۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۰۴۳۲۸

واکنش آیت الله علم الهدی به انعکاس مغرضانه سخنانش توسط برخی رسانه ها/ برخی رسانه ها نقش عمله دشمن را بازی می کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس به انعکاس مغرضانه و شیطنت برخی رسانه های داخلی در بیان ناقص و نادرست اظهاراتش واکنش نشان داد و از این که برخی از این رسانه ها تبدیل به عمله دشمن شده اند ابراز تاسف کرد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امروز در گردهمایی مدیران و فرماندهان بسیج ادارات مشهد مقدس که در محل مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد، به انعکاس مغرضانه اظهارات اخیر خود مبنی بر الهام غیبی تشکیل بسیج از جانب امام زمان(عج) به امام راحل، از سوی برخی رسانه ها واکنش نشان داد.

 

وی گفت: متأسفانه برخی رسانه های ما همسو با دشمن حرکت می کنند؛ نمی خواهم بگویم این رسانه ها جاسوس دشمن هستند، اما وقتی بدون توجه به تحلیل و منطق و استدلال گوینده درباره یک جمله، خودِ آن جمله را تیتر می کنند، همسوی با دشمن حرکت می کنند.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در تبیین هدف رسانه هایی که در صدد استفاده سیاسی از سخنانش برآمده اند، افزود: شاید آن ها به خاطر تأمین مطامع جریان های سیاسی مطبوع خود این کار را می کنند؛ از همین رو است که می بینید به مجردی که این مطلب را تیتر می کنند، در کمتر از 3 ساعت BBC همان تیتر را مطرح کرده و به تخریب آن می پردازد.

 

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: من روی این جمله ایستاده ام و می گویم تشکیل بسیج یک الهام غیبی به امام(ره) بود؛ چرا که ابتکار شخص ایشان بود؛ چه دشمن خوشش بیاید، چه نیاید؛ چه عوامل جریان های سیاسی که چرخاننده خبرگزاری های همسوی دشمن هستند، معتقد باشند و چه نباشند؛ هم امام(ره) و هم رهبر معظم انقلاب بر حسب نامه شخص امام زمان(عج)، که خطاب به اسحاق بن یعقوب مرقوم فرمودند «وَ أَمَّا الحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارجِعُوا فِیهَا إِلَى رُوَاهِ حَدِیثِنَا فَإِنَّهُم حُجَّتِی عَلَیْکُم وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ»، حجت امام زمان(عج) هستند.

 

آیت الله علم الهدی در ادامه به بیان مجدد تحلیل خود پیرامون این مسأله پرداخت و با اشاره به این که امام(ره) همزمان با شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس، از لزوم تشکیل بسیج سخن گفتند، اظهار کرد: کیست که جریان شکست آمریکا را امداد غیبی و جریان قطعی وابسته به ماوراء ماده و ذات مقدس پروردگار تلقی نکند؟

 

وی افزود: حتی افراد بی دینی که به خدا و امداد غیبی معتقد نیستند هم هیچ توجیه مادی برای شکست آمریکایی ها به وسیله طوفان شن در صحرای طبس ندارند؛ در کنار آن امام بزرگوار(ره) فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی بسیج را صادر کردند و طبیعی است که این تفکر که بینش ایشان نیز متأثر از یک الهام غیبی بود چرا که این فرمان پیشنهاد فرد خاصی نبود که ایشان بپذیرند و رأی مشورتی هیچ شورایی هم نبود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن تأکید مجدد بر ابتکاری بودن فرمان امام برای تشکیل بسیج، خاطرنشان کرد: یک تفکر و اندیشه که محصول مشورت هیچ شورایی نیست، نظر خواهی و پیشنهاد نخبگانی باعث تشکیل آن نشده و ابتکار شخصی خود امام(ره) بوده است، چرا الهام غیبی نباشد؟

 

تصرف ولایی امام زمان در فکر ولی فقیه، امری طبیعی است

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: امام زمان(عج) در نامه به اسحاق بن یعقوب فرمودند «در تمام جریان هایی که طی زندگی شما پیش می آید، به فقیه جامع الشرایط مراجعه کنید که ایشان حجت من بر شما بوده و من نیز حجت خدا هستم»؛ بر این اساس هر فقیه جامع الشرایطی که اقامه حکم کند و مدیریت جامعه را در دست داشته باشد، حجت امام زمان(عج) است.

 

وی افزود: شما اگر بخواهید مال خود را به کسی بسپارید، آیا آن را به کسی می سپارید که پول را گم کند یا به کسی که قدرت محافظت از آن را داشته باشد؟ آیا اگر قدرت داشته باشید که خطر متوجه مال خود را برطرف کنید، از این قدرت استفاده نمی کنید؟ امام زمان(عج) نیز مدیریت جامعه اسلامی را به حجت خود سپرده اند و از آن جا که حضرت صاحب ولایت مطلقه الهیه هستند، می توانند از قدرت خود برای تصرف ولایی در فکر رهبری استفاده کنند.

 

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه گفت: آیا امکان دارد که چنانچه امام زمان(عج) احساس کردند خطری متوجه این امت است و رهبری باید امت را از آن خطر نجات دهد، از قدرت خود برای تصرف ولایی در فکر رهبری استفاده نکنند، در حالی که قادر به انجام آن هستند؟

 

پشتوانه تحلیل مذکور اعتقاد به ضرورت شناسیِ کامل امام زمان است، نه یک ادعای احساسی

آیت الله علم الهدی یادآور شد: پشتوانه حرف ما بنیان عظیم اعتقادی به امام زمان(عج) و ضرورت شناسی کامل ایشان و نیز حجیت مجتهد جامع الشرایطی است که حجت امام زمان(عج) است؛ این یک ادعای خشک احساسی و فناتیک نیست.

 

وی با اشاره به این که تفاوت نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام های دنیا در قدسی بودن آن است، افزود: با توجه به این خصوصیت و نیز با توجه به این که جریان اجرای احکام دین به وسیله مردم باید با رهنمود مقام فقاهت و مرجعیت فقهی دینی تأمین شود، امام(ره) صرف نظر از رهبری انقلاب، با بینش خاص فقاهتی که داشتند، در صدد سازماندهی اجرای مسؤولیت دینی در راستای تکلیف شرعی مردم نسبت به این نظام، جامعه را در یک قالب خاص اجتماعی سازماندهی کردند.

 

برخی رسانه ها بدون توجه به استدلال بنده، به تخریب تیتر مطرح شده پرداختند

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: سازماندهی امام(ره) تحت عنوان بسیج مشخص شد که یک سازماندهی گسترده اجتماعی است و با تکیه بر دو خصوصیت هویتی امام بزرگوار به وجود آمد؛ یکی «شخصیت فقاهتی امام(ره)» که اقتضا می کرد کیفیت اجرای احکام دین را به مکلفین نشان داده و به آنها بیاموزد و دیگری «شخصیت معنوی امام(ره) و موقعیت عبودیت ایشان در مقام قرب به درگاه خدا» که تحلیل نماز جمعه بر اساس ویژگی دوم مطرح شد.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: طبیعی است که وقتی مردم با یک نظام قدسی روبرو هستند و تحقق تکالیف شرعی آن ها در راستای مقررات این نظام مشخص شده، اگر بخواهند در روش اجرای تکلیف خود قرار گیرند، در یک سازماندهی اجتماعی موفق تر خواهند بود و امام(ره) بر همین اساس بسیج را شکل دادند.

 

وی افزود: «شخصیت معنوی امام(ره) و موقعیت عبودیت امام در مقام قرب به درگاه خدا» ویژگی ای بودکه نکته آن را در نماز جمعه عرض کردم و برخی رسانه ها بدون توجیه و تحلیل بنده فقط نفس عبارت را تیتر کردند و به تخریب آن پرداختند.

 

دشمن هر تحلیلی که نظام جمهوری اسلامی را قدسی معرفی کند، تخریب می کند

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری هدف دشمن از تخریب سخنان مشابه تحلیل خود را ساقط کردن بعد مردمی نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که ارتباط دینی و صبغه دینی و معنوی و قدسی این نظام باعث مردم گرایی آن شده است و قدرت جمهوری اسلامی بر خلاف تمام نظام های مستقر در دنیا به امکانات اقتصادی، تجهیزات نظامی و توسعه علم و فناوری نیست، بلکه ویژگی «مردمی بودن» است که این نظام را در برابر تمام توطئه های دشمن شکست ناپذیر قرار داده؛ از همین رو در صد هستند که این رابطه را از بین برده و مردمی بودن جمهوری اسلامی را ساقط کنند.

 

آیت الله علم الهدی موفقیت دشمن در این هدف را منوط به جدا کردن رنگ دینی، معنوی و قدسی از نظام جمهوری اسلامی خواند و اظهار کرد: دشمن می خواهد هر جریان، حرکت، تحلیل و سخنی که بخواهد مسائل اقتصادی، امنیتی و سیاسی نظام را به دین وصل کند را از بین ببرد، در نتیجه اگر بنا شد یک تحلیل گر جریان اجتماعی نظام را به دین متصل کرده و در جهت تحلیل شخصیت قدسی نظام برآید، او را تخطئه می کنند و در این جریان، کسی که تیتر را از برخی رسانه های داخلی گرفت و به تخریب آن پرداخت، BBC بود.

 

وی تصریح کرد: از BBC توقعی غیر از این کارها نداریم؛ مسأله ما این است که یک خبرگزاری داخلی عمله دشمن شده و خط او را پیاده می کند؛ معنای بصیرت، شناسایی این جریان ها در داخل کشور است.

 

تخریب رسانه ای تحلیل های انقلابی در راستای نفوذ فرهنگی دشمن است

امام جمعه مشهد مقدس تخریب رسانه های دشمن علیه تحلیل های انقلابی را در راستای نفوذ فرهنگی آن ها دانست و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «مسأله خطرناک تر از نفوذ اقتصادی دشمن، نفوذ فرهنگی و سیاسی آن ها است؛ نفوذ فرهنگی دشمن این است که وابستگی مردمی نظام را بر هم بزند؛ نفوذ سیاسی اش نیز به این است که در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی ما بنشیند و تصمیمات را بر اساس خواست خود رقم بزند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که مجلس شورای اسلامی مرکزی است که هم تصمیم گیرنده است و هم تصمیم ساز، اصلی ترین هدف دشمن در نفوذ سیاسی را راهیابی افراد زاویه دار با مقام ولایت به مجلس شورای اسلامی خواند و گفت: نظام جمهوری اسلامی با توجه به جنبه قدسی و الهی خود، دیواره بلندی به نام «ولایت» دارد که هیچ دشمنی نمی تواند از آن بالا بیاید اما امت و ملتی که این دیواره بلند را دارند، یک دروازه وسیع به نام مردم سالاری هم دارند که دشمن از این دروازه وارد می شود.

 

وی افزود: این طور نیست که فکر کنید دشمن جاسوس دست نشانده خود را وارد مجلس می کند؛ این امر با توجه به مراقبت و رشد و بصیرت مردم ما ممکن نیست و جاسوس دشمن از کانال انتخابات به داخل مجلس راه پیدا نمی کند.

 

مجلس کانون نفوذ جلبی دشمن است

نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان رهبری با تصریح بر این که برنامه دشمن برای نفوذ جلبی است و نه رخنه ای، خاطرنشان کرد: «نفوذ رخنه ای» یعنی جاسوس دشمن در جامعه ما رخنه کند که امروز دشمن قادر به این نوع نفوذ نیست چون در حوزه امنیت دستگاه های امنیتی، سپاه دلاور و غیور و قهرمان آفرین ما و جریان های مسلح ما به گونه ای نظام را حراست می کنند که دشمن قدرت نفوذ رخنه ای ندارد؛ در سیاستِ ما نیز قدرت نفوذ رخنه ای ندارد چون در کره زمین نمره رشد سیاسی هیچ ملتی به اندازه نمره ملت ما نیست و آگاهی و بصیرت این مردم در عرصه سیاسی نمی گذارد دشمن نفوذ رخنه ای کند.

 

آیت الله علم الهدی در تبیین نفوذ جلبی دشمن اظهار کرد: نفوذ جلبی یعنی دشمن در موقعیت های مختلف، انسان های زمینه دار را جذب کرده و به استخدام خود در می آورد؛ مجلس کانون نفوذ جلبی دشمن است و آن ها پس از انتخابات تازه شروع به نیرویابی کرده و کسانی را که با رهبری و ولایت دارای زاویه هستند، جذب می کند.

 

تبیین تفاوت نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام های دنیا

امام جمعه مشهد مقدس در ابتدای سخنان خود، به تبیین تفاوت نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام های حکومتی پرداخت و اظهار کرد: نکته ای که باید به عنوان نکته اصلی در بصیرت و معرفت شناسی نسبت به نظام توجه کنیم، تفاوت نظام جمهوری اسلامی با همه نظام هایی است که مسؤولیت مدیریت را در کشور های مختلف به دست دارند و آن «قدسی بودن» این نظام است.

 

وی افزود: نظام های حکومتی بر حسب ضرورت زندگی اجتماعی، در عرصه مدیریت همزیستی مردم فعالیت می کنند؛ صرف نظر از این که تأمین منافع شخصی در سایر نظام ها در حاشیه مدیریت، قدرت پروری و قدرت یابی آن ها وجود دارد، ظاهر تشکیل آن نظام ها، اجرای مدیریت همزیستی جامعه است در حالی که نظام مقدس جمهوری اسلامی علاوه بر مدیریت همزیستی در زندگانی اجتماعی مردم ما از یک جریان قدسی نیز برخوردار است.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که تبعیت و پیروی مردم از نظام جمهوری اسلامی با همه نظام ها متفاوت است، تصریح کرد: در همه نظام ها مردم برای تأمین شئون زندگانی اجتماعی خود، طوعاً یا کرهاً باید تابع نظام شان باشند، از همین رو یا با تمایل و گرایش سیاسی اجتماعی نظام را می پذیرند و یا از روی کراهت به خاطر این که اکثریت مردم آن را پذیرفته اند، خود را ملتزم به نظام حاکم می دانند.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در جمهوری اسلامی مسأله اطاعت از نظام به عنوان یک امر الزامی یا گرایش سیاسی مطرح نیست، بلکه تبعیت و اطاعت از نظام مبتنی بر یک عبادت الهی و تأمین یک فضیلت در راستای پیروی از رهبری وجود مقدس پیامبر(ص) و ائمه(ع) است؛ این نظام یک نظام قدسی است و تبلورگاه تحقق هدف رسالت انبیا(ع) و از جمله رسالت پیامبر(ص) است.

 

وی با اشاره به آیه شریفه «إِنَّا أَنزَلنا إِلَیکَ الکِتابَ بِالحَقِّ لِتَحکُمَ بَینَ النَّاسِ بِما أَراکَ اللَّهُ»، افزود: خداوند در این آیه به پیامبر(ص) می فرماید «ما قرآن را بر تو نازل کردیم که حسب آن چه پروردگار در مصلحت اندیشی مدیریت اجتماعی ملت ها به تو نمایش داده، بین مردم حکومت کنی»؛ نظام جمهوری اسلامی در فضای غیبت امام معصوم(ع)، مصداقی تحققی از این آیه شریفه در جامعه دینی است، در نتیجه شخصیت قدسی نظام است که به جمهوری اسلامی امتیاز می بخشد و امروز روی کره زمین هیچ نظام دیگری چنین خاصیتی ندارد.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: گرایش مردم به این نظام نیز یک گرایش سیاسی یا گرایش به یک نظام برای تأمین ضرورت مدیریت اجتماعی نیست، بلکه گرایشی دینی است که به عنوان عشق به نبوت پیامبر(ص) و وابستگی فکری و عاطفی به اسلام مطرح است، از همین رو هر انسانی که متدین تر است و هر زن و مردی که در عرصه تکلیف دینی جدی تر باشند، وابستگی بیشتری به این نظام دارند./820/پ200/ج

ارسال نظرات