۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۳۰۴۰۶۶
در خیمه‌گاه حسینی؛

حماسه عاشورا در قالب جدید روایت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ برنامه روایتگری مصور حماسه عاشورا در قالب جدید هر روز از سوی نمایندگی بعثه‌ مقام معظم رهبری در خیمه‌گاه امام حسین(ع) برای زائران برگزار می‌شود.
روايت جديد حماسه عاشورا در قالب

به گزارش خبرگزاری رسا، راوی بعثه مقام معظم رهبری در برنامه روایتگری مصور عاشورا که هر روز ویژه عموم زائران از سوی نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خیمه گاه امام حسین علیه السلام برگزار می شود، وقایع اتفاق افتاده در شام و بعد عکس العمل امام حسین علیه السلام نسبت به مرگ معاویه در مدینه و حرکت ایشان از مدینه به سمت مکه را تبیین می کند.

 

ماندن امام حسین علیه السلام چهار ماه و پنج روز در شهر مکه و اقداماتی که حضرت در این شهر انجام دادند، رفتن آن حضرت به خانه عباس بن عبدالمطلب، رسیدن نامه های کوفیان، حرکت از مکه به طرف کوفه با ذکر منازل، استقرار در کربلا، چینش خیمه ها، روزشمار محرم و عدم آغاز حمله تا عصر تاسوعا و علت یابی آن و چگونگی رخداد عاشورا از دیگر وقایعی است که راوی بعثه برای زائران توضیح می دهد.

 

راوی بعثه مقام معظم رهبری که مسئولیت اجرای آن را در این ایام حجت الاسلام مجتبی حسین پور به عهده دارد، در بیان منازل با توجه به کمی وقت، تنها به ذکر منازل زرود، ثعلبیه، زباله، ذوحسم و سپس رسیدن حضرت سیدالشهدا علیه السلام به کربلا می پردازد و شرح هر کدام را به تفصیل ارائه می کند./1330/د101/ف2

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات