۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۳۰۵۰۲۵

امارات صدها سرباز مزدور کلمبیایی روانه جنگ یمن کرده است

خبرگزاری رسا ـ وزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش داده امارات متحده عربی صدها سرباز مزدبگیر کلمبایی را روانه جنگ در این کشور فقیر عربی کرده است.
جگ يمن

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، امارات متحده عربی، به تازگی به طور محرمانه صدها سرباز مزدبگیر کلمبیایی را برای جنگ در یمن، روانه این کشور فقیر عربی کرده است.

 

روزنامه نیویورک‌تایمز با اعلام این خبر این اقدام را اولین مورد از اعزام نیروهای مزدبگیر برای یک ارتش خارجی دانسته که امارات طی 5 سال گذشته در خفا به سازمان‌دهی و تشکیل آن اشتغال داشته است.

 

مطابق گزارش نیویورک‌تایمز، مدیریت این پروژه را یک شرکت خصوصی مرتبط با اریک پرینس به عهده داشته است. موسس شرکت بلک‌واتر که به گفته منابع آگاه نقشش چند سال پیش به اتمام رسیده و از آن زمان به بعد، اماراتی‌ها آن را به دست گرفته‌اند.

 

ورود 450 سرباز آمریکای لاتین به جنگ یمن، اوضاع را در درگیری‌های جاری این کشور که در حال حاضر ارتش چندین دولت، قبایل مسلح، شبکه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان یمنی را شامل می‌شوذ، بیش از پیش بحرانی می‌کند.

 

اقدام امارات متحده عربی، جشم‌انداز جنگ را نیز تغییر می‌دهد، چرا که کشورهای ثروتمند عربی، به خصوص عربستان سعودی، قطر و امارات در سالهای گذشته در سایه همین اقدامات است که با اتخاذ راهبردهای نظامی پرخاشگرانه‌تر در صدد مهار انقلاب‌های مردمی در کشورهایشان برآمده‌اند.

 

سین مک‌فیت، کارشناس و تحلیلگر اندیشکده آتلانتیک می‌گوید: اجیران جنگی گزینه‌ای جذاب برای کشورهای ثروتمندی هستند که در صدد جنگ‌افروزی هستند بی‌آنکه شهروندانشان بخواهند بجنگند./981/ب102/د

ارسال نظرات