور علوی طی مراسمی پرشور و معنوی، ضریح مطهر را غبارروبی کردند.

 

کاروان خدام قبل از این مراسم در دیدار با تولیت آستان قدس علوی به تبادل نظر درباره راه های توسعه همکاری ها پرداختند.

 

تولیت آستان مقدس علوی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از اولین حضور خادمان امام رضا علیه السلام در نجف اشرف و پیاده روی اربعین حسینی، خواستار توسعه تعاملات شد و گفت: اولین تبادل جدی بین عتبه علویه و آستان قدس رضوی از طریق انتقال تجربیات در زمینه فعالیت های قرآنی دارالقرآن حرم مطهر رضوی صورت گرفت و از آن روز این همکاری ها همواره رو به توسعه بوده است و امیدواریم روند آن با سرعت بیشتری ادامه یابد.

 

وی با اشاره به طرح توسعه حرم مطهر حضرت علی علیه السلام و شبستان و صحن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: همچنان که در حکومت پهلوی در ایران نسبت به توسعه حرم مطهر رضوی اقدامی صورت نمی گرفت، در رژیم بعث و حکام قبلی عراق نیز هیچ گونه توجهی به توسعه عتبات مقدسه و حرم مطهر حضرت علی علیه السلام نبود و این توسعه و بازسازی با سقوط صدام از حدود یک دهه قبل شروع شده است.

 

نزار هاشم با اشاره به بافت فرسوده اطراف حرم مطهر علوی و تملک اراضی اطراف حرم، اظهار داشت: حدود 10 سال کار سخت را پشت سر گذاشتیم و بحمدلله امروز کار بازسازی به سرعت در حال انجام است و سعی شده رفاه زائران و نیازهای آنان مدنظر قرار گیرد.

 

مدیر کاروان اعزامی خدام رضوی نیز اظهار کرد: امسال با عنایت آیت الله واعظ طبسی؛ تولیت عظمای آستان قدس رضوی، 220 نفر از خدام بارگاه منور رضوی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی حضور می یابند. حدود 50 نفر از خدام در حال حاضر در مسیر نجف ـ کربلا مستقر شده اند و 170 نفر دیگر نیز روز شنبه در قالب کاروان خدام آستان قدس رضوی از نجف اشرف به سمت کربلای معلی حرکت می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شریف افزود: با عنایت به حضور خدام برای اولین بار در این مراسم، نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان محترم عتبات عالیات هستیم تا ان شا الله فتح بابی برای ارتباطات و تعاملات بیشتر باشد./1308/203/ب2

ارسال نظرات